مطالب مرتبط

9 دیدگاه

  1. 1
    Omid

    Omid

    خیلی خلاصه بخوام بگم:
    شما در این روش ها با ۵۰۰۰ تا اما و اگر طرفین که در نهایت کاملا روی هوا هستین.
    هیچ کجای دنیا به این مباحث و مفاهیم لایسنس بین المللی تعلق نمیگیرد.
    مثلا شما لایسنس های بین المللی CFTe یا CFA یا FRM رو دارید که مرجع و معیار اندازه گیری و سنجش هستن ولی هیچ وقت هیچ موسسه ی علمی معتبری لایسنسی تحت عنوان SMC یا ICT نداره و نخواهد داشت چون دنیا به این مسائل غیر علمی و غیر قابل توضیح اهمیت و وزنی نمیده…

    نکته ی دوم:
    قسمت تلخ ماجرا اینه که اسمارت مانی شده محل تجمع افکار و اشخاصی که دنبال پیدا کردن مقصر برای اشتباهات “تحلیل تکنیکال کلاسیک” خودشون میگردن. هرکسی توی داشتن نظم, دسیپلین, تمرین, پشتکار, داشتن ذهن تحلیلگر, تمرین دادن ذهن تحلیلگر, پشتکار و برنامه ریزی, روانشناسی و کنترل احساسات و مدیریت سرمایه و… شکست خورده و نمیخواد به خودش سختی بده یا اصلا مال این کار نیست, میاد و میگه مارکت میکر به من ضرر زد یا فلان بیگ بوی سرمایه ی مارو خورد یا فلان بانک فلان روند رو درست کرد…
    عزیزان من
    بازار فارکس درمورد ارزش گذاری نرخ ارز یه کشوره!!! متوجه هستین؟ ارز و اقتصاد یک مملکت!!!
    کسی به اسم بیگ بوی یا فلان بانک یا موسسه برای یک کشور نمیتونه تصمیم بگیره که تحت یک توهماتی مثل اوردر بلاک یا اوردر فلو یا FVG و… زندگی مردمان یک کشورو در دست بگیره و به اسم جمع کردن توهماتی مثل نقدینگی از دست یک مشت ریتیل تریدر بیاد و یک روندی بسازه و یهو بزنه ۲ درصد ارزش پول یه مملکتی رو کج کنه برداره ببره دوباره صبح بیاد برشگردونه رنج کنه و فلان…! این خیلی سادست.

    نکته ی سوم:
    مدرس این مجموعه بار از از این جمله استفاده میکنه: “بازار های مالی برای گرفتن پول از جیب ما ساخته شدن و برای شکست ما طراحی شدن” ( با کمال احترام من به هیچ وجه موافق این حرف پارانوید گونه ی متاثر از توهم توطئه نیستم)
    بازار فارکس از ابتدا تا کنون یک بازار بین بانکی هست و اصلا طرف حساب بانک ها و موسسات ما نیستیم! طرف حسابشون خوده بانک ها و موسسات امثال خودشونه. حالا از یک تاریخی در گذشته بخاطر ارجعیت حق دموکراسی و حقوق برابر در دنیا یه روزی به ما تریدر های خورد هم اجازه دادن توی این بازار باشیم و یه دستی تکون بدیم… اصلا دلیل وجود ما تریدر های خورد برای فراهم کردن نقدینگی کسی نبوده و نیست!
    این بازار ۸ تریلیون دلار در روز گردش مالی داره. و بر اساس آمار و اعداد ما تریدر های خرد فقط ۷ تا ۱۰ درصد از این نقدینگی رو تشکیل میدیم (تازه همین ۱۰ درصد هم ۴۰درصدش اصلا تریدر نیستن مردم عادی هستن که به دلایل شخصی مثل سفر یا پرداخت های اینترنتی و… با صرافی ها تبادل دارن و برای رفع نیاز روزانشون به واسطه ی این صراف ها, به شکل غیر مستقیم جزیی از اون ۱۰درصد در نقدینگی بازار فارکس شدن)
    بعد شما بیا بگو بازاری با ۸ تریلیون دلار گردش روزانه که ۹۰% رو بانک ها و موسسات و طرح های اقتصادی دولت ها تشکیل میشن برای این به وجود اومدن که نقدینگیشون رو از ما ۱۰% تریدر خرد که تازه نصفمونم تریدر نیست تامین کنند!!! اصلا با منطق عرضه تقاضا خنده داره همچین توهمی.
    بازار فارکس و نرخ هر ارز فقط و فقط توسط دولت اون کشور تایین میشه نه بانک های اون کشور!!!!
    مثلا دولت با یک دولت دیگری وارد یک جنگ نظامی میشود و باعث افزایش قیمت طلا در دنیا میشود و پس از این اتفاق بانک ها روی طلا BUY میزنند! بانک اون لحظه دنبال جیب منو شما نیست و دنبال نقدینگی هم نیست بانک ها دنبال کشور یا کشور هایی هستند که به دلیل تورم و افزایش نرخ بهره ی خودشون حاظر به فروش منابع طلای کشور خودشون به خریدارانی همچون بانک های کشورهای طرف جنگ هستن… همین! (مثال بود اینی که گفتم)
    یا مثال دوم. مثلا مرکز آمار یک دولتی میاد به بانک میگه نرخ بیکاری بالا رفته اون دولت هم به دنبال خریدار یا فروشنده ای از دولت یا دولت های مقابل میگرده که اون لحظه شراطی برعکس با شرایط خودش داشته باشه و این میشه همون تبادلات بین بانکی.

