مطالب مرتبط

53 دیدگاه

  1. 1
    Chart

    Chart

    سلام از سایت وزین فراچارت ممنونم
    فقط ای کاش این ۲ایکس رو روی ویدیوها فعال کنید تا با سرعت مطالب را چک کنیم
    در ضمن این اموزش را کاش بر روی شاخص بورس تهران چک می کردید استاد هر چند مباحث فراچارت جذابیتیش بعلت اینکه عملی می باشد و چون تئوری خیلی گیج کننده و کاربردی نیست
    با تشکر از وقتی که می زارید

    • 1.1
      A

      A

      در پاسخ به: Chart

      سلام
      کلیک راست کنید گزینه هاش میاد

    • 1.2
      آکادمی جاده های بورس

      آکادمی جاده های بورس

      در پاسخ به: Chart

      درود و سپاس از نظر ارزشمندتان.
      تمام مجموعه را ملاحظه بفرمایید. راجب بورس تهران هم پیشینه تحقیقات علمی را ذکر کردیم ولی بیشتر هدف از طرح مباحث روندهای قیمت-زمان هست. در مورد هر چارت قیمتی می توانید بررسی بفرمایید.
      راجب بورس تهران توجه فرمایید بدلیل آنکه برشهای و پرشهای مصنوعی قیمت که ناشی از قیمت پایانی، حدود نوسان و از آن فراتر عدم حرکت قیمت در تایم فریم روزانه و یا بهتر عرض کنم ناقص بودن تایم فریم روزانه و حتی ۴ ساعته (با توجه به ساعات معاملاتی) شاید از نگاه بررسی موضوعی صورت گرفته دچار ایرادات فراوانی باشد. به هر ترتیب می توانید حرکتهای قیمت را در چارت بورس تهران هم بررسی بفرمایید با توجه به توضیحات جلسه سوم.
      پیروز باشید.

  2. 0
    آقایی

    آقایی

    سلام و هزاران تشکر. من کامل نگاه کردم. قصد دارم دوباره بخشهایی ازش را ببینم. اولش مقدمه چینی حرفه ای انجام شد بعد مثل کارهای پژوهشی یک Literature Review ارائه دادید‌. خیلی عالی بود. واقعا” حرف نداشت. اطلاعاتی به ارزش طلا. خصوصا” قسمت سوم عالیه و همینطور مفهوم خمیدگی قیمت-زمان که برای اولین توسط استاد آریانژاد مطرح شده… ان شاالله این مفهوم را که تو هیچ منبع فارسی و لاتینی نیست را توسعه بدید و ما را هم از اطلاعات خوبتون بی نصیب نزارید.

    دوستان قدر این اطلاعات را بدونید.

  3. -1
    غفاری

    غفاری

    سلام و خسته نباشید به استاد باسواد و بافرهنگمان. خدا حفظتون کنه
    فراچارت خیلی تشکر

  4. -2
    Negar9000

    Negar9000

    با سلام و تشکر از استاد گرامی با روش تدریس مفهمومی و عالی

  5. -3
    فرهاد مرادی

    فرهاد مرادی

    سلام. فراچارت عزیز یه دنیا ممنون بخاطر این دانشگاه رایگان که دارید مدیریت میکنید و البته با تقبل هزینه های زیاد….
    استاد آریانژاد عزیز از شما هم بینهایت ممنونم. منت گذاشتید بر ما….
    تازه دارم میفهمم چقدر در این بازار مفاهیم عمیقی هست….تازه میفهمم چرا اینهمه روش وجود داره ولی هیچکدومش ۱۰۰درصد جواب نمیده …رابطه انیشتن و خروج از حالتهای تعادلی فرکتالها و ناپایداری…عالی بود عالی…
    فقط خواهشا ادامه مطالعاتتون را هم در زمینه مفاهیم خمیدگی قیمت-زمان pricetime که برای اولین بار شما دارید مطرح میکنید را در اختیار ما هم قرار بدید…
    بازم ممنونم

    • -3.1
      آکادمی جاده های بورس

      آکادمی جاده های بورس

      در پاسخ به: فرهاد مرادی

      درود و سپاستان. از اینکه دوره برای شما دوست گرانقدر مفید بوده، خرسندیم.
      درک بالا از بازارها فقط با افزایش دانشتان میسر است و توصیه میکنیم این راه را هرگز فراموش نکنید. بیشتر از گذشته بیاموزید.
      پیروز باشید.

      ضمنا” باید عرض کنیم که روابط بسیار پیچیده ای در بازارهای مالی بین حرکت قیمت و زمان وجود دارد که نه معادله انیشتن (معادله حرکت براونی) که مبتنی بر حرکات تصادفی هست قادر به توصیف کامل و جامع آن است و به نوعی لبه ای از مرز ناپایداری بازار را به ما نشان می دهد و حتی روابط دیگر مثل روش تحلیلی هرست Hurst و یا روابط هندسه فرکتالی آقای مندلبرو Mandelbrot هم به نوعی هر کدام به اختلاط بسیار پیچیده قیمت و زمان اشاره می کنند و چیزی از پیچیدگی بازار کم نکرده اند ولی در توجیه حرکات قیمت-زمان این روابط تحلیلی هرست و یا رابطه مندلبرو در خیلی موارد توجیه دقیقی به نسبت رابطه انیشتن دارند. در این دوره سعی کردیم زوایای جالبی از حرکات قیمت را با تغییرات زمان را در این دوره با عنوان “فرضیه فرکتالی در بازارهای مالی و بورس- با نگاهی بر خمیدگی قیمت-زمان” به شما عزیزان نشان دهیم.
      موضوع دارای پیچیدگی خاص و مبتنی بر ریاضیات عالی هست و مطالب بسیار گسترده تری در تقسیم گامهای حرکتی و پیش بینی پذیری یا عدم امکان پیش بینی پذیری آینده قیمت وجود دارد که زیبایی کار آنجاست که تحلیل تکنیکال کلاسیک و یا روشهای موجود در توصیف آن ناتوانند.
      البته روشهای توصیفی آماری-تحلیلی در شناخت سریهای زمانی و یا استفاده از روشهای پیش بینی مبتنی بر روشهای پیشرفته ای مثل استفاده از روشهای تبدیل موجک و یا Wavelet و یا استفاده از روشهای شبکه عصبی از ابزارهای مورد استفاده است که بیشتر جنبه تحقیقاتی و پژوهشی دارند ولی خروجی این پژوهشها قطعا” کارآیی عالی در بازار دارد.
      یا روشهای مبتنی بر “تئوری بازیها” یا Game Theoretic که در سالهای گذشته آقای نش فوربز Forbes (برنده نوبل اقتصاد) از این روشهای ریاضی در علم اقتصاد بهره گرفت و هم اکنون پژوهشگران شایسته ای در این زمینه تحقیقات بسیار گسترده ای دارند.
      کلام آخر، تحقیقات معتبر مبتنی بر علم ریاضیات و اقتصاد هر روز ما را به زوایای پنهان بازار آشناتر می کند و نه روشهای بی بنیان مبتنی بر روشهای تصادفی سعی و خطا.

      با آرزوی توفیقات بیشتر برای همه شما عزیزان.
      آریانژاد

  6. -4
    Mari

    Mari

    Salam. Kheli aaliye in amoozesh ya behtar begam in tahghighat naaab.
    Ye soal daram. Tebghe tozihate shoma estefade az 3 time feraktali lozooman dorost
    nist!! Masalan D1, H4,H1momkene feraktli harkat nakonan?
    Bazam tashakor

    • -4.1
      آکادمی جاده های بورس

      آکادمی جاده های بورس

      در پاسخ به: Mari

      با درود و سپاس
      دقیقاً همینطور است. بدلیل اینکه بعد فرکتالی ممکن هست تغییر کند، لذا حرکت قیمت با یک نسبت ثابت نسبت به زمان جابجا نخواهد شد و از طرفی، ممکن است ساختار فرکتالی بازار وارد ناحیه ناپایدار بشود و بعبارتی بازار از نظر فرضیه فرکتالی ساختارمند نباشد بدین ترتیب همیشه نسبتهای زمانی و قیمتی در حال تغییر خواهد بود (با توجه به موارد ذکر شده).
      حسن استفاده از ۳ تایم فریم و یا تمامی تایم فریمها، ازین منظر قابل بررسی و توجه است که ساختارهای کوچک سازنده ساختارهای قیمتی بزرگتر هستند( و نه لزوماً با ساختار فرکتالی) و به همین خاطر می توان موقعیتهای قیمت را در زمانهای مختلف بررسی کرده و این موضوع به معامله گر و یا تحلیلگر بینش زیادی خواهد داد اما این زمانها لزوماً حرکت فرکتالی نسبت به هم نخواهند داشت.
      در پایان توصیه میکنم چنانچه ابهامی در موضوع وجود دارد، مجدداً آموزشها را ببینید.
      پیروز باشید.

  7. -5
    amir

    amir

    با سلام و خسته نباشید خدمت استاد بزرگوار
    سپاس بیکران از محبت شما که مطالب علمی بروز را با زبانی ساده برای ما بیان کردین.مولتی تایم همیشه ذهن منو درگیر کرده بود و این آموزش دنیای جدیدی را بروی همه ما باز کرد.
    مشتاقانه منتظر آموزشهای تکمیلی در این مورد هستیم.منت گذاشته و راهتون را ادامه بدین.
    اگر لطف کنید در مورد روش ویلیامز و نظریه هایی که دارن بیشتر توضیح بدین ممنون میشم.تا چه حد تونسته دید درستی تو بازار ایجاد کنه با نطریه آشوب و فرکتالها…..

    • -5.1
      آکادمی جاده های بورس

      آکادمی جاده های بورس

      در پاسخ به: amir

      درود و سپاس از مهرتان. از اینکه آموزش برای شما مفید بوده خوشحالیم.

      در خصوص روش آقای دکتر بیل ویلیامز باید بین فرکتالی که ایشان مطرح کرده اند و فرضیه فرکتالی مندلبرو تفکیک قائل شد. اساس کار آقای بیل ویلیامز نظریه Chaos است که شرح آن در این مجال فراهم نیست.

      فقط این نکته را عرض کنم که خالی از لطف نیست، آقای دکتر ویلیامز دو اندیکاتور با نامهای AC وAO دارند و این اندیکاتورها به نوعی پیوتهای مینوری و ماژوری را نشان می دهند. به عبارتی استفاده صحیح ازین اندیکاتورها نمای مولتی تایم فریم قیمت را به شما نشان می دهد و یا در روش چنگال هم عرض شد که مینی چنگالها نقش تریگر و ورود به معامله را دارند و نوعی از کاربرد مولتی تایم است. یعنی حتی در این استراتژی ها علیرغم اینکه بنیانگذاران این سبکها صحبتی از مولتی تایم فریم فریم نکرده اند ولی به شکل دیگری از این پیش بینی های حرکتی قیمت بهره گرفته اند.

      پیروز و سرافراز باشید.

      • -5.1.1
        amir

        amir

        در پاسخ به: آکادمی جاده های بورس

        ممنون از پاسختان
        چقدر بحث شیرین و جذابی را شروع کردین.کاملا نوع نگاه ما را تغییر دادین.باید از اول دوباره به عمق مفاهیم که یاد گرفتیم تفکر کنیم و در مورد چرایی مباجث بیشتر اهمیت قایل بشیم.
        بسیار زیبا پاسخ دادین.آموزش شما چراغ راه برای من شد وزوایای تاریک را برام روشن کرد.
        الان مفهوم مولتی تایم و تایم های انتخابی برام روشن تر شد.این را مدیون شما هستم.
        با تشکر فراوان از استاد محترم

  8. -6
    javad

    javad

    باسلام خدمت مدیر محترم بعضی آموزشهایی که در سایت قرار می دهید بسیار عالی است و برخی آموزشها چیز خاصی ندارد خیلی طولانی و غیر کاربردی وشاید هم مدرس محترم نکات کاربردی را بیان نمی کند کل مطالب این دوره را می توان در نیم ساعت توضیح داد نه سه ساعت بازهم تشکر از سایت خوبتان

    • -6.1
      Mari

      Mari

      در پاسخ به: javad

      Shoma ya goosh nadadin ya HICHI AZ MAFAHIM NAFAHMIDIN. 4 ta adam mese shoma baes shod ostad khakestar va baghiye kesanike mofti etelat midan fararishon konid. havasemoon bashe ke in asatid nokare ma nistan bi menat behtarin etelaat ro be eshterak mizaran.

