مطالب مرتبط

217 دیدگاه

  1. 51
    Hossein

    Hossein

    ظاهرا ترتیب سخنرانی ها بعد از برزیل و ایالات متحده از یه الگوریتم پیچیده پیروی میکنه

  2. 50
    Zhra

    Zhra

    سلام
    گفتید قبل از اینکه actual مشخص بشه باید پوزیشن خودمونو مشخص کنیم و بعد از اعلام عدد actual پوزیشن باز کردن درست نیست. حالا اگر پوزیشن باز داشتیم و رقم actual اعلام شد و بازار هیجانی شدو استاپ مون خورد چی؟
    ممنون از پاسختون

  3. 49
    Javad

    Javad

    سلام. به نظرم ویدئوی آخر مشکل داره چون ۱۵ دقیقه تایمشه اما فقط ۹ دقیقه ضبط شده!

  4. 48
    Javad

    Javad

    در ضمن اگه میشه راجب مساعلی مثل نرخ بهره (و عوامل تاثیرگذار روی آن)، تورم، اوراق قرضه، بازار کالا و سهام بطور عمیق تری بپردازید.

    • 48.1
      فرید تیموری

      فرید تیموری

      در پاسخ به: Javad

      سلام , تا حد معقول در ارتباط با اوراق قرضه و تاثییرات نرخ بهره و دلایلی استفاده از نرخ بهره صحبت کردیم , اگر قرار باشه به شکل تخصصی رابطه ی این دو رو مورد تجزیه و تحلیل قرار بدیم نه تنها از استراتژی فعلی فاصله میگیریم , بلکه وارد موارد بیشتر علمی تا عملی میشیم …( منظور از علمی : علم نظام بانکداری و مدیریت اقتصادی هست)

  5. 47
    korush

    korush

    سلام
    ——فرق بین انایمپلویمنت و امپلویمنت ریت چیه دوتاش مگه به یه چیز اشاره نمیکنه؟
    —–چرا بعضی از کشور ها بعضی از شاخص های مهم رو ندارن مثلا کانادا شاخص فکتوری اوردرز رو نداشت( سایت تردینگ اکونومی)
    —–دلیل حروف yoy و mom…چیست؟برای مثالInflation Rate Mom
    ممنون و مشتاقانه منتظر ویدیو های بعدی شما هستیم

    • 47.1
      فرید تیموری

      فرید تیموری

      در پاسخ به: korush

      سلام , ما در فصل اول اشاره کردیم به سوالات شما و اگر بررسی کرده باشید جوابتون رو میگیرید ولی باز هم من کمکتون می کنم , ما گفتیم کشور ها برای مدیریت اقتصادشون سیاست های مختلفی دارن و این به این معنی هست یه کشور میزان اشتغالش رو از طریق نرخ بیکاری می سنجه و دیگری از طریق تغییرات شغلی و دیگری هم از هردوی این موارد برای تشخیص میزان اشتغال استفاده می کنه …. سیاست ها متفاوته و درجه اهمیت شاخص ها برای کشور ها هم طبیعتا یکسان نیست و ما دلایل تمامی موارد رو گفتیم و پرداختیم ….

      سوال بعدی تون هم در ویدیو پرسش و پاسخ , پاسخ میدم. موفق باشید

  6. 46
    fariborz

    fariborz

    با سلام خدمت استاد تیموری و عرض تشکر بابت آموزشهای فاندامنتال که اساس بازار هست
    استاد ممنون میشم اگر امکانش هست راجعبه خطوط مقاومت و حمایت و اینکه در چه تایم فریمی این خطوط مهم هستن ویدیو بسازید یا اینکه کتاب یا فایلی رو معرفی کنید ممنون میشم با تشکر فراوان

    • 46.1
      فرید تیموری

      فرید تیموری

      در پاسخ به: fariborz

      پیش از این در ارتباط با این موضوع با مدیریت فراچارت صحبت شد و تقریبا هم آموزش ساخته شده بود ولی به دلایلی که تفاوت در تاپیک آموزشی ایجاد می کرد مورد تایید قرار نگرفت بحث حمایت ها و مقاومت ها تکنیکالی هستن و مدیریت تایید نکردن در این دوره چنین مبحث آموزش داده بشه .

