مطالب مرتبط

20 دیدگاه

  1. 1
    ابوالقاسم قاسمي

    ابوالقاسم قاسمي

    با سلام:

    جالب بود، ممنون از توضیحات شما. در صورت امکان در مورد چگونگی معاملات آپشن هم (به زبان ساده و با مثال و نمونه معامله) مطلب بزارید. با سپاس فراوان

  2. 0
    سینا محمدی

    سینا محمدی

    ممنون از مطالب مفیدتان . سوالی داشتم خدمتتون . در موقعیت short یعنی وقتی فرد سهمی رو نداره اما دست به فروش میزنه در این حالت نحوه پرداخت پول چگونه میباشد به عبارتی نحوه پرداخت پول در short , bay چگونه میباشد

    • 0.1
      مدیریت

      مدیریت

      در پاسخ به: سینا محمدی

      با سلام و احترام. وقتی شما عمل short یا فروش انجام می دهید در اصل سهام را با آورده مالی خود می فروشید و بعد اگر قیمت اقت کرد و خواستید با سود از معامله خارج شوید Buy انجام می دهید.

      • 0.1.1
        HOSS

        HOSS

        در پاسخ به: مدیریت

        با سلام و تشکر .تنها جایی که برای بنده سوال است . مثلا قیمت از ۴۰ت رسیده به ۱۰۰ ت من میخواهم الان معامله شورت انجام دهم یعنی ۱۰۰ ت فروش میزنم و میام ۶۰ ت خرید میزنم ؟اخه من که با قیمت بالاتر دارم سرمایه میزارم ؟ اینجا ی مطلب یکم اگر میشه بیشتر توضیح بدهید متشکرم

        • 0.1.1.1
          مدیریت

          مدیریت

          در پاسخ به: HOSS

          سلام. سهام X را چون نظر شما روی افزایش قیمتش است را روی ۴۰ تومن می خرید حال اگر نظرتون درست بود وقتی رسید به ۱۰۰ تومان آنچه را که خریده بودید را می فروشید یا به قول معروف نقد می شوید. حالا بلعکس اگر سهامی را نظر به کاهش اون داشتید و مثلا در قیمت ۱۰۰ تومان اقدام به فروشش کردید اگر قیمت تا ۶۰ تومن نزول کنه شما ۴۰ تومن سود کردید در اینصورت شما معامله فروش خودتون را در عدد ۶۰ تومن بستید یا نقد شدید.

          چیزی که شما بهش اشاره کردید نقد شدن یا افست شدن نیست و هجینگ هست یعنی یه خرید و بعد یه معامله فروش که باعث میشه شما همزمان هم یک معامله خرید داشته باشید هم یک معامله فروش و اصطلاحا معامله شما قفل یا لاک میشود. و سود و ضرر شما در یک عدد خاص ثابت می ماند.

  3. -1
    پایه های بورس

    پایه های بورس

    سلام لطفا در مورد بازارهای دو طرفه بیشتر توضیح دهید نمیدونم چرا برام گیج کننده است لطفا راهنمایی کنید ممنون

  4. -2
    امیر

    امیر

    سلام. بازار ارزهای دیجیتال دوطرفه است؟

  5. -3
    مهدی

    مهدی

    سلام خیلی ممنون وخسته نباشید جهت جمع آوری اطلاعت انسان دوستانه:/
    یعنی ب اندازه ای ک سرمایه دارم فروش تعهدی با وکالت از طرف مالک میزنم دیگه؟

  6. -4
    بیژن دانش

    بیژن دانش

    سلام
    در ابتدا عید نوروز را به تمامی شما مهرورزان آگاهی دهنده تبریک می گویم.
    از آموزش های شما در سایت نهایت استفاده را می برم و برایم بسیار مفید هست.
    سپاس از گروه شما

  7. -5
    Ali

    Ali

    با سلام و سپاس فراوان از مطالب ارزنده ی فراچارت.
    مشابه بازار آتی، در اینجا هم یک طرف در موقعیت خرید و یک طرف در موقعیت فروش باید باشد. به عبارتی یک نفر سود و دیگری ضرر می کند. سوال من اینجاست: اگر در شرایطی مشابه جریان کرونا، بازارها با افت شدید و قابل پیش بینی برای اکثریت معامله گران مواجه شوند و همه پیش بینی ریزش کرده و در موقعیت فروش قرار گیرند، و طبیعتا سود کنند، این سود از کجا تامین می شود؟! و یا بلعکس در رشد های قابل پیش بینی!

  8. -6
    Ali

    Ali

    مدریت محترم، لطفا در صورت امکان پاسخ سوال اول را که بنده طرح نموده ام را هم بدهید. بینهایت از لطف شما ممنونم.

  9. -7
    کیوان

    کیوان

    درود و سپاس بابت توضیحات کامل
    سوال من اجرای عملی این آموزش در بخش فنی اش هست. اگر بخوام از نظر عملی وارد مارکت دو طرفه بشم از کدوم کارگزاری ها بعنوان مثال میشه؟ مثلا فرض میخوام برم نفت رو به صورت دو طرفه ترید کنم. از کجا باید شروع کنم؟ در داخل کشور من باید برم با احراز هویت از یک کارگزاری کد ورود بگیرم و در بورس مشغول بشم. در این بازارها به چه صورته؟ قاعدتا باید از یکی از سایتهایی که بشه اکانتی بگیرم و احتمالا سرمایه ام رو یحتمل با ارز مجازی واردش کنم ؟
    در صرافی های ارز دیجیتال هم در پاسخ به سوالی گفتید که بعضی هاشون میشه ولی من در چنتا از این صرافی ها هرچه جستجو کردم به جز بخش خرید و فروش عادی جاییکه در اونها سل و شورت داشته باشه ندیدم.

  10. -8
    m1987

    m1987

    سلام، بازار دوطرفه بالاخره به بورس ایران اومد یا خیر؟ در ضمن میشه بفرمایید نمادهایی مثه :”اختیارف شتران-۶۰۰۰-۱۴۰۰/۰۳/۰۹طترا۳۰۰۰″ چی هستن؟ اینا جزو دوطرفه نیستن؟

  11. -9
    SEPEHR.TH

    SEPEHR.TH

    سپاس از مجموعه فراچارت بابت این مقاله مفید و کاربردی ارائه شده. استفاده کردیم. پایدار باشید.

  12. پینگ کردن: آشنایی با دستورات شرطی در معاملات - coolkidt.ir

ارسال یک نظر

استفاده یا فروش محتوای آموزشی فراچارت در رسانه های دیگر نقض قوانین کپی رایت است و پیگرد حقوقی دارد.