    مورد سوم این که اصلا این اساتید صاحب نامی که اسمارت مانی کار ها ازشون حرف میزنن توی دنیای مالی هیچ پست و مسئولیتی ندارن!! خیلی جالبه! ما الان رییس تمام صندوق های بزرگ رو میشناسیم, هممون اعضای تصمیم گیرنده ی بانکی و موسساتی رو میشناسیم, مثلا الان نهاد مالی MD (که نهاد بزرگی هم نیست به نسبت) در کشور کانادا که خود md متشکل از ۳۲ صندوق دیگست اینو اهل فن و کسی که کارشه حداقل اسامی و سیاست گذار های مدیران این ۳۲ تا صندوق رو میشناسه یا حداقل توییترشون رو داره… ولی این مایکل و بقیشون از آفریقا و هند این که اسم میبرید اینا هیچ جای مالی دنیا نیستن کلا عزیزان!!
    اصلا اسمارت مانی شده خوراک ایران و خاورمیانه و ۴تا کشور جهان سومی!
    شما توی موسسات اموزشی اروپا یا آمریکا یا کانادا و… اصلا خییییلی کم اسمی از این متد ها میشنوین! خوده اوزشگاها اینارو تدریس نمیکنن چون مردمانشون اصلا تقاضایی برای این سبک ها ندارن.۹۰ درصد تقاضای اموزش برای فاندامنتال یا خوده تحلیل تکنیکال کلاسیک یا در نهایت همون CFTe یا CFA هست…!
    ولی ایران شده جولان گاه اسمارت مانی. کم کم داره خودش واسه خودش میشه مهد اسمارت مانی جهان 🙂 بعد دست آخر هم میبینیم همون مناطق مهمی که با ۵۰۰۰ تا اسم مشخص میکنن همون PRZ های ساده ی تکنیکال کلاسیک ۵۰ سال پیش تا به امروز بوده 🙂
    چی بگم والا.
    امیدوارم توی هر روشی موفق باشید.
    از مدیریت محترم فراچارت هم خیلی متشکرم لطف میکنند ولی ای کاش قبل از انتشار دوره ای از طرف کسی اول investorpassword متاتریدر اکانتشون یا حداقل لینک های متصل به حساب این اساتید رو چک کنند ازشون درخواست کنند بعد دوره انتشار بدن. متشکرم.

    • 1.1
      bayern

      bayern

      در پاسخ به: Omid

      تمام مطالب را خواندم
      ولی متوجه نشدم الان منظور شما چیست؟
      کلا هیچی از حرفاتون متوجه نشدم… خوب این حرفها رو زدین که آخرش به چی برسید؟

    • 1.2
      dbabak

      dbabak

      در پاسخ به: Omid

      با سلام و احترام
      اول از همه من تا جایی که متوجه شدم شما هدف فقط تبلیغ مدرک های cfa و frm بود ! یعنی همه کسانی که سود می کنند و ترید می کنند مدرک cfa نداشته باشند هیچ؟>!
      این بازار برای سود کردن هست و هدف همینه حالا با هر راهی . اسمارت مانی یکی از این روش هاست حالا با هر سلیقه ای . کلیت بازار در تمام سبک ها همینه : منطقه مهم و دارای ذهنیت رو پیدا می کنی در تایم پایین ستاپ ات شکل میگیره در تایم پایینتر تر ورود می کنی با تاییدیه . و تمام . حالا یکی با حمایت و مقاومت یکی با موج الیوت یکی فاندامنتال یکی پرایس اکشنی یکی اسمارت مانی و جدیدا یکی هم با نقدینگی و … . حالا به اون مناطق مهم یکی میگه حمایت مقاومت یکی میگه عرضه تقاضا یکی میگه نقدینگی یکی میگه poi یکی میگه محل تلاقی موج ها یکی می گه سویینگ ها یکی میگه ساختار .
      اسمارت مانی در ایران و جهان سوم مشتری زیاد داره بلی درست می فرمایید چون : ۱۰۰ درصد جفت ارز معامله می کنند ۹۰ درصد یورو دلار و پوند دلار و طلا معامله کنند ۱۰ درصد فاندامنتال معامله می کنند هیچکس دنبال سهام فیسبوک و آمازون نیست و ۸۰ درصد هم اسکالپ می کنند و بالای ۷۰ درصد با موجودی زیر ۲۰۰۰ دلار . بس بخاطر همه اینها اسمارت مانی لقمه آماده هست که نیازی به بررسی مو به مو کندلی و مویینگی و تطبیق با فاندا نیست .
      مورد بعدی اینکه مایکل هادلستون خالق ict که تنها کسی هست که سایکل روزانه و هفتگی روبعد وایکوف بیرون داد و فکر نکنم لایسنس های شما رو پشت سر گذاشته باشه جز موفق ترین تردیدر های جهان هست و اسمارت مانی هم از دل ict بیرون اومده .
      مورد بعدی و آخری : من از اینجا پول در میارم به هیچکس و سبکی تعصب ندارم برام مهم نیست چه سبکی میخاد باشه مهم اینکه من بلد باشم و ازش پول در بیارم حالا فعلا اسمارت برام راحتتره . همین یک استراتژی هانت آسیا در کف یا سقف هفته ای حداقل دو بار اتفاق می افته . هر سبکی به غیر ict تونست به این روانی نقدینگی بازار و زمان ورود پول و تله های های بازار رو نشون بده خوشحال میشم بگین میخام یاد بگیرم . ممنون میشم

