مطالب مرتبط

17 دیدگاه

  1. 1
    اقبال یارمهدوی

    اقبال یارمهدوی

    بسیاراستادانه درعین سادگی بیان که بسادگی دربی نهایت عمق فکریک تریدرمبتدی جای میگیردبیان شده ….دست مریزادجناب قنبری وسپاس ازسایت بی نظیرفراچارت ومدیریت پرتلاش سایت

  2. 0
    yazdan

    yazdan

    باعرض سلام وخسته نباشید و خدا قوت
    ممنون از سایت آموزنده وخوبتون بلاخص مطالب گنجانده شده درآن،سپاس فراوان

  3. -1
    محمدعلی ابرقویی نژاد

    محمدعلی ابرقویی نژاد

    درودبرشما وتشکراززحمات بی دریغتان درجهت ارتقای دانش هم وطنان.سپاس

  4. -3
    Amir

    Amir

    سلام
    درود و تشکر بسیار
    آیا مجموعه ویلیامز در بازار بورس ایران کارایی دارد؟
    از چه منابعی میتوان در مورد این مجموعه اندیکاتور و نحوه سیگنال گیری آن اطلاع کسب کرد

  5. -4
    پایه های بورس

    پایه های بورس

    من دنبال همین اشباع خرید و فروش بودم خداخیرتون بده

  6. -5
    ibr

    ibr

    سلام
    در قسمت نکته مهم فکر کنم اشتباه تایپی صورت گرفته

    وقتی بازاری که با آن کار میکنید روندی قوی ندارد یا رنج است این مناطق هیجان خرید و فروش به درستی نقاط ورود و خروج را به شما نشان میدهند(نشان نمی دهند فک کنم درست باشه)

    • -5.1
      SEPEHR.TH

      SEPEHR.TH

      در پاسخ به: ibr

      اوسیلاتور ها در روندها سیگنال فالس و در بازار ساید و رنج راهنمای خوبی برای تریدر هستند. نکته اشاره شده در مقاله صحیح هست. در بازار رنج ورود اوسیلاتوری همچون RSI , Stoch و . . . حکایت از بیش خرید و فروش شدن قیمت هست که باید جانب احتیاط را رعایت کرد چرا که احتمال ریورس و چرخش حرکت وجود دارد، اما در یک بازار روند دار قوی یا رالی، معمولا شاهد آن هستیم که اوسیلاتور برای مدت نسبتا طولانی در فاز اشباع باقی می ماند. البته به نظر خودم در آنجا هم می توان استفاده هایی از اوسیلاتور نمود، برای مثلا مدت زمان حضور RSI در فاز اشباع (نواحی بالاتر از ۷۰ و کمتر از ۳۰) خود گویای آن است که طرف غالب در بازار چقدر قدرتمند است و روند به صورت پر قدرت ادامه دارد. در بازار روند دار اندیکاتور های مبتنی بر Trend نظیر میانگین های متحرک کاربردی بوده و در بازار رنج اوسیلاتور ها. البته بهترین روش استفاده ترکیبی از چند اندیکاتور هست که به صورت مستقل از هم عمل می کنند، مثلا استفاده همزمان از RSI, CCI, STOCH که تایید کننده یکدیگر هستند کارایی نخواهد داشت و یکی کفایت می کند.

  7. -6
    محمد امین

    محمد امین

    لطفا پاسخ بدید، من هم مثل یکی از دوستان که نظر دادن دچار سردرگمی شدم.

    در قسمت نکته مهم فکر کنم اشتباه تایپی صورت گرفته

    وقتی بازاری که با آن کار میکنید روندی قوی ندارد یا رنج است این مناطق هیجان خرید و فروش به درستی نقاط ورود و خروج را به شما نشان میدهند(نشان نمی دهند فک کنم درست باشه)، کدوم درسته؟

  8. -7
    SEPEHR.TH

    SEPEHR.TH

    با تشکر از مقاله مفید و کاربردی جناب قنبری و مدیریت محترم فراچارت.
    در انتهای مقاله اشاره شد که از اوسیلاتور ها فقط به عنوان واگرایی گرفتن استفاده می شود، که لازم به ذکر است که اوسیلاتو macd و rsi اطلاعات ارزشمند دیگری نیز در اختیار می گذارد که واگرایی یکی از آنهاست. برای مثال در اوسیلاتور مک دی، تعیین پیوت های ماژور، تعیین مومنتوم بازار، تریگر گرفتن با کراس خط مکدی و خط سیگنال، تایید موج شماری الیوت، پترن های مک دی، غالب یا مغلوب بودن خریدارن یا فروشندگان در بازار، نوع بازار (روندی یا رنج)، تریگر ورود به معامله در تایم پایین تر و شاید هزاران کاربرد دیگر که در بطن وجودی آنهاست و باید کمی با چشم باز به بررسی آنها پرداخت. پیروز باشید.

    • -7.1
      حسین

      حسین

      در پاسخ به: SEPEHR.TH

      با سلام. ایشان نگفتن که از اوسیلاتور ها فقط برای واگرایی میشه استفاده کرد، بلکه فرمودن برای واگرایی باید از اوسیلاتورها استفاده کرد و “با اندیکاتور های حجم , اندیکاتور های روند , اندیکاتور های بیل ویلیامز واگرایی گرفتن متداول و مشروع نیست.”
      در پاراگراف قبلی خودشون هم به کاربرد دیگه ای از اسیلاتورها اشاره کردن.
      البته در کل عنوان مقاله صرفا تفاوت اندیکاتور و اسیلاتور رو میخواست بگه که از این بابت نمیشه ایراد گرفت که چرا به موارد دیگه ی استفاده ازشون اشاره نشده.

      • -7.1.1
        SEPEHR.TH

        SEPEHR.TH

        در پاسخ به: حسین

        به نظر بایدی در مارکت وجود ندارد! بسیاری از اندیکاتور AO از زیرگروه اندیکاتورهای بیل ویلیامز برای واگرایی و تعیین ماژورها استفاده می کنند، برخی از اندیکاتور MFI از زیر گروه اندیکاتورهای حجم برای واگرایی استفاده می کنند، برخی از اندیکاتور باند بولینگر و ایچی از زیر گروه اندیکاتورهای ترند برای تعیین واگرایی استفاده می کنند. در نهایت چیزی که حائز اهمیت است، بک تست و نتیجه گرفتن خود شخص از سیستمی است که خود طراحی کرده.

ارسال یک نظر

استفاده یا فروش محتوای آموزشی فراچارت در رسانه های دیگر نقض قوانین کپی رایت است و پیگرد حقوقی دارد.