  7. 45
    ali

    ali

    سلام و خسته نباشید خدمت آقای تیموری
    خلاصه ی سخنرانی ها و صحبت های بانک مرکزی رو از کجا میشه پیدا کرد؟
    چون اگه از Detail سایت فارکس فاکتوری و یا سایتهای مشابه بری داخل قسمت source و اونو باز کنی کل مطالب سخنرانی میاد و نزدیک ۳ یا ۴ تا صحفه است و برای من گنگه
    اگر میشه یه جایی رو معرفی کنید که یه خلاصه ی از اونو بزاره اگر زبان اصلی هم باشه مشکلی نیست
    ممنون میشم پاسخ بدید

    • 45.1
      فرید تیموری

      فرید تیموری

      در پاسخ به: ali

      اگر شما تسلط به زبان انگلیسی دارید , می تونید از طریق Youtube به صورت Live یا با چند ساعت تاخییر , کل صحبت های بانک مرکزی رو بشنوید و note برداری کنید , بنده هم در بیشتر موارد چنین کاری رو انجام میدم .

      اگر به دنبال پرتال خبری رایگانی هستید که چکیده اطلاعات رو بدست بیارید می تونید از forexlive , marketwatch استفاده کنید .

  8. 44
    hamed

    hamed

    با سلام خدمت آقای تیموری عزیز.۲ تا سوال داشتم
    یکی اینکه وقتی که تقویم های اقتصادی رو چک میکنم خیلی از شاخص ها و حتی سخنرانی ها که بعضا مهم هم به نظر می رسند توی هر کدوم از تقویم ها هستش که در اون ۳ تای دیگه نیست.اینجور مواقع تکلیف چیه؟
    سوال بعدی اینکه، شما ی جا گفتید تا اون شاخص یا سخنرانی انجام نشه ما وارد معامله نمیشیم صبر میکنیم تا سخنرانی انجام بشه یا شاخص اعلام بشه چون ممکنه با اون فورکست کلا در تضاد باشه.اما جای دیگه گفتید که ما قبل از اعلام شاخص معاملمون رو کردیم و منتظر اعلام شاخص یا سخنرانی نمیشیم.شایدم من بد متوجه شدم ولی اگه ممکنه ی توضیحی در اینباره بدید ممنون میشم

    • 44.1
      فرید تیموری

      فرید تیموری

      در پاسخ به: hamed

      سوال اولتون رو در قسمت (معرفی بهترین تقویم های اقتصادی و آموزش فضای کاری آنها) توضیح دادم اما مجدد خدمت تون عرض می کنم , زمانی که شما به دنبال تمایلات مارکت هستید باید دقیقا دنبال چیزی باشید که بقیه سرمایه گزاران هم در انتظارش هستن , به همین دلیل شاخصی که در تمامی تقویم ها ثبت شده اعتبار و ارزش ریسک دارد.

      سوال دومتون , لطفا دقیقا اسم قسمت هایی که درش دچار ابهام شدین رو اطلاع بدین تا با شفافیت بیشتری پاسخ بدم چون , در قسمت هایی از دوره ما شاخص های شروع کننده حرکات اقتصادی رو تحلیل کردیم و همچنین شاخص هایی که بایستی حتما صحبت های بانک مرکزی پشت از معامله کردن تحلیل شوند .

  9. 43
    علی

    علی

    سلام و تشکر از جناب فرید عزیز
    آقا دست گلت درد نکنه! کلی ازت یاد گرفتم. واقعا ممنونم.
    یه درخواست داشتم.
    اینکه لطفا در یک قسمت ویدیویی، یک تحلیل و ترید (از صفر تا صد) انجام بدید، یعنی اول فاند رو تحلیل کنید و بعد با مشخص کردن زمان ورود و همچنین تعیین نواحی مقاومتی و حمایتی یک ترید بزنید.
    درخواستم به این منظور هست که اگر ممکنه میخوام تمام نکاتی که از صفر تا صد، از تحلیل تا ورود به مارکت و تعیین TP و SL شما انجام میدید رو یکبار ببینم.
    ممنوننننننننننننننننن

  10. 42
    علی

    علی

    سلام مجدد
    لطفا یه توضیحی راجع شاخص های CPI و PPI و تاثیر آن ها روی شاخص دلار بدید.
    اینکه در ویدیوها میگفتید که اگر فورکست این دو شاخص مثبت باشه نشان از تورم هست، یعنی پوئن منفی برای دلار محسوب میشه؟
    در جایی خوندم که مثبت بودن این شاخص ها، به معنی افزایش قیمت مصرف کننده، سپس موجب افزایش میزان بهره جهت مهار تورم توسط بانک مرکزی میشه که در کل پوئن مثبتی محسوب میشه و برعکس اگر فورکست منفی باشه یعنی قدرت خرید مردم پایین تر اومده و گردش پول پایین اومده و خبر منفی برای دلار هست.
    فکر میکنم این تحلیلی که گفتم با گفته شما متناقض هست.
    لطفا یه توضیحی بدید

