مطالب مرتبط

110 دیدگاه

  1. 26
    عمولی

    عمولی

    واقعا عالی و بینظیر بود سپاس فراوان دارم از سایت فراچارت و استاد آریا نژاد عزیز.امیدوارم بزودی شاهد دوره پرایس اکشن توسط استاد باشین چون واقعا بقیه اموزشهایی که دراین زمینه گذاشته شده یجاشون میلنگه.

  2. 25
    SEPEHR.TH

    SEPEHR.TH

    با تشکر از زحمات جناب آریا نژاد و مدیریت محترم فراچارت.
    می خواستم به دوستان توصیه کنم کتاب لاتین THE-CANDLESTICK-TRADING-BIBLE که جناب آریا نژاد زحمتش رو کشیدند و همراه مجموعه فوق برایمان قرار دادند بسیار کاربردی و عالی هست. این کتاب الگوهای کندل استیک کاربردی و روانشناسی مرتبط با اونها را شرح داده و سرانجام ۳ استراتژی معاملاتی کاملا موشکافانه در خصوص پترن های پین بار، اینگالفینگ و اینساید بار در بازارهای روند دار و رنج ارائه کرده که به همراه مثال های متعدد و تصاویر گویا، راهنما و نقشه راه مناسبی برای دوستانی که علاقه مند به معامله گری به سبک پرایس اکشن و کندل استیک در بازارهای مالی خصوصا بین الملل فراهم می کند. دوستانی که به زبان انگلیسی تسلط دارند از خواندن آن غافل نشوند و دوستانی هم که از ترس لاتین بودن کتاب از خواندن آن سر باز می زنند، بگم براشون که متن این کتاب بسیار روان و ساده هست و ۹۰% مفاهیم به صورت شفاف و قابل درک بیان شده است. بیانات بنده صرفا دیدگاهم بعد از مطالعه این کتاب هست که شاید برای دوستی کمک کننده باشد. موفق باشید.

    • 25.1
      آکادمی جاده های بورس

      آکادمی جاده های بورس

      در پاسخ به: SEPEHR.TH

      درود و سپاس.

      البته سبکهایی در خصوص معامله گری با کندل استیکها (خصوصا” کندلهای روزانه) وجود دارد ولی موضوع معامله گری با کندل استیکها در قالب آموزش ما نبود و صرفا” مفاهیم ارزنده دیگری مدنظر بود تا با روشن بینی به چارت و قیمت نگاه کنید. توصیه می شود تا قبل از حرفه ای شدن و کسب بینش معامله گری، بارها و بارها پلن معاملاتی خودتان را تمرین و تمرین و تمرین کنیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــد.

      این نوید را می دهیم که در چند روز آینده دوره بسیار ارزنده دیگری که تهیه شده و با عنوان ” فرضیه فرکتالی در بازارهای مالی و بورس- با نگاهی بر خمیدگی قیمت-زمان” در سایت فاخر فراچارت بارگزاری خواهد شد که مطالب بسیار بسیار ارزشمندی در آن دوره و برای اولین بار مطرح می شود.

      امیدوارم فیدبکهای بسیار خوبتان را از این دوره هم دریافت کنیم.

      برفراز باشید به مهر

  3. 24
    sheyda

    sheyda

    salam va khaste nabashid..doeye fogholoadeyi bood va bi nazir..faghat file zip peyvast baraye man download nashod moteasefaaneh…nemidoonam dalilesh chi hast..chetor mitonam file ro bardaram…

  4. 23
    Negar9000

    Negar9000

    سلام آقای آریا نژاد.ازتون به خاطر تدریس عالی که به زبان ساده و مفهمومی ارائه شده بسیار سپاسگزارم.یه سوال ازتون داشتم البته ارتباطی به بحث کندل نداره.در مواقعی که یه شرکت افزایش سرمایه میده و نمودار با گپ نسبتازیاد قیمتی باز میشه تعیین خطوط روند حمایت و مقاومت با نمودارای قبلی چطور باید رسم بشه و چقدر این خطوط در نمودار جدید قابل اطمینان و استناد هست.با تشکر

    • 23.1
      آکادمی جاده های بورس

      آکادمی جاده های بورس

      در پاسخ به: Negar9000

      سلام و تشکر. خوشحالیم دوره برای شما مفید بوده.

      برای هر نموداری در بورس تهران باید به قیمتهای و نمودارهای تعدیل شده مراجعه کنید. استفاده از نمودارهای با اینچنین گپهایی شما را دچار اشتباه خواهد کرد. لازم هست فرمت نمودار را از سایت رهاورد ۳۶۵ به حالت “عملکردی” یا “سود نقدی و افزایش سرمایه با احتساب آورده” تغییر دهید. با این تعدیل نمودار قیمتهای قبل از گپ را با قیمتهای بعد از گپ همسان سازی خواهد کرد.
      لذا رسم خطوط و یا بهتر بگوییم سطوح حمایتی و یا مقاومتی در نمودارهای تعدیل شده قابل ارزیابی خواهد بود.

      موفق باشید.

      • 23.1.1
        آکادمی جاده های بورس

        آکادمی جاده های بورس

        در پاسخ به: آکادمی جاده های بورس

        با سلام
        در کامنت قبلی، عرض شد که خطوط و سطوح دینامیکی مثل خط روندها و کانالهای قیمتی را از نمودار تعدیل شده استفاده کنید.
        فقط نکته ای که جامانده و لازم هست حتما” تاکید کنم و به نوعی کاربردی از ذهنیت قیمت در نمودارهای تعدیل نشده است اینه که برای سقفها و کفهای تاریخی (سطوح استاتیکی) از نمودار تعدیل نشده استفاده کنید.

        البته این نکته هم قابل ذکر هست که هیچ استناد قوی وجود نداره ولی تاریخچه نمودارها به ما این نکته را بیان میکنه که نمودارهای تعدیل نشده بدلیل وجود قیمتهای تاریخی و سقفها و کفهای تشکیل شده در آن و بنابر نظریه داو میتونه قابل استفاده باشه.
        و استفاده از نمودارهای تعدیل شده در سایر موارد مثل رسم کانال، رسم سطوح دینامیکی و خطوط روند، چنگال، الیوت و موج شماری، الگوهای هارمونیک و… بهتر جواب میدهد.

        خلاصه کلام، همیشه نمودار تعدیل شده استفاده کنید ولی چند سقف/کف معتبر پیش روی قیمت را از نمودار تعدیل نشده هم در نظر بگیرید.
        برای اطمینان بیشتر از اعتبار سقف و کف تاریخی میتونید از گذشته نمودار تعدیل نشده در اعتبارسنجی پیوتهای موردنظرتون بهره مند بشید.

  5. 22
    mohamad

    mohamad

    باعرض سلام وخسته نباشید.
    بینهایت سپاسگزارم از جناب آقای آریانژاد
    به زبان ساده وبسیار مفید
    هرکجای این کره خاکی هستین پیروز وموفق باشین
    تنتون سالم لبتون خندون.
    ودرآخر ازادمین سایت فرات چارت سپاسگزارم.

  6. 21
    غفاری

    غفاری

    سلام و عرض خسته نباشید خدمت عوامل محترم سایت فراچارت و استاد آریانژاد عزیز. تو کامنتها گفته شده ظاهراً یک دوره جدید تهیه شده راجب فراکتالها. مشتاقیم زودتر تو سایت قرار داده بشه.
    تشکر

  7. 20
    فرهاد مرادی

    فرهاد مرادی

    سلام. این دوره جدید فرضیه فرکتال چیه؟ راجب تکنیکال هست؟

  8. 19
    آقایی

    آقایی

    آقای مهندس آریانژاد بیزحمت یک دوره تحلیل تکنیکال و یک دوره پرایس اکشن اگر براتون مقدوره هم تهیه کنید خیلی لطف میکنین

  9. 18
    غفاری

    غفاری

    سلام. مجدداً از همه زحمتهاتون تشکر می کنم. یک سوال دارم در مورد اینکه مشخصه های یک کندل ۴+۳ پارمتر هستند، یعنی بجز پارامترهای ظاهری، ATR، زمان و حجم را هم باید در نظر بگیریم. جایی ندیدم این نوع بیان را و برای اولین بار به این سبک معرفی کردید. در ویدئوی ششم فرمودید کندلهای فراری (اصطلاح بکار رفته در ویدئو) از زمان و تایم فریم دیگه ای به تایم فریم دیگه ای فرار کردند را بیشتر توضیح بدید.
    بازم تشکر فراوان

    • 18.1
      آکادمی جاده های بورس

      آکادمی جاده های بورس

      در پاسخ به: غفاری

      درودتان. برای درک این موضوع باید عرض کنم که پارامترهای ATR و تایم فریم یا همان زمان (T) به هم وابستگی بسیار شدید و پیچیده ای دارند و گاهی اوقات در چارتها میبینیم که یک کندل که طول حرکتی زیادی دارد حرکت آن کندل در زمانی کوتاه رخ داده و بعبارتی کندل مثلاً ماهانه ای هست که در یک روز اتفاق افتاده. حقیقت اینه که روابط بسیار پیچیده ای در بازارهای مالی بین حرکت طولی قیمت و زمان وجود دارد که نه معادله انیشتن (معادله حرکت براونی) که مبتنی بر حرکات تصادفی هست قادر به توصیف کامل و جامع آن است و یا حتی روابط دیگر مثل روش تحلیلی هرست Hurst و یا روابط هندسه فرکتالی آقای مندلبرو هم به نوعی هر کدام به اختلاط بسیار پیچیده قیمت و زمان اشاره می کنند و چیزی از پیچیدگی بازار کم نکرده اند و در توجیه حرکات قیمت روابط هرست و یا رابطه مندلبرو در خیلی موارد توجیه دقیقی به نسبت رابطه انیشتن دارند. توضیحات بسیار گسترده ای در این زمینه قابل بیان است ولی مقدمه ای از این تفاسیر را در دوره جدید با عنوان “فرضیه فرکتالی در بازارهای مالی و بورس- با نگاهی بر خمیدگی قیمت-زمان” خواهید دید.
      پیروز و سرافراز باشید.

  10. 17
    مسلم

    مسلم

    با سلام خدمت مدیریت سایت فراچارت وبا تشکر از این سایت بسیار مفید برای کاربران وهمچنین تشکر میکنم از استاد عزیز آقای آریا نژاد بابت درست کردن کلپهای کندل استیک واقعا عالی بود

  11. 16
    رضا داورزنی

    رضا داورزنی

    بهترین و کاملترین آموزشی بود که تا به حال درباره تحلیل رفتار کندل استیک ها دیدم.

    با تشکر از استاد آریا نژاد عزیز و مدیریت محترم سایت فراچارت.

  12. 15
    farhad

    farhad

    استاد اریانژاد این دوره بینظیر بود خیلی ممنون از شما

  13. 14
    آکادمی جاده های بورس

    آکادمی جاده های بورس

    در پاسخ به Mari:
    ———————————————-‐——-
    درود.
    دو نکته در تفاوت شکل کندلها در بروکرهای مختلف را در نظر داشته باشید:
    ۱- بدلیل اینکه بروکرهای مختلف قیمتهای ASK و BID را از Liquidity Providerهای مختلفی (مثل دوچ بانک آلمان، نامورا ژاپن، کامرز بانک آلمان، سیتی بانک آمریکا و …) بطور لحظه دریافت میکنند لذا قیمتهای بروکرهای مختلف در یک لحظه متفاوت هست ولی این اختلاف اندک هست و البته قابل اغماض
    ۲-ساعت سرور هر بروکر تنها پارامتریست که کندلهای چارت با این ساعت باز و بسته میشوند و اصطلاحا” open و close هر کندل با این ساعت سرور همان بروکر sync. هست. (در بعضی موارد میبینید که برخی معامله گران میگویند چارت در دمو با چارت ریل همان بروکر متفاوت هست. یکی از دلایلش تغییر سرور در حساب دمو و حساب ریل هست…). این عامل میتواند شکل کندلها در بروکرهای مختلف را گاها دچار اختلاف و تغییر کند. (البته ممکن هست بروکرهایی هم باشند با خودزنی دست به تغییر چارت و کندل بزنند که کار بسیار ناشیانه و غیر حرفه است).
    در برخی موارد خصوصا در زمانهای حرکات بسیار شارپ بازار، میزان اسپرد هم ممکن است بسیار زیاد شود.

    با توجه به اهمیت بسیار زیاد در برخی روشهای تحلیلی پرایس اکشن مدرن، شکل کندل بسیار اهمیت دارد (حتی ۱ پیپ میتواند تحلیل شما را کاملا” برعکس کند).

    برای این منظور توصیه میکنم حتما برای تحلیلها از سایت تریدینگ ویو که دیتاهای دقیقتری دارد استفاده کنید. اگر اینسترمنتی که استفاده میکنید دیتای فیوچرز دارد حتما” از اون دیتا بهره بگیرید.

    پیروز باشید.

  14. 13
    Mehdi FX

    Mehdi FX

    سلام. بسیار بسیار عالی بود. دنبال یه توضیح از تمایلات کندلی و قدرت و ضعف روند کندلی به سبک لنس بودم که دقیقتر از هر کس دیگه ای و به درستی تشریح کردید.
    تشکر از استاد و فراچارت

  15. 12
    آکادمی جاده های بورس

    آکادمی جاده های بورس

    با درود فراوان و کسب اجازه از عزیزان فراچارت، در زیر لینک Playlist دوره های رایگان منتشر شده در سایت فراچارت، در سایت یوتیوب هم قابل ملاحظه است. چنانچه Subscribe بفرمایید و علامت زنگوله (notifications) را بزنید از ویدئوهای جدید آکادمی خبردار خواهید شد.

    لینک مجموعه رایگان #کندل_شناسی👇

    https://www.youtube.com/playlist?list=PLPOGbJUczUmq94hl0SMCOpeB7ORjr5KmN

    لینک مجموعه رایگان #فرضیه_فرکتالی👇

    https://www.youtube.com/playlist?list=PLPOGbJUczUmqwgMCsloVjHEp8uoF7oRKn

ارسال یک نظر

استفاده یا فروش محتوای آموزشی فراچارت در رسانه های دیگر نقض قوانین کپی رایت است و پیگرد حقوقی دارد.