مطالب مرتبط

339 دیدگاه

  1. 26
    sootak

    sootak

    با سلام
    جناب آترین با سپاس مجدد از این کورس آموزشی سوالاتی از خدمتتون داشتم:
    ۱- در یکی از ویدئو ها جنابعالی گفتید که ما باید ببینیم که واکنش به چه سطحی داریم و tp رو بر اساس اون سطح در نظر می گیریم و برای ورود بهینه از تایم پایین استفاده میکنیم یعنی با واکنش مثلا به سطح ۴ ساعته ما انتظار حرکت قیمت تا سطح بعدی ۴ ساعته رو داریم و برای ورود مثلا از ۱۵ دقیقه استفاده میکنیم در صورتی که در یکی از ویدئو ها جنابعالی با ۵ دقیقه ورود میکنید و هر سه tp رو در همون تایم فریم میذارید و مطالب بالا رو رعایت نمیکنید و این همون انتقادی هست که از روش پرایش گرفته میشه و اون اینکه بعد از همه تحلیل ها و حتی ورود مناسب بخاطر در نظر گرفتن سطوح متعدد حرکت بازار رو نمیشه گرفت و زودتر از پوزیشن خارج میشیم.بنظرتون وقتی من با سطح ۴ ساعته وارد میشم بهتر نیست tp اولم رو در سطح ۱ساعته پیش رو بذارم بعد tp های بعدی رو در تایم ۴ در نظر بگیرم؟
    ۲- وقتی ما یکی سطح روزانه تعیین کردیم داخل اون سطح یک سطح ۴ ساعته داریم و داخل ۴ ساعته هم یک سطح یک ساعته برای ورود و عملا دو سطح دیگر من داخل تایم روزانه هست با توجه به برگشت قیمت و طبق موارد بالا ،ما برای این حرکت برگشتی انجام شده کدام سطح رو در نظر میگیرم؟چون میشه گفت هم تایم دیلی باعث برگشت شده هم تایم ۴ ساعته و هم یک ساعته ،چون نواحی درون هم هستند؟
    ۳- آیا همیشه منتظر کلوز کندل در تایم فریم ورود می مونید؟یا مثل آقای لنس اگه در داخل نواحی LWP باشید باز هم ورود میکنید بخصوص وقتی از ورود های مثلا SEL STOP استفاده می کنیم
    ۴-درمورد بیس ها، مثلا داخل حرکت قبلی بازار جنابعالی با دیدن یک کندل مغایر با رنگ کندلهای حرکت (مثلا در حرکت صعودی داخل کندل های سبز یک کندل قرمز)این کندل رو بیس در تایم فریم پایین معرفی می کنید ولی در همون تایم فریم سطح رو در نظر گرفته و رسم می کنید در صورتی که بقول خودتون بایستی به تایم پایین تر بریم و اونو در اون تایم فریم به عنوان سطح کلیدی در نظر بگیریم و اون ناحیه برای همون تایم فریم هست ولی جنابعالی در تایم فریم روزانه به خاطر اون رنگ کندل مغایر و با اینکه برای تایم پایین تر هست اون رو جز نواحی باز گشتی روزانه تحلیل می کنید آیا روال کار به همین ترتیب هست؟

    با تشکر از راهنماییتون

    • 26.1
      Atrin

      Atrin

      در پاسخ به: sootak

      درود دوست عزیز، سبک تحلیلی پرایس اکشن خیلی مکانیکی نیست و انعطاف داره. با تمرین روی بک تست متوجه میشین که تیپی گذاریتون به چه صورت باید باشه تا بیشترین بازدهی رو داشته باشین. معمولا برای تی پی اول و دوم تایم پایین تر از تایم تحلیل رو در نظر میگیریم. (اولین نواحی سد راهمون) برای تیپی سوم تایم فریم بالاتر رو در نظر می‌گیریم.
      ۲٫ معمولا یا بهینه نمیکنیم یا تا یک تایم پایین تر نواحی رو بهینه میکنیم چون ممکنه خیلی از موقعیت ها رو از دست بدیم و قیمت وارد نواحی تایم پایین تر نشه اما به این مورد حتما توجه کنین در نواحی تایم بالا ممکنه تسویه انجام بشه و قیمت مجدد نفوذ بیشتری کنه پس استاپ خودتون رو منطقی قرار بدین که زود استاپ نخوره و برگرده و مجدد در جهت تحلیلتون پیش بره.
      (در حالاتی که مومنتم حرکت بسیار بالاست تا دو تایم پایینتر هم ممکنه بهینه کنیم).
      سوال ۱ و ۲ با تمرین بسیار در بک تست مسلط خواهید شد.
      ۳٫ در سبک ما سل استاپ نداریم و سعی می‌کنیم رو پولبک ها وارد بشیم.

