مطالب مرتبط

192 دیدگاه

  1. 76
    Javad

    Javad

    سلام. جناب محبی لطفا در این مورد بنده را راهنمایی بفرمایید. فرض کنید یه ۵ موجی داریم که مثلث لیبل گذاریش کردیم. حالا یه شاخه دیگه شکل میگیره. این شاخه جدید رو چطوری بفهیم ایکس موجه یا اینکه نه اصلا مثلثی در کار نیست و یه الگوی ۷ موجی (دیامتریک) می خواد شکل بگیره ؟

    • 76.1
      M.Mohebi

      M.Mohebi

      در پاسخ به: Javad

      پسا الگویی وقتی پاس نشه یعنی الگوی فرضی شما درست نیست

      • 76.1.1
        Javad

        Javad

        در پاسخ به: M.Mohebi

        گیج شدم استاد! یعنی تحت هر شرایطی چه ایکس موج بلند باشه و چه کوتاه،، پسا الگویی باید رخ بده وگرنه الگوی فرضی غلطه؟!
        در هندبوک نوشته شده ایکس موج یه الگوی غیر استاندارد هم میتونه باشه. منظورتون اینه میتونه ترکیبی هم باشه؟!

        • 76.1.1.1
          M.Mohebi

          M.Mohebi

          در پاسخ به: Javad

          ایکس موج ها بعد از زیگزاگ های نرمال و فلت ها و دیامتریک و سیمتریک با شرایطی که توضیح داده شده میتونه به وجود میاد اما اگر مثلث باشه باید پساالگویی پاس کنه.. کتاب به دقت مطالعه کنید..گفته شده که مثلا چرا در زیگزاگ بریده نمیتونیم ایکس موج کوتاه داشته باشیم.

  2. 75
    j.a.v.a.d

    j.a.v.a.d

    سلام خدمت اقای محبی گرامی. ببخشید چندتا سوال برام پیش اومد
    ۱- در الگوهای ترکیبی ترتیب قرار گیری الگوها مهمه؟ یعنی مثلا بعد از یه مثلث یه زیگزاگ میتونه بیاد؟! یه ترکیب میتونه با یه فلت شروع بشه؟ مثلث خنثی یا زیگزاگ بریده میتونه وسط ترکیب بیاد؟
    ۲- ایا همیشه باید اثر آبشار رعایت بشه؟ اگر الگوی دوم کمی بزرگتر از الگوی اول بود شمارش غلطه؟ این اندازه گیری ها بر اساس بلندای الگوست یا نقطه خاتمه اون ها؟
    ۳- ایا این الزامیه که در تمامی الگوهای اصلاحی، موج a باید زمان کمتر و یا در نهایت برابری با موج های b و c داشته باشه؟ غیر این غلطه شمارش؟
    ۴- در تمامی مثلث ها گفته شده موج c نباید از موج های a و e کوتاهتر باشه. در این اندازه گیری باید به خاتمه امواج توجه کرد یا به بالاترین و پایین ترین قیمتشون؟

    ممنون

  3. 74
    naseria41

    naseria41

    با سلام خدمت جناب محبی عزیز اگه امکانش هست یک قسمت راجب وضعیت های قوانین در کتاب استادی در الیوت و کتاب خودتون اشاره شده توضیح بدین و با مثال در چارت به وضعیت ها و اگر ها توضیح بدین ممنون

  4. 73
    Vahab

    Vahab

    من با این سبک و کلن الیوت آشنا نیستم سوال من اینه که این سبک از تکنیکال فقط روی داینامیک تریدر قابل اجراست یا مثلا روی تریدینگ ویو هم میشه انجام داد

  5. 72
    akbri

    akbri

    با سلام و تشکر از سایت فراچارت و اقای محبی
    سوالی داشتم در مورد نحوه رسم نمودار کش دیتا. منطق و ریاضیات رسم نمودار به چه صورت هست؟ زمانی که نقاط high و low را در اکسل وارد میکنیم بر چه اساسی موج خنثی رسم میشود و یک بازه زمانی مشابه سایر تک موج ها به آن اختصاص داده می شود؟ در وارد کردن داده های قیمتی در اکسل قیمت های مربوط به اول و آخر ماه وارد می شوند و رسم می شوند (بازه زمانی یک تک موج ۳۰ روزه است.) و در عمل به موج خنثی بازه زمانی یک روزه تعلق میگیرد، داینامیک تریدر چطور موج خنثی را در بازه زمانی ۳۰ روزه رسم میکند در صورتی که طبق اکسل بازه زمانی یک روزه برای یک موج خنثی داریم؟؟؟ با مقایسه نمودار شمعی با نمودار کش دیتا در منابع مختلف به نظر می رسد که یک شیفت زمانی اتفاق افتاده و در ظاهر محل قله ها و دره ها در دو نمودار متفاوت می شود که غیرمنطقی به نظر می رسد.

  6. 71
    حمید

    حمید

    جناب آقای محبی
    با سلام،
    همان طور که در نسخه انگلیسی کتاب گلن نیلی توضیح داده شده با استفاده از جنبه ۲ قانون خنثایی می توانیم یک تک موج را که از سه تک موج هم جهت کوچکتر تشکیل شده تبدیل به سه تک موج کنیم و برای هر یک برچسب ساختار تعیین کنیم. برای تعیین برچسبهای ساختار باید از قوانین بازگشتی که در کتاب گلن نیلی توضیح داده شده استفاده کنیم. یکی از الزامات استفاده از این قوانین این است که موج m1 بوسیله موج های m0 و m2 به طور کامل یا به صورت جزئی بازگشت شود. اما در مورد سه موج هم جهت که با استفاده از قانون خنثایی تفکیک شده اند هیچ یک از موجهای m2 و m0 موج m1 را باز گشت نمی کنند. در چنین مواردی چطور باید قوانین بازگشتی را به کار بردن و به موج m1 برچسب ساختار زد؟
    در هیچ کجای کتاب گلن نیلی در مورد نحوه استفاده از قوانین بازگشتی برای چنین موردی صحبتی نشده اما در مثالی که در فصل ۴ کتاب استفاده کرده برای این موجها بر چسب ساختار تعریف کرده است.
    بسیار سپاسگزار خواهم شد اگر در این زمینه راهنمایی بفرمایید

    • 71.1
      M.Mohebi

      M.Mohebi

      در پاسخ به: حمید

      سلام…ببینید فصل سوم کتاب خود اقای نیلی تاکید میکنند که اگر تجربه الان داشتند حذف میکردند…عملا این بخش خیلی پیچدگی اضافی داره و بیشتر ازینکه راهگشا باشه گمراه کنندست. بنابراین بهتره این فصل بزارید کنار.
      قانون خنثی ای هم آنچنان که شما تصور میکنید پیچیدگی نداره و با همون دو جنبه به راحتی اعمال میشه.
      در جنبه دو در اکثر مواقع شما به جای سه تک موج یک موج با سه واحد زمانی خواهید داشت.

  7. 70
    Javad

    Javad

    سلام. استاد ایا میشه انتهای موج d از F دیا رو یه سقف پایین تر در نظر گرفت تا اینطوری دیگه هم موج های c و e خط روند b-d رو تاچ نکرده باشند و هم تناوب بین موج های b و d مثلث خنثی فرضی رعایت شده باشه؟
    همچنین طبق قانون ساده سازی که کلاس شتابدار به شتابدار و اصلاحی به اصلاحی میتونه ساده سازی بشه، موج a و c زیگزاگ فرضی می بایست ساختار شتابدار داشته باشند اما در تایم پایین با تبدیل این الگو به یه دیا این دو شاخه تبدیل به ساختار اصلاحی میشند. آیا اینجا یه تناقض با قانون فوق و اصولا با تعریف فرکتالی بودن بازار پیش نمیاد؟ همون فرض مثلث خنثی جالب تر نیست؟

    • 70.1
      M.Mohebi

      M.Mohebi

      در پاسخ به: Javad

      در صورت چنین فرضی تایم فریم پایین تر هم باید این موضوع را تایید کنه.
      در ساده سازی دنبال تایید ساختار نیستیم..یعنی ممکنه شما در تایم پایین تر دیامتریک دارید که در تایم بالا به فرم زیگزاگ در بیاد (نه خود زیگزاگ) صرفا تبدیل فرم هست

  8. 69
    mehdi

    mehdi

    با عرض سلام خدمت جناب محبی عزیز بابت کتاب ارزشمندتون بسیار متشکرم. سوالی که از خدمتتون داشتم اینه که قوانینی که در کتاب گفته شده فقط مخصوص روش نئوویو و کش دیتاهاست یا اینکه روی نمودارهای ساده و روش کلاسیک موج شماری هم جوابگو است؟؟ بخصوص قوانین کانال بندی و قوانین مربوط به شکست خط کانال ها

  9. 68
    arman2

    arman2

    با سلام خدمت جناب محبی عزیز واقعا قدر دان شما هستیم که بدون چشم داشت این همه تجربه گرانقدر خودتون رو در خدمت دیگران میگذارید از کتاب فوق العادتون ( استادی در امواج الیوت ) خیلی بهره مند شدیم واقعا ممنون
    استاد فقط سوالی داشتم خدمتتون در یک توالی پنج موجی پیشرو در موج دوم احتمال یک سیکل نزولی وجود داره ؟یعنی در موج دوم که اصلاحی هست، یک ساختار پنج موجی شتابدار و بعدش ساختار اصلاحی ممکن هست بوجود بیاد؟