    • -6.2
      تریدر حرفه ای

      تریدر حرفه ای

      در پاسخ به: javad

      سلام.اگر تازه کار هستی بهتره از هر آموزشی لذت ببری و یاد بگیری.
      قبول دارم که یه خورده ویدئوها طولانیه ولی بنظرم موضوع اینو طلبیده که بیانی از حرکت براونی و … گفته بشه که تو وئدیوی آخر شما درکط از اسامی و مفاهیم داشته باشید.
      با وجود حدود ۱۳ سال سابقه حرفه ای در فارکس تازه فهمیدم که چیزی که خیلی از اساتید خارجی حتی گفتن با این تحقیقات جناب آریانژاد زیر سوال میره. آفرین به ایشون میگم.
      ضمنا وقتی یک موضوعی مطرح میشه توضیحاتش هم تو همون حول و حوشه دیگه. انتظار داریم ایشون مثلا الان به شما روشهای و لبه های معاملاتی با عرضه و تقاضا بگن یا بیان الیوت نئو درس بدن! عجیبه
      دوست عزیز توصیه میکنم با حوصله یه بار دیگه ببین. همین حرکت قیمت زمان که آقای آریانژاد بیان کردن را هیچ جا پیدا نمیکنی.

    • -6.3
      فرهاد مرادی

      فرهاد مرادی

      در پاسخ به: javad

      سلام. عزیز وقتی چیزی را نفهمیدی توهین نکن و نگو نکات کاربردی را نگفتن.
      جلسه دوم و سوم کاملا کاربردیه اگه دوره عالیجناب خاکستر را دیده باشین میفهمید جناب آریانژاد چقدر ارزشمند بحث فنی و کاربردی میکنن راجب جهشهای قیمتی نسبت به زمان. تازه میفهمید که آقای آلفونسو و اساتید دیگه دائما میگن بازار فرکتالی و یا تایم فریمهای فرکتالی، با این تحقیق و مطالعات استاد آریانژاد میفهمیم اون اساتید یک حالت خاص از بازار را بیان کردند و بارها و بارها در معاملات شکست میخوریم چون بنیانی که بنا کردند غلط هست و در این دوره ما فهمیدیم چه خبره.
      بحث بازار فرکتالی هست و این یک نظریه هست که توی بازار ازش استفاده کردند و دربن دوره این مفاهیم را میفهمید و با قول دوستمون دوره راجب چنگال و الیوت نیست بزرگوار که کاربردی که شما میخواهید مطرح باشه.
      ما از جناب آریانژاد خواهش میکنیم این پیامها را نادیده بگیرن و دستاوردهای علمیشون را یا تو فراچارت یا تو کانالشون بزارن
      ممنونیم.

    • -6.4
      آکادمی جاده های بورس

      آکادمی جاده های بورس

      در پاسخ به: javad

      درودتان. از اینکه دوره برای شما دوست گرانقدر مفید نبوده متاسفم.
      کسانیکه حرکتهای قیمتی چارت را دنبال می کنند قطعا” برداشت مفهومی از این موضوع دارند و توجه بفرمایید که برای طرح این موضوع قبلا” مقالات و پایان نامه های بسیار زیادی مطالعه شده و موضوع بیشتر به سبک مطالعات تحقیقاتی و آکادمیک پایه گذاری شده و شکل این آموزش با آموزشهای دیگری که در سایت فاخر فراچارت است متفاوت شده…

      پیروز باشید.

    • -6.5
      Mehdi FX

      Mehdi FX

      در پاسخ به: javad

      هیچ کتابی را از ظاهرش قضاوت نکن!

      Don’t judge a book by its cover!

  9. -7
    تریدر حرفه ای

    تریدر حرفه ای

    سلام. جناب استاد آریانژاد از شما تشکر ویژه دارم. ممکنه کتاب آقای پیترز و منبعی که فرمایش کردید راجب رابطه براونی و انیشتن هست را در اختیارم بزارید.
    بازم تشکر فراون

    • -7.1
      فرهاد مرادی

      فرهاد مرادی

      در پاسخ به: تریدر حرفه ای

      سلام استاد آریانژاد. بازم بابت دوره خیلی خیلی عالی و بینظیر شما تشکر میکنم.
      اگر ممکنه راجب نویزهای فرکتالی هم توضیحاتی بفرمایید؟
      یه جایی تو ویدئوها گفتین که خط روند وقتی شکسته میشه احتمالا گسیخت فرم فرکتالی بازار هست. برای من خیلی جذاب بود توی مثال که چطور ابعاد فرکتالی نشانه شکست و فروپاشی قیمت را نمایش دادند. حالا تکنیکال برعکس به ما میگه که اونجا باید قیمت بعد از برخورد به خط برگرده.
      حالا برای من سوال اینه که میشه با داده ها ابعاد فرکتالی را پیدا کنیم و چنانچه بتزار وارد ابعاد مرزی و ناپایداری میشه، شکست مثلا خط روند را با قطعیت بفهمیم؟ اینکار ممکنه؟

      • -7.1.1
        تریدر حرفه ای

        تریدر حرفه ای

        در پاسخ به: فرهاد مرادی

        آفرین چه سوالات عالی. اگر اینجوری باشه شما توی تایمهای پایین دهها و صدها خط روند کلاسیک میکشید و پیش بینی قیمت امکان پذیره.
        حالا برای من جالبتر اینه که دیتاهای قیمت را به نرم افزاری مثل متلب یا نرم افزارهای آماری دیگه بدیم و حالات غیرخطی مدل فرکتالی یا فروپاشی مدل را با سیستمهای پیشگو کنترلی حتی پیش بینی کرد.

    • -7.2
      آکادمی جاده های بورس

      آکادمی جاده های بورس

      در پاسخ به: تریدر حرفه ای

      سپاستان. به دیده منت. فردا در کانال قرار خواهیم داد🙏

  10. -9
    Mari

    Mari

    سلام استاد. ببخشید یک سوال راجب تایم فریمها دارم. شکل کندلها تو بروکرهای مختلف گاهی اوقات متفاوته. گفته میشه که بروکر کندلها را دستکاری میکنه. میشه توضیح بدید لطفا آیا این موضوع امکانپذیره؟
    من پرایس اکشن کار میکنم. شکل کندلها خیلی برام مهمه. چکار میشه کرد واقعا”
    ممنون از پاسخگوییتون

    • -9.1
      آکادمی جاده های بورس

      آکادمی جاده های بورس

      در پاسخ به: Mari

      درود. این موضوع خارج از بحث ماست ولی توضیح کوتاهی خدمتتان عرض میکنم.

      دو نکته در تفاوت شکل کندلها در بروکرهای مختلف را در نظر داشته باشید:
      ۱- بدلیل اینکه بروکرهای مختلف قیمتهای ASK و BID را از Liquidity Providerهای مختلفی (مثل دوچ بانک آلمان، نامورا ژاپن، کامرز بانک آلمان، سیتی بانک آمریکا و …) بطور لحظه دریافت میکنند لذا قیمتهای بروکرهای مختلف در یک لحظه متفاوت هست ولی این اختلاف اندک هست و البته قابل اغماض
      ۲-ساعت سرور هر بروکر تنها پارامتریست که کندلهای چارت با این ساعت باز و بسته میشوند و اصطلاحا” open و close هر کندل با این ساعت سرور همان بروکر sync. هست. (در بعضی موارد میبینید که برخی معامله گران میگویند چارت در دمو با چارت ریل همان بروکر متفاوت هست. یکی از دلایلش تغییر سرور در حساب دمو و حساب ریل هست…). این عامل میتواند شکل کندلها در بروکرهای مختلف را گاها دچار اختلاف و تغییر کند. (البته ممکن هست بروکرهایی هم باشند با خودزنی دست به تغییر چارت و کندل بزنند که کار بسیار ناشیانه و غیر حرفه است).
      در برخی موارد خصوصا در زمانهای حرکات بسیار شارپ بازار، میزان اسپرد هم ممکن است بسیار زیاد شود.

      با توجه به اهمیت بسیار زیاد در برخی روشهای تحلیلی پرایس اکشن مدرن، شکل کندل بسیار اهمیت دارد (حتی ۱ پیپ میتواند تحلیل شما را کاملا” برعکس کند).

      برای این منظور توصیه میکنم حتما برای تحلیلها از سایت تریدینگ ویو که دیتاهای دقیقتری دارد استفاده کنید. اگر اینسترمنتی که استفاده میکنید دیتای فیوچرز دارد حتما” از اون دیتا بهره بگیرید.

      پیروز باشید.

  11. -10
    آقایی

    آقایی

    سلام و تشکر مجدد از سایت فراچارت و عالیجناب آریانژاد با دانش بی بدیلشان که در اختیار هموطنان خودشان قرار دادند.

    یک سوال از استاد بزرگوار جناب آریانژاد دارم. آیا اثبات ریاضی برای نظم و یا بی نظمی در بازار وجود دارد؟
    و در کل بازار های مبتنی بر نظم فرکتالی آیا قابل پیش گویی تکنیکالی هستند؟ حالا جایگاه فاندامتال کجاست در این بازارها و اساسا ربطی به موضول فرکتال داره فاندامنتال؟
    در دوره های پرایسی که هست همیشه گفته میشه بین تایمهای روزانه، ۴ساعته و یک ساعته (بطور مثال) حرکت کنید. خب با این تفاسیر میشود گفت که این گفتار بزرگانی مثل آلفونسو و یا عزیزان دیگه کاملا غلط هست و نمیتونه هپیشه درست باشه و گاهی درست و گاهی غلط هست.
    طبق این مباحثی که شما مطرح فرمودید میشود به این نتیجه رسید که دلیل مبنایی اصلی (شاید) شکست معاملات حتی افراد بزرگی مثل آلفونسو (با کمتر از ۵۰درصد وین ریت) همین تصویر غلط از بازار فرکتالی و اعتقاد غیر علمی به این موضوع هست. من برداشتم از دوره عالی شما این بود.
    شما در قسمت اول گفتید که حتی خط روند و اصول آقای داو هم به نوعی برگرفته از بنیان فرکتال هست. در کل ضعف تکنیکال به عدم تحقق فرکتالی بودن بازار هست درسته؟

    بازم یک دنیا از لطف و زحمت شما سپاسگزاریم🙏🌹
    از هزینه های سرسام آور فراچارت هم بینهایت تشکر میکنیم🙏🌹

    • -10.1
      آکادمی جاده های بورس

      آکادمی جاده های بورس

      در پاسخ به: آقایی

      درود و سپاس از لطف شما دوست عزیز.

      — در رد ادعای بی نظمی در بازارهای مالی، نظریه های های و Theormهای ریاضی فراوانی مطرح است و در ویدئوها به این موضوع بطور گذرا پرداخته شد.

      –فرکتالی بودن و یا غیرفرکتالی بودن یک مارکت با رجوع به گذشته بازار میسر است. بعبارتی در صورتیکه یک بازار فرکتالی باشد قطعا” قابل پیش بینی بسیار دقیقی خواهد بود البته تا زمانیکه در محدوده پایدار باقی بماند.

      — با توجه توضیح بند قبلی، مباحث فاندامنتال بصورت موضوعی و خاص مطرح است و فلسفه بنیادی هر بحث فاندامنتال کاملا” با مبحث فلسفی تکنیکال متمایز و بسیار جداست. لیکن با این تفسیر میتوان عرض کرد که اساسا” مبحث بازارهای فرکتالی یک فرضیه تکنیکالی است و نه بنیادی….

      —یکی از مباحث بسیار پیچیده بازارهای مالی، تمام و کمال دانستن بازار مبتنی بر فرضیه فرکتالی است. این موضوع را کاملا” خدمتتان عرض کردیم که ممکن است بازار از حالت فرکتالی خارج شود و تورش و تورم در قیمتها در زمانهای کوتاه سبب ناپاداری مدل فرکتالی بازار شود.
      موضوع مورد بحث ما کاملا بحثی آکادمیک و علمی است و نه موضوع عامه پسند و بدون پشتوانه علمی.
      مجددا” عرض می کنم که پیچیدگی بازار بدلیل حرکت قیمت در دو محدوده ناپایدار و پایدار و بعبارتی نوسان بین فرکتالی بودن و غیر فرکتالی بودن است.

      پیروز باشید.

      • -10.1.1
        h

        h

        در پاسخ به: آکادمی جاده های بورس

        تشکر از آقای آریانژاد واقعا نگاه فراکتالی و مولتی تایم فریم به چارت و این دوره آموزشی پنجره جدیدی را در درک بازارهای مالی به روی ما باز میکند،سوالی برایم پیش آمده که از جناب آریانژاد میپرسم چطور میتوانم تشخیص دهم که بازاری فراکتالی است یا خیر؟فقط با بررسی گذشته بازار امکان پذیر است؟یا راههای دیگه ای هم هست؟این بازار با تمام پیچیدگیها اگر فراکتالی باشد چطور بفهمم که چه زمانی در ناحیه پایدار قراردارد و چه زمانی در ناحیه ناپایدار و اگر در ناحیه پایدار واقع شده تا چه زمانی در این ناحیه باقی می ماند؟از اندیکاتور ATR در این زمینه میتوان کمک گرفت؟

  12. -11
    mrrm

    mrrm

    سلام و درود
    ممنون به خاطر دانش وسیع، بیان شیوا و بخشندگی بی دریغ تون جناب آریا نژاد
    لطفا محبت بفرمایید دوره پرایس اکشن رو هم تدریس کنید.
    سپاس بیکران

  13. -12
    hossein

    hossein

    سلام وقت بخیر نمابش فایلها مشکل داره قابل پخش نمیشن
    لطفا رسیدگی کنید و ممنون از سابت خوبتون و تلاش در جهت ارتقای بار علمی هموطنان عزیزمون

  14. -13
    کامران

    کامران

    با سلام و تشکر فراوان از زحمات شما
    فایل های این بخش و سایر بخش ها اخیرا قابل پخش و دانلود نیست
    لطفا پیگیری نمایید

  15. -14
    آکادمی جاده های بورس

    آکادمی جاده های بورس

    با درود فراوان و کسب اجازه از عزیزان فراچارت، در زیر لینک Playlist دوره های رایگان منتشر شده در سایت فراچارت، در سایت یوتیوب هم قابل ملاحظه است. چنانچه Subscribe بفرمایید و علامت زنگوله (notifications) را بزنید از ویدئوهای جدید آکادمی خبردار خواهید شد.

    لینک مجموعه رایگان #کندل_شناسی👇

    https://www.youtube.com/playlist?list=PLPOGbJUczUmq94hl0SMCOpeB7ORjr5KmN

    لینک مجموعه رایگان #فرضیه_فرکتالی👇

    https://www.youtube.com/playlist?list=PLPOGbJUczUmqwgMCsloVjHEp8uoF7oRKn

  16. -15
    Mari

    Mari

    سلام و تشکر از جناب استاد آریانژاد و زحمات ایشون،
    دوره پرایس اکشن به سبک البروکس که از کانال یوتیوب استاد در حال انتشار هست خیلی عالیه.

    دوستان حتما” دوره پرایس اکشن استاد را ببینید و پول مفت به استاد نماهای دیگه که مبالغ دهها میلیونی میگیرند ندید.

  17. -16
    Hosein

    Hosein

    سلام و ارادت و تشکر بابت اطلاعات مفیدی که بیان فرمودید ، دو تا سوال داشتم از حضورتون :
    ۱)با توجه به مفاهیم بیان شده
    تایم فریم های سه گانه ی
    m5-m15-m45
    M15-h1-h4
    حالت های ایده آلی هستند ؟
    ۲) در فارکس هر هفته ۵ روز هست پس تایم فریم هفتگی ۵ برابر روزانه هستش و تایم فریم روزانه ۶ برابر تایم ۴ ساعته ، آیا استفاده از تایم فریم ۲۸۸ دقیقه را توصیه میکنید ؟

    • -16.1
      آکادمی جاده های بورس

      آکادمی جاده های بورس

      در پاسخ به: Hosein

      درود و سپاس از مِهرتان،

      در خصوص سوال اول؛
      اگر فرض کنیم بازار در شرایط مرزی فرکتالی قرار دارد، بهینه ترین حالت استفاده از تایم فریمهایی هست که با رابطه انیشتن نسبت ATR آنها برابر با یک عدد صحیح باشد. لذا تایمهای توالی با نسبت صحیح M15, H1 ,H4 بهتر هست. زیرا گامهای حرکتی بطور کامل پوشش داده میشود.
      ولی تام فریمهای M5, M15,M45 نسبت حرکتی غیر صحیح و برابر با ۱.۷۳ دارند.

      در مورد سوال دوم متوجه منظورتان نشدم.

      در مجموع هدف از این آموزش، کنکاشی در تایمها و نسبتهای حرکتی قیمت در تایمهای مختلف بود. برای انتخاب ۳ تایم فریم، بهتر است نسبت ATRی آنها نسبت به هم عدد صحیحی باشد.

      پیروز باشید.

  18. -17
    emad2023

    emad2023

    این دوره کاملا علمی هستش اما کاملا بی فایده و بدون کاربردی و عملا مفید نیست .ما کسایی رو داریم که فراکتال یک قسمت معاملاتشون هستش اما متاسفانه این دوستمون در حد یک معرفی ساده اومده توضیح داده .به امید روزی که وقت افراد رو با آموزش های به درد نخور نگیریم چون حق ناس هستش

    • -17.1
      آکادمی جاده های بورس

      آکادمی جاده های بورس

      در پاسخ به: emad2023

      درود

      از اینکه این دوره برای شما مفید نبوده متاسفیم.
      توجه کنید که این آموزش برای افزایش دانش و درک حرکت قیمت بر مبنای قیمت-زمان بوده است و دوره ای نیست که در آن به شما روش معاملاتی بر مبنای فرکتال گفته شود بلکه یک بررسی مفهومی و علمی (به قول دوستان Literature Review) بر مبنای هندسه فرکتالی در بازارهای مالی بوده و طی این مدت که از انتشار این آموزش گذشته، افراد زیادی که دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارشد و دکترا در رشته های مهندسی مالی و اقتصاد دانشگاههای خوب تهران بودند که با توجه به فیدبکهای دریافت شده از ایشان علاوه بر استفاده از مطالب این آموزش، تقاضای کمک فنی داشتند که در حد توان بی چمشداشت به این عزیزان کمک کردیم.
      لذا این تفاوت را در موضوعاتیکه دنبال میکنید مدنظر داشته باشید و البته نیازهای فنی و یا ترید افراد میتواند متفاوت باشد و نیاز شما لزوما” نیاز دیگران نیست و بالعکس.

      در گفتار شما متاسفانه کلام بی منطقی ذکر شده مبنی بر حق الناس از دست رفته شما! لطفا” در نوشتار خود دقت کنید که در برابر چه حقی که به ما ارزانی داشتید حقتان پایمال شده؟

  19. -18
    EHSAN HAGHIGHY

    EHSAN HAGHIGHY

    خداقوت در مورد دی ترند کردن نمودار با روش آقا هارست و کاربرد عملی در بازار مالی کجا میتونم آموزش فارسی ببینم چه منبعی یا کتابی یا شخصی معرفی میکنید ممنونم؟

  20. -19
    آریا

    آریا

    سلام خوب بود بسیار ممنون از استاد آریانژاد

ارسال یک نظر

استفاده یا فروش محتوای آموزشی فراچارت در رسانه های دیگر نقض قوانین کپی رایت است و پیگرد حقوقی دارد.