  2. 0
    bayern

    bayern

    تمام مطالب را خواندم
    ولی متوجه نشدم الان منظور شما چیست؟
    کلا هیچی از حرفاتون متوجه نشدم… خوب این حرفها رو زدین که آخرش به چی برسید؟

  3. -1
    bahram11

    bahram11

    سلام بر شما و تیم فراچارت،
    باتوجه به اینکه سامانه مفیدتریدر از چند روز پیش، یعنی ابتدای سال ۲۰۲۴، ارائۀ خدمات خود از طریق نرم افزار MQL5 مفیدتریدر را متوقف کرده است، اکنون پیشنهاد شما برای انجام تحلیل ها در بازار ایران چه نرم افزار یا پلتفرمی است. با توجه به اینکه، خیلی از کاربران فراچارت اندیکاتورهایی به زبان MQL5 طراحی کرده اند که حالا با توجه به توقف ارائه خدمات در مفیدتریدر دیگر کارایی ندارد.
    ممنون از پاسخ شما/

  4. -2
    Omid

    Omid

    با عرض سلام مجدد.
    ببخشید چرا کامنت های من و کامنت های منفی باقی افراد رو در زیر این پست پاک کردین؟
    من به شکل موشکافانه و کاملا مودبانه اون همه خط نقد کردم. نقدی که پشتش سالها تجربه بود و جهت جلوگیری از گمراه نشدن افراد نوشته شده بود و صرفا نظر من بوده حتی میتونسته نظرم غلط باشه!…
    کسی میتونسته قبول بکنه یا قبول نکه! اینجا مگر محل ارائه نظرات شخصی نسبت به فرد آموزش دهنده نیست؟
    من احترام و ارزش برای فراچارت و مخاطبینش قائل بودم که اون همه وقت گذاشتم تایپ کردم!!
    فراچارت هم آره؟؟ بعد از ۷٫۸ سال مخاطب سایت بودنم؟
    توی این ۷٫۸ سال هرکی از من پرسید از کجا یاد بگیرم گفتم از فراچارت! هرکی گفت از کجا شروع کنم گفتم فراچارت!
    لطفا به فرد آموزش دهنده ی این صفحه که به شما فشار وارد کردن که مطلب و نظر فنی و قابل دفاع من رو پاک کنید بگین به جای فرار کردن از نقد مردم, وایمیستادین جواب نقد رو به صورت علمی میدادین یا حداقل اینوستور پسوورد لینک احراز هویت شده ای چیزی ارائه میدادین به جای فشار به فراچارت.
    مردم میخوندن تصمیم میگرفتن دیگه از چی ترسید از قضاوت مردم؟ چی عادلانه تر از نظر مردم؟
    اون بنده خدای از راه نرسیده اومده گفته کامنت منو با ۳۲ سال سن و ۷٫۸ سال همراهی پاک کنید شما هم پاک کردین؟
    حقیقاتا ناراحت شدم. نه بخاطر پاک کردن نظرم, به این خاطر که من این سایت رو مرجع صداقت و شفافیت توی جامعه ی معامله گری بی صداقت فارسی میدونستم و توی این سالها به صد نفر هم پیشنهاد دادم.
    اصلا مرجع تصمیم گیری مردم برای تایین سطح و کیفیت آموزش همین نظرات فردی مردم بوده که تمام ارزش سایت رو بنا نهاده و وجه تمایز بوده! شما چطور کامنت من یا هر کس دیگه ای رو پاک میکنید؟ مردم به چی رجوع کنن وقتی میفهمن کامنت ها دست چین شدست؟؟
    لطفا نقد من رو به همراه تعداد لایک و دیس لایک ها و تمام ریپلای های کامنتم رو برگردونید. یا دیگه توی این سایت نمیمونم.
    متشکرم.

ارسال یک نظر

استفاده یا فروش محتوای آموزشی فراچارت در رسانه های دیگر نقض قوانین کپی رایت است و پیگرد حقوقی دارد.