  10. 67
    Javad

    Javad

    سلام. اینطور که من برداشت کردم هر تایم فریم الگوی مجزایی نسبت به تایم فریم های پس و پیش خودش داره ! بطور مثال شاخه F دیا در تایم فریم ۳۰ ماهه زیگزاگه! در تایم فریم ۶ ماهه دیامتریکه! در تایم مثلا هفتگی ممکنه یه فلت ۲ گانه یا ۳ گانه باشه! در تایم پایین تر ممکنه ۲ الی ۳ تا مثلث باشه! در تایم ۴ ساعته ممکنه زیگزاگ – زیگزاگ – مثلث باشه! خلاصه هرچی میریم در تایم فریم های بالاتر یا پایین تر با یه چیز متفاوت روبه رو میشیم! لذا با این تفاسیر، آقای نیلی چجوری میگن تایم بالا رو به تایم پایین تحمیل کنید؟! اصلا واقعیت کدومه؟! کدوم تایم فریم داره ساختار درست رو نشون میده؟! عین فیلم inception شد!!!

  11. 66
    Mehdi

    Mehdi

    سلام در امواج شتاب دار روند دار با موج ۱ ممتد موج ۳ میتونه کمتر از ۶۱٫۸ موج۱ باشه مثلا ۳۸٫۲ درصد موج یک باشه لطفا جواب بدین

  12. 65
    rassul

    rassul

    با سلام خدمت شما
    در اموزش های استاد محبی ایشون ذکر میکنند که نرم افزار کش دیتا رو در اختیارتون قرار دادیم
    اما من لینک دانلود رو پیدا نمیکنم .
    لطفا در صورت امکان لینک دانلود نرم افزار کش دیتای اقای محبی رو بذارید یا اگر رایگان نیست لینک خرید رو
    با احترام و تشکر فراوان از زحماتتان

  13. 64
    payam2020

    payam2020

    سلام وخسته نباشید خدمت استاد محبی عزیز و سایت عالی شما.
    از زحمات گرانبهای شما بینهایت متشکرم
    در این همه کمبود اطلاعات و آموزش های موثر قطعا سایت شما مثل خورشیدِ در حال تابشه
    حتما شما و استاد محبی گرامی رو بعنوان یکی از مهم ترین عوامل موفقیت هام در خاطرم حفظ خواهم کرد
    امیدارم خداوند بزرگ اوج پاداش و موفقیتش رو به شما و تمامی اساتیدی که در این سایت بی چشمداشت خدمت رسانی میکنید عنایت بفرماید.

  14. 63
    amirr

    amirr

    سلام خدمت استاد محبی و عرض خسته نباشید استاد چطور و با چه پلت فرمی میتونم دیتای تایم فریم های بالای چارت هارو بیارم مثل همین دیتای سی ماهه یورو دلار در ویدیوی موج شماریتون؟

  15. 62
    hossein.w

    hossein.w

    سلام آقای محبی سپاس بسیار بابت وقتی که گذاشتید،ممکن است لطفا آدرس کانال شمادرا داشته باشم؟و اینکه دریافت اندیکارتور تهیه کش دیتای شما به چه صورت است؟ممنون

  16. 61
    mahyar

    mahyar

    سلام جناب محبی. بسیار سپاس از فایلهای بسیار خوبتون.
    یه سوالی توی فایل ۱۵ آمورشتون برام پیش اومده.
    توی ریز موج ۲ از موج ۳ با قانون زمانی و قیمتی یک سوم امواج اصلی موج ۳ جور در نمیاد . یا مثلا در خیلی از مثالهای خود جناب نیلی مثلا در شمارش ماهیانه مثلث قبل از دیامتریک، موج بی از ساختار امواج درونی موج سی و دی مصلث کوچیکتر شده. یا در شمارش زیگزاگ سه گانه آخر موج ایکس از ساختارهای درونی قبلو بعد خودش از نظر زمانی و قیمتی کوچیکتر شده.
    ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایین طبق قوانین وضعی ، همچین چیزی چگونه امکان پذیره؟
    من این ابهامات رو به کرات در شمارش چارتای خود جناب نیلی دیدم.
    لطف بزرگی میکنید اگه راهنمایی بفرمایید

  17. 60
    KhanDadash

    KhanDadash

    با سلام و احترام
    بسیار ممنون از آموزش عالی تون

    جسارتا بنده در یک سایت خواندم که آقای گلن نیلی خودشان متوجه شدند که سبک ارائه شده دارای ایراداتی هست و از افرادی که از آموزش ایشان استفاده میکردند، عذرخواهی به عمل آوردند؛ و پس از آن اصطلاحاتی را در سبک تحلیلی شان ارائه نمودند.

    حال سوال بنده این است که آیا این موضوع در آموزش ارائه شده از سوی شما لحاظ شده است؟
    با تجدید احترام

  18. 59
    Vahab

    Vahab

    برای این روش چه پیش‌نیازی لازمه، باید الیوت کلاسیک رو بلد باشم؟

  19. 58
    morad

    morad

    سلام جناب خسته نباشی راستش تو روش دستی کش دیتا استاد چه کلیدی و زدن که پنجره ی Load data file باز شد ممنون

  20. 57
    حمید

    حمید

    سلام جناب آقای محبی عزیز
    ضمن تشکر از آموزشهای خوبتون می خواستم در مورد مبحث اتمام الگوهای دیامتریک یک نکته ای را خدمت شما عرض کنم و نظرشمارا بپرسم.
    شما در ویدوی اموزشی جلسه دهم و همین طور در کتابتون ذکر کردید که اگر موجی که بعد از پایان دیامتریک ظاهر میشه کل موج g را بازگشت کنه و بزرگتر از b , d, f باشه دیامتریک به پایان رسیده و اگر این شرایط نباشه موج آخر x موج خواهد بود. در واقع دو سناریو برای الگوی بعد از دیامتریک مطرح شده. اما در پرسش و پاسخ گلن نیلی به نظر میرسه که سه سناریو وجود داره. در سناریوی اول اگر موج بعد از دیامتریک از یزرگترین ریز موج هم جهت g و همین طور از b و dو f بزرگتر و سریعتر باشه دیامتریک یک شاخه از یک الگوی بزرگتر را پایان داده است. در سناریوی دوم اگر موج آخر از b و d و f کمتر باشه یک x موج خواهد بود و در غیر این صورت اگر موج اخر از b و d و fبزرگتر اما از بزرگترین ریز موج g کو چکتر باشه الکوی دیامتریک یکی از بخشهای یک الگوی بزرگتر در حال تکمیل(مثلا موج a از یک الگوی مسطح) یا موج ۱ یا موج ۳ یک الگوی ترمینال خواهد بود.
    نکته دیگه هم اینکه شرط اتمام یک الگوی دیامتریک در پرسش و پاسخهای گلن نیلی بزرگتر بودن و سریعتر بودن از بزرگترین ریزموج g ذکر شده اما در کتاب شما علاوه بر این مورد بزرگتر بودن از کل موج g هم اضافه شده . این شرط آخر از چه مرجعی اضافه شده؟
    ممنون میشم نظرتون رو در مورد این دو مطلب بفرمایید

  21. 56
    سیامک

    سیامک

    سلام و تشکر ویژه از آقای محبی عزیز
    ۱- آیا برای تحلیل کش دیتا (کانال بندی – فیبوناچی ها و …. ) باید کش دیتا را در حالت لگاریتمی قرار دهیم یا حالت خطی؟

  22. 55
    سیامک

    سیامک

    دوستان من از اندیکاتور کش دیتا در مفید تریدر استفاده کردم و خروجی را در موتیوویو بردم ولی پیک قله های کش دیتا (از نظر قیمتی) با پیک قله های خود چارت تناقض دارند.
    به نظم اندیکاتور خوب کار نمی کنه یا من ایرادی دارم؟

  23. 54
    Fibursbykey1

    Fibursbykey1

    سلام من الان قسمت اول این آموزش رو نگاه کردم و متاسفانه چیز خاصی متوجه نشدم در حالی که خودم الیوت کلاسیک رو بلدم

    در ضمن نمی‌دونم چرا هرکاری میکنم داینامیک تریدر نصب نمیشه .آیا امکانش هست از روش نئو ویو در سایت رهآورد۳۶۵ باخود تحلیل تکنیکال آگاه استفاده کنم ؟

  24. 53
    mehrdad

    mehrdad

    سلام
    اقای محبی عزیز بابت نشر این فیلم اموزشی از شما کما تشکر و سپاسگزاری دارم…
    از کجا می توانم این فایل اکسل موج شماری که در برنامه شما است..تهیه کنم..
    با تشکر از شما

  25. 52
    Ahmad Rnj

    Ahmad Rnj

    با سلام و تشکر از جناب محبی و سایت فراچارت
    آیا تو زیگزاگ یا الگوی شتابدار شناسایی شده در تایم فریم روزانه بورس، وقتی به تایم فریم‌پایین تر میریم امواج ساختار شتابدار ندارن ، آیا این شناسایی اشتباه است؟ ممنون

ارسال یک نظر

استفاده یا فروش محتوای آموزشی فراچارت در رسانه های دیگر نقض قوانین کپی رایت است و پیگرد حقوقی دارد.