    مرسی

  11. 41
    علی

    علی

    سلام آقا فرید عزیز
    یه سوال دیگه دارم
    اون اینکه بنا به صحبت های شما، عامل حرکت قیمت، تمایل فروشندگان و خریداران در بازار می باشد که کاملا صحیح است. شما تمایلات بازار رو در تایم فریم هفتگی و روزانه آموزشگ میدید.
    سوال من اینه که در تایم فریم های کوچک مثلا از ۱ ساعته تا ۱ دقیقه هم قطعا تمایلات فروشندگان و خریداران موجب حرکت قیمت میشن. آیا میشه تحلیل روی این تایم فریم ها هم از تمایلات بازار بدست آورد و ترید زد؟
    یعنی اسکلپر ها چطوری تمایلات بازار را بدست میارند؟

    • 41.1
      فرید تیموری

      فرید تیموری

      در پاسخ به: علی

      سلام خدمت شما دوست عزیز , تو این دوره ی آموزشی اصلا و ابدا در ارتباط با تایم فریم ها هنوز صحبت نشده (حتی یک کلام اشاره نشده که تریدر چه تایم فریمی رو انتخاب کنه) لزا در نوشتن نظر با دقت بالاتری مطالب رو بیان کنید که ایجاد گمراهی برای بقیه عزیزان نشه !

      بخش مربوط به تایم فریم ها در این دوره آموزشی با جزییات به صورت اختصاصی ساخته میشه .

  12. 40
    korush

    korush

    سلام من یه فیلمی رو تو یوتیوپ دیدم که چجوری بانک دار ها تو اخبار جیب خورده تریدر هارو خالی میکنن
    خلاصه فیلم:
    بانک دار ها دنبال موقعیت هایی هستن که نقدینگی خیلی بالا باشه (مثلا nfpوبقیه خبرها) تا بتونن حجم های خورده تریدر هارو برخلاف تمایلات بخرند برای مثال:
    برای دلار امریکا خبر خوب میاد در این صورت اون چند بانک انگشت شماری که بالای پنجاه درصد حجم معاملات رو انجام میدن میان برخلاف تمایلات در EURUSD وارد پوزیشن خرید میشن تا نقدینگی رو به نعف خودشون حرکت بدن و با توجه حجم بالایی که دارن عرضه رو کاهش میدن و با حجم بالایی وارد فاز بولیش میشن.

    سوال من اینه که چرا باید تو همچین بازاری که این دست کاری ها انجام میشه اخبار رو ترید کرد؟؟

  13. 39
    علی

    علی

    جناب تیموری همچنان منتظر ویدیو های ارزشمند شما هستیم…

  14. 38
    arash

    arash

    سلام جناب تیموری ممنونم که اینقدر زیبا برامون وقت میزاری و بی منت تمام استراتژی های که سالها برشون زحمت کشیدیو در اختیارمون میزاری، من دو تا سوال داشتم ۱)ببینین اقا فرید خیلی فکرمو در گیر کرده این مسیله، مثلا بانک مرکزی در صحبتاش به مردم مفهمونه که ما در مورد اشتغال یا مثلا تولید دچار مشکل هستیم، بعد در هفته مثلا شاخص تولید هست که اونم باتوجه حرفای بانک مرکزی خراب میشه، حالا چطوری تریدر هامیتونن اهداف بانک مرکزیو تامین کن مثلا وقتی تولید خراب باشه ارز اون کشورهم ضعیف میشه دیگه در نتیجه همه اون ارز و در برابر ارز دیگه ای میفروشن خوب اینکه ارز کشور وضعش بیشتر بد میشه، وسوال ۲)میشه یه چندتا کتاب خوب برای همین روش سنتمیت زدن بازار معرفی کنین البته به فارسی، واقعا ممنونم خیلی کارت درست

    • 38.1
      فرید تیموری

      فرید تیموری

      در پاسخ به: arash

      سوال اول در ویدیو پاسخ داده شد ( به زودی در دسترستون قرار میگیره )

      در ارتباط با سوال دوم , من تا به حال کتابی مرتبط با مارکت سنتیمنت ندیدم که با دقت و شفافیت نحوه شناسایی رو آموزش بده اگر فرصتی باقی باشه ما نفس بیشتر بکشیم شاید خودم داوطلب شدم برای نوشتن چنین کتابی…

  15. 37
    علیرضا اورانوس

    علیرضا اورانوس

    سلام جناب تیموری
    خسته نباشید
    من داشتم ویدیوی شماره ۱۲ درباره نفت رو نگاه میکردم یه نکته ای نظرم رو جلب کرد. فکر نمیکنید اگر به جای واژه گازوییل از بنزین استفاده میکردی بهتر بود. احساس میکنم ممکنه بچه ها به اشتباه بیافتند. چندتا دلیل هم دارم:
    – ما معمولا سایت های آمریکایی رو رصد میکنیم و gasolineبه آمریکایی میشه بنزین
    – کنار gasoline از کلمه distillate استفاده میشه که خب با بنزین بیشتر همخونی داره. چون دوسه تا روش غیر تقطیری دیگه برای تولید گازوییل وجود داره.
    – در آخر اگر از زبان بخوابم فاصله بگیریم فکر میکنم دامنه و حیطه های استفاده از بنزین خیلی بیشتر و مهمتر از گازوییل باشه. منظورم اینه گازوییل نمیتونه اونقدری روی مارکت نقت اثر داشته باشه اما بنزین با این تفاسیر میتونه

    • 37.1
      فرید تیموری

      فرید تیموری

      در پاسخ به: علیرضا اورانوس

      سلام , جناب soren بحث در ارتباط با اینکه آیا دقیقا بنزین هست یا گازوئیل کاملا یه جور سرگرمی هست .
      لزا واژه ی مورد نظر هرچیزی ما بین ۲ محصول سوختی نام برده هم باشه , تئوری موجود در آموزش به درستی در عمل مورد استفاده قرار گرفته و به وضوح نتایج مثمر ثمر برای معامله گرها دارد . لطفا از حاشیه ی بیزینس فاصله بگیرید…

  16. 36
    mohsen

    mohsen

    با عرض سلام و خدا قوت خدمت مسولین محترم سایت فراچارت و استاد فرید تیموری عزیز
    سوالم اینه که چرا وقتی یه اکچوال از یه فورکست بیشتراعلام میشه یا برعکس ، رنگ عدد اعلام شده (مثلا تو بیشتراعلام شده قرمزه ) البته من سایت investing رو بررسی می کنم
    ۰۴:۰۰ AUD Employment Change (Oct) -۱۹٫۰K ۱۵٫۰K ۱۴٫۷K
    اینو بع عنوان مثال گذاشتم

  17. 35
    abolfazl

    abolfazl

    سلام و عرض ادب خدمت استاد تیموری عزیز.قسمت سوم فصل دو عنوان میکنید که هنگامی که قراره سخنرانی صورت بگیره نباید پوزیشن باز داشته باشیم و تو همون فایل گفته میشه که قبل ازاینکه نمودار شارپی بسمت بالا حرکت کنه باید قبلش پوزیشنمونو گرفته باشیم و اونموقع خارج شیم ولی درطول دوره و مخصوصا فایل چاروپنج فصل دو میگید که فورکست خودش پنج تاده درصد سنتیمنت بازاره وباید ببینیم بانک مرکزی رو کدوم شاخص ک تو طول هفته اعلام شده فوکوس میکنه.خب این تناقضه ما کی پس باید دنبال نقطه ورود باتوجه به تمایلات بازار باشیم؟

  18. 34
    korush

    korush

    توی تاریخ ۱۵/۱/۲۰۱۵بانک مرکزی سویس بیانیه داد که eurchf کمتر از ۱.۲ نخواهد رفت اما در واقعیت چیز دیگه ای اتفاق افتاد من نمیگم بانک مرکزی اقدام به این کار کرده اما کسایی که جیب پر پول داشته باشن دنبال فرصت هستند. با یکم تحقیق تو سایت daily fx متوجه میشید که بازیگردان ها دوست ندارن قیمت رو به نفع خورده تریدر ها ببرن.مثل بورس خودمون 😊🤫

  19. 33
    علی

    علی

    ممنونم جناب تیموری
    بسیار از شما یاد گرفتیم
    سپاسگزارم

  20. 32
    Ebi

    Ebi

    سلام و عرض ادب خدمت استاد فرید تیموری عزیز.
    خسته نباشین.
    واقعا ممنونم ازتون بابت توضیح های جامع و زیباتون در مورد فاندامنتال.ب جرات من برای اولین بار فهمیدم ک فاندامنتال چی ب چیه و رابطشونو بفهمم😊👌
    و ی خواهشی ازتون دارم
    اگر امکانش هست در مورد تحلیل طلا هم ی توضیحی بدید.
    امیدوارم همیشه شادو پیروز باشید🙌

  21. 31
    Ebi

    Ebi

    سلام مجدد.خسته نباشین.
    استاد تیموری جسارتا این متن های سخنرانی رو از کجا میشه پیدا کرد ک بتونیم واسه خودمون ترجمه کنیم؟؟

  22. 30
    "saman"

    "saman"

    سلام اقای تیموری واسه اموزشات عالیتون سپاسگذارم
    یک سوال داشتم.
    درباره فورکست که چطوری گذاشته میشه ایا اخبارات بانک مرکزی باعث میشن؟
    مثلا در شاخص اشتغال پوند انگلستان خود سخرانی منفی شدید رو میگه..در تاریخ ۱ جولای مثلا میگه.. پس باید بریزه ..یعنی بعد سخنرانی و تا زمانی که خود شاخص در تقویم اقتصادی مثلا تا ۱۵ جولای ادامه بده بعد شاخص اکشوال میشه و باید از پوزیشن خارج بشیم چون گفتید اگه اکشوال بشه نباید ادامه بدیم سل رو….

    حالا فورکست رو درست گفتم؟

  23. 29
    علی

    علی

    سلام جناب تیموری
    دو تا سوال داشتم
    ۱-با فرض اینکه تحلیلی که مبتنی بر سخنرانی اخیر بانک مرکزی و همراهمی فورکست های شاخص انجام دادیم مقدار TP ایی که انتظار داریم چقدر هست؟آیا بر اساس لول های تکنیکالی TP گذاری میکنیم یا خیر؟

    ۲-در آخر ویدیوی “پرسش و پاسخ + تایم فریم ها”، یک تحلیل روی پونددلار زدید،سخنرانی بانک مرکزی شاهد بر کاهش ارزش پوند بود و فورکست GDP که در صحبت بانک مرکزی بهش اشاره شده بود رو مبنای تایید قرار دادید.
    سوال من راجع شاخص GDP هست که اشاره کردید.
    در شاخص های نشون داده شده در فیلم، ۳تا شاخص سالیانه، فصلی(کوارتر) و ماهیانه از GDP آورده شده است.طبق آموزش های قبلی شما، در این زمان که چند دوره از یک شاخص داریم نگاه میکنیم ببینیم کدوم دوره از یک شاخص دارای افزایش یا کاهش بیشتری هست و اون رو ملاک تحلیل قرار میدیم.
    در این موردی که شما تحلیل کردید،GDPفصلی از ۰٫۲- به ۰٫۴ درصد رسیده که نشان از افزایش سه برابری هست اما شما کاهش GDP از ۱٫۳ به ۱٫۱ درصد را ملاک قرار داید و گفتید شاخص هم منفی هست پس باید شاهد کاهش پوند باشیم.درحالی که با در نظر گرفتن شاخص فصلی باید تحلیل افزایشی میداشتیم.

    ممنونم که جواب میدید

  24. 28
    mkt

    mkt

    درود بر شما استاد عزیز
    سپاس بیکران بابت دوره بسیار عالیتون
    میخواستم یه خواهشی داشته باشم
    اینکه ویدئو های بیشتری داشته باشین و مثالهای متنوع تری که تمرین خوبی هم واسه ما باشه و بیشتر درباره اینکه چطور اینده بازار رو پیش بینی کنیم
    و شاخصهای اینده رو چطور تخمین بزنیم
    مخصوصا GDP و NFP
    یک دنیا سپاس

  25. 27
    Taher200

    Taher200

    سلام، فرید جان. با عرض خسته نباشین و تشکر فراوان از دانش و اطلاعاتی که در اختیار علاقه مندان قرار میدین. آموزش ها بسیار کاربردی هستند و چراغ راه برای ما بوده اند. سئوالی که از خدمتتون داشتم این هستش که: ۱- سایتی که سخنان بانک مرکزی رو Live پخش کنه میتونین معرفی کنین؟ ۲- متن سخنرانی ها در سایت های بانک های مرکزی یا سایتی مثل Bis.org با تاخیر بارگذاری میشه. سایتی که با سرعت بشه دسترسی داشت رو میتونین معرفی کنین؟ باز هم از زحمات جنابعالی قدردانی میکنم.

    • 27.1
      فرید تیموری

      فرید تیموری

      در پاسخ به: Taher200

      سلام داداش , سوال خوبی پرسیدی نه برای اینکه وب سایتی معرفی کنم , برای اینکه گفتی با تاخیر اعلام میشن ! , به نظر واسه بقیه بچه ها سوال هست که آیا باید سریع ترین اخبار رو به دست بیاریم یا اهمیتی در سرعت بدست آوردن اخبار نیست ! ( در ویدیو پرسش و پاسخ پرداخته میشه )

ارسال یک نظر

استفاده یا فروش محتوای آموزشی فراچارت در رسانه های دیگر نقض قوانین کپی رایت است و پیگرد حقوقی دارد.