      ۴٫ ما انقد تایم فریم رو بالا می‌بریم که به دیسیژن کندل برسیم و سپس بعد اون رو بهینه میکنیم
      و تایم ورود مون میشه دو تایم پایین تر از دیسیژن کندل یا در مواقع خاصی ورود بر اساس دو تایم پایین تر از بهینه شده ی آن.

  2. 25
    ermia

    ermia

    با سلام میشه روش فعال کردن تمپلت رو توضیح بدین من تو قسمت تمپلت کپی کردم وتوگوشه تصویر هماومده ولی فعال نیست ممنون میشمراهنمایی کنین

    • 25.1
      Atrin

      Atrin

      در پاسخ به: ermia

      سلام و احترام. باید ابتدا اندیکاتور های داخل فایل زیپ رو در پوشه ی indicators کپی کنید تا فعال بشن براتون.

      • 25.1.1
        سعید

        سعید

        در پاسخ به: Atrin

        استاد عزیز سلام.
        از اینکه بی‌منت و با این انرژی وقت برای آموزش می‌ذارین واقعاً مممونم. دست خوش.

        سوالی در مورد سبک عرضه و تقاضا دارم با ذکر اینکه اواسط دوره هستم و شاید در جلسات بعدی جوابش رو گفته باشین.
        در این سبک ما با دیدگاه‌های حرکتی و جریان سفارشات به دنبال نواحی مهم عرضه و تقاضای قبلی در سابقه قیمت روی چارت می‌گردیم تا واکنش‌های احتمالی به اون‌ها رو بررسی کنیم. اما سوال من اینجاست فرض کنیم که در یک چارت خاص، قیمت در سقف تاریخی خودش قرار داره و کندل‌های مثبت پشت سرهم رو داره ثبت می‌کنه. طبیعتاً ما در سمت چپ بیس یا ناحیه ساپلای و دیمندی نداریم که مبنای تصمیم‌گیریمون باشه. در این شرایط این سبک چطور تارگت قیمت رو از لحظه پرتاب شدن از آخرین بیس صعودیش تعیین می‌کنه؟

        ممنون

  3. 24
    danial

    danial

    با سلام بسیار ممنون از استاد گرامی بابت این آموزش فوق العاده و ساده خیلی خیلی ممنونم
    یک سوال داشتم در مورد interchange zone
    وقتی دو سه تا کندل longbar با سایه داریم سایه کدوم رو به عنوان interchange zone در نظر بگیریم؟ سایه اولی به دومی یا دومی به سومی؟ این سوال رو بر اساس دقیقه ۲۵ و ۴۳ ثانیه ویدیو جلسه هفتم پرسیدم که ۳ تا کندل اونجا بصورت longbar بود و شما عملا سایه دومی به سمت سومی رو درنظر گرفتین میخواستم ببینم سایه کندل اول به کندل دوم هم می‌توان درنظر گرفت یا خیر؟

    • 24.1
      Atrin

      Atrin

      در پاسخ به: danial

      درود دوست عزیز،

      هرجایی منشا حرکت شارپ باشه برای ما ناحیه است و اگر مطابق تعریف باشه اینترچنج زون محسوب میشه.
      سایه های اولی دومی و سومی نواحی معتبر هستند.
      برای تشخیص بهترین ناحیه به گذشته ی بازار میرویم و به دنبال این میگردیم که کدامیک از اینترچنج زون ها با سواپ زون پشتیبانی میشه و کدوم یکی مثلا در ناحیه ی فیبوی ریتریسمنت ۵۰ درصد تا ۶۱.۸ ریتریسمنت لگ قرار دارند.

  4. 23
    naser hmd

    naser hmd

    سلام و عرض ادب
    جناب آترین عزیز و سایت فرا چارت
    خواستم هم تشکر ویژه کنم از شما بایت زحماتی که کشیدید و وقتی که گذاشتید این دوره بسیار عالی و کاربردی بود و هم تشکر حسابی از سایت فراچارت که خیلی درس ها یاد گرفتم از سایت خوبتون و اولین باره داخل سایتی کامنت میزاررم …
    تو این دوره زمونه که خیلیا داخل اینستاگرام برای خودشون بازاری باز کردندو هیچ تجربه و دانشیی پشتش نیست دوره هایی که به اسمای مختلف حالا اسم نمیارم با خدا تومن دارن میفروشند و ادای ادم خوبارو در میارن اساتید با معرفتیی مثل شما که استراتژِی شخصی که کلی وقت خورده پاش به صورت رایگان اموزش میدید و سایت فراچارت که به منبع عالی هست و زحمات بسیاری میکشید رو باید قدرتونو دونست و وجودتون رو طلا گرفت ..امیدوارم هرجا هستید سرتون سلامت و موفق باشید

  5. 22
    امیرحسین

    امیرحسین

    سلام آترین
    توی چارتی که تو تصویر فرستادم باید کندل قرمز که پایین تره بعنوان محدوده بیس در نظر بگیرم یا کندل سبز که رالی بعدش شروع شده؟

    ۲۰۲۱۰۲۰۸_۰۲۰۱۴۷

  6. 21
    ali khosro

    ali khosro

    با سلام خدمت اترین عزیز من استفاده کردم از تدریس زیبای شما واقعا با حوصله وتسلط توضیح دادین متشکرم هم استاد بزرگ در تدریس هم در بحث روان شناسی ومعرفی مارکت…تنها کورس آموزشی شما همین ۱۳جلسه هست؟در ادامه برنامه ای اگه دارید اعلام کنید

  7. 20
    آخرین ...

    آخرین ...

    کاش آموزش تابلو خوانی پیشرفته تو سایت فراچارات بود کاااااااااش

  8. 19
    ROKH

    ROKH

    سلام.یک سوال.میشه بگین تفاوت آموزش های شما و سعید خاکستر در چی هست؟دقیقا حرف های سعید خاکستر رو با اسامی جدید میزنین.حتی در پرسش و پاسخ ها که جواب دادین،دقیقا همان حرف ها رو تکرار کردین؟تفاوت این اموزش با اموزش های خاکستر در چیه؟

  9. 18
    حمید

    حمید

    روز بخیر جناب آترین عزیز
    آموزشهاتون بسیار کاربردی،سلیس،و روان هستن و برای خود من فوق العاده کارگشا و مفید.
    البته بنده در محضر جناب خاکستر هم تلمذ کرده ام و بخاطر یک سری آموزه ها و نکات همیشه وامدار ایشون خواهم بود ، در کورس آموزشی شما هم یکسری نکات مبهم رو که نتونسته بودم در آموزشهای قبلیم متوجه بشم(که حتماً مشکل از نحوهء ارتباط گیریِ من بوده) الان کاملاً متوجه شدم.
    بیصبرانه منتظر آموزشهای جدید از طرف حضرتعالی هستیم.
    دَم شما گرم…برقرار و سلامت باشید…تمام انرژی مثبت های دوستانِ منتفع گوارای وجود.

  10. 17
    علی

    علی

    سلام جناب استاد اترین عزیز خوبید حالتون چطوره
    در رابطه با سوال زیر هیچ قصد بدی ندارم
    ببخشید من واقعا دوره های زیادی رو دیدم و با این که گفتن خوبه وقتم طلف شد و متاسفانه حساب های دموی زیادی هم با رعایت قوانین مدیریت سرمایه کال کردم ایا دوره شما خوبه یا مثل بقیه فایده نداره اگه میشه راهنمایی بکنید که همه بدونن میشه با این سبک سود کرد یا نه ممنون
    خسته نباشید و باتشکر

    • 17.1
      Atrin

      Atrin

      در پاسخ به: علی

      سلام علی عزیز. پیشنهادم به شما اینست که همان دوره های قبلی که دیده اید را چند بار دیگر اینبار دقیقتر ببینید. انگاه سیستم معاملاتی به کمک بک تست که اموزش داده ام بسازید. به سیستم خود پایبند باشید، مدیریت سرمایه را رعایت کنید و تمام.مشکل از سبک ها نیست با هر سبکی و اموزشی میتوان سود کرد. اما اگر از من میپرسید چرا شما عرضه و تقاضا کار میکنید؟ باید جلسه ی اول را ببینید.

  11. 16
    saeed

    saeed

    سلام و درود خدمت آترین عزیز
    یه سوال داشتم میخواستم نظرتون رو در مورد سیستم ها و اندیکاتور هایی مثل ایچیموکو و آقای ماینر بدونم

    • 16.1
      Atrin

      Atrin

      در پاسخ به: saeed

      سلام سعید عزیز، هر سیستم و سبک معاملاتی که به طور حرفه ای متخصص بشین سودده هست و مهم این هست که شما با چه سبکی راحت تر هستین اما اگه عمق بازار و واقعیت حرکات مارکت رو بخواین متوجه بشین حتما باید بیاین سمت پرایس اکشن. در نهایت مهمترین نکته اینه که ببینین با چه سبکی راحت هستین و لذت میبرین چون قراره یه عمر این کار شغلتون باشه.

  12. 15
    Alifaraji

    Alifaraji

    سلام ، ممنون از استاد اترین چه قد عالی بود آموزشتون

  13. 14
    Alifaraji

    Alifaraji

    جناب استاد یا هرکدوم از دوستان امکانش هست یه کمک به من کنین ؟ این اکسپرت بک تست که لطف کردین گذاشتین واسه متا ۴ هستش امکانش هست یه همچین چیزی برای متا ۵ هم بزارین ؟

  14. 13
    saeid

    saeid

    سلام و دردود
    ضمن تشکر و قدردانی از زحمات شما

    اترین عزیز دقیقه ۲۲ فایل جلسه ۵ برای بهینه سازی ناحیه انتخاب شده در تایم روزانه ناحیه ای را انتخاب کردید ک جزیی از ناحیه انتخابی تایم هفتگی نبود !

    آیا نواحی برای بهینه سازی باید الزاما هم پوشانی داشته باشند؟
    اگر الزاما خیر، در چه صورتهایی میتوان بهینه سازی را بالاتر یا پایین تر برد ب نحوی ک سلیقه شخصی را دخالت نداده باشیم.
    سپاس و تشکر فراوان

  15. 12
    مجتبی کمانکش

    مجتبی کمانکش

    سلام. با تشکر از ویدیو های آموزشی که قرار دادید.
    لطفا اگر امکانش هست ، بر اساس آموزش های ارائه شده ، روزانه یا هفتگی ، تحلیل هم در کانال تلگرام قرار بدید تا بهتر بتونیم این آموزشها را استفاده کنیم.
    ممنون.

  16. 11
    real

    real

    با سلام و خسته نباشین خدمت استاد محترم روش شما آیا در بازار ارزهای دیجیتال جوابگو هست یا نه؟ چون در بازار کریپتو همانطور که میدونین شادوها زیاد است و با روش شما نواحی خیلی بزرگ میشن و با هم تلاقی میکنن و محدوده بین نواحی خیلی کوچک میشه برای ترید اگه این روش در بازار کریپتو جوابگو نیست دنبال روش دیگه ای باشیم.
    آیا خود شما هم ترید میکنین یا فقط تحلیلگر هستین ، اگر ترید هم میکنین بهتر نیست در کانال تحلیلهای بروز خودتون رو قرار بدین تا بهتر با سبک آموزشی شما آشنا بشیم همانطوری که استاد خاکستر انجام میدادن یا الان استاد رضا گلشاهیان انجام میدن چون تا تحلیل لایو صورت نگیره برایند یک سبک مشخص نمیشه.
    در پایان ممنون از وقتی که گذاشتین و دانشتون رو به رایگان در اختیار دیگران قرار میدین و ممنون از سایت فراچارت بابت تمامی مطالبی که در اختیار بازدید کنندگان میذاره

    • 11.1
      Atrin

      Atrin

      در پاسخ به: real

      سلام و احترام. این سبک در تمام بازارهای مالی در هر تایم فریمی قابل اجراست. حتما به زودی دوستانم در کانال تلگزامی بخش فورکست و تحلیل رو راه میندازن. اگر شرایط مهیا بود در یوتیوب یا اینستا ترید لایو هم خواهیم داشت. به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

      • 11.1.1
        Arad

        Arad

        در پاسخ به: Atrin

        جناب آترین عزیز

        جواب یکی از سوالاتم احتمالا به این پیام برمیگرده که ارجاع داده بودید . منتظر ادامه آموزش ها هستیم ولی نفرمودید وقتی کلا قیمت سقف های جدید داره میزنه، چجوری تارگتهای جدید رو میشه انتخاب کرد

  17. 10
    شهرام

    شهرام

    آترین بزرگوار، از بخشندگی شما برای بارگزاری این آموزش ارزشمند سپاسگزارم. البته با عرض پوزش کیفیت صدای کلیپ ها پایین و تا حدی نا مفهوم است.

  18. 9
    سجاد

    سجاد

    با سلام به استاد عزیز
    ببخشید آترین جان ی مشکلی داشتم برای اردر گذاری ّ! وقتی که من بیس را مشخص میکنیم بعضی مواقع در برگشت به ابتدای بیس میخوره قیمت و برمیگیرده بعضی مواقع ام تا داخل بیس میره یا حتی به بیرون بیس میره و برمیگرده و به حد ضرر های من میخوره!! راحل حلی داره!؟ (با خط روند هم که میزنم بازم درست در نمیاد در بیشتر مواقع) اگه میشه ی راهنمایی کنید

  19. 8
    Matin

    Matin

    سلام آترین عزیز
    مطالبتون بسیار عالی و شیوا بودن و کاملا مسلط
    شما با پندینگ اوردر ترید میکنید یا در لحظه وارد میشید؟
    اگه روش شما با پندینگ اردر هست، از لیمیت یا استاپ استفاده میکنید؟
    درخواست من این اگه ممکن نقطه ورود بگید.یعنی دقیقا کجا وارد بازار بشیم.
    متشکرم از لطف بی شائبه شما

  20. 7
    saeid

    saeid

    سلام و درود اترین عزیز
    با ارزوی سلامتی وکامیابی
    من مبحث اینگلف رو به خوبی متوجه نشدم و نمیدونم اتفاقات بعدی رو ترسیم کنم!
    در تصویر در طلا جهانی در اخرین بیس من معامله خرید داشتم
    ولی معاملمو با سود کم بستم و ترس بیشترم از اینگلف بود

    در این مواقع در اینگلف ها ک نفوذ رخ داده باید چیکار کنیم ؟

    XAUUSD@Daily

  21. 6
    Ali

    Ali

    سلام ببخشید من در قسمت مشاهده فیلم مربوط به پرش و پاسخ میبینم که استاد عزیز به سوالات دوستان پاسخ میدن ولی نمیدونم این پرسش ها کجا مطرح شده که من به متن سوال هم دسترسی داشته باشم ممکنه راهنمایی بفرمایید پرسشها فقط اینجا مطرح میشه یا جای دیگری هم هست من اطلاع ندارم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  22. 5
    alifx

    alifx

    سلام ممنون از مجموعه ی خوبتون ببخشید میشه نام منابع خارجی رو که دیدید بگید تا در صورت داشتن علاقه اونهارو هم ببینیم؟

  23. 4
    sootak

    sootak

    با سلام جناب آترین عزیز

    با توجه به انواع سبک های پرایس اکشن در صورت امکان بفرمایید کدام یک از افراد صاحب سبک دارای دیدگاه های مشترک هستند که در اون حوزه،مطالعات دوستان پیش بره یا حداقل دیدگاه های نزدیک به آقای آلفونسو بفرمایید
    مثلا دید گاه آقای لنس و ال بروکز تقریبا نزدیک هستند

    حالا بزرگانی مثل ایف،سم سایدن،فولر ،کریس کاپر، لیت و… کدومشون پرایس اکشن رو مثل آلفونسو نگاه می کنند؟

    ممنون از راهنماییتون

    • 4.1
      Atrin

      Atrin

      در پاسخ به: sootak

      سلام دوست گرامی . سبک آقای آلفونسو منحصر به فرد هست و تقریبا همان پیشرفته ی سبک سایدن میتوان انرا در نظر گرفت. سبک جناب ایف هم همینطور مختص ایشان است. دو دوره ی ۲۰۱۳ و ۲۰۱۸ آلفونسو میتون شما رو با دیدگاه ایشان آشنا کنه.

  24. 3
    hamidm93

    hamidm93

    سلام آقای آرتین عزیز،من دوره ی شما رو نگاه کردم و اینکه با لذت ترید میکنید،و خیلی راحت اما عمقی چارت رو تحلیل میکنید،بسیار از کارتون لذت بردم،من یک اسکالپر هستم،تنها سوالی که برام بوجود اومده اینه،برای اسکالپ،من خودم تو یک دقیقه ترید میکنم،لازمه چند تایم فریم رو زیر نظر بگیرم با توجه به روش تحلیلی شما،من یک متد خاصی رو دنبال میکنم،اما برام خیلی مهمه نظر شما رو بدونم؟خودتون نوع ترید به سبک اسکالپ رو خوب میدونین،برای نگرشتون به مشورت با شما نیاز دارم
    ممنون میشم جواب منو بدین

  25. 2
    جواد

    جواد

    سلام استاد وقت بخیر
    من در زمینه پرایس اکشن مبتدی هستم.
    سوالم اینه که سبکی که آقای ال بروکس کار میکنن به کدوم سبک از اساتیدی که فرمودین نزدیک تره؟
    و آیا سبک ایشون کاربردی هست؟

ارسال یک نظر

استفاده یا فروش محتوای آموزشی فراچارت در رسانه های دیگر نقض قوانین کپی رایت است و پیگرد حقوقی دارد.