مطالب مشابه

30 نظر

  1. 1

    تنهای بیدار

    ممنون از این ویدئو های اموزشی عالی. بخش فاند واقعا در سایت شما خالی بود

  2. 2

    Jeff

    ممنونم حمید جان هر روز بهتر از دیروز…
    شادی و سلامتی ارزانی تو…

  3. 3

    omidsaraee

    بسیار سطحی به شاخصها پرداخته است. احتمالا ایشان یک تکنیکالیست هستند و بهمین دلیل با یک دید بسیار سطح پایین به اهمیت شاخصها پرداخته است. مثلا امار تورم در اتحادیه اروپا بسیار مهم است اما ایشان فکر کرده اند که فقط ان شاخصهایی که در فارکس فاکتوری با رنگ قرمز نوشته شده، باید بعنوان شاخصهای مهم در نظر گرفت. دوست عزیز اولا تحلیل شاخصهایی چون اشتغال در کشور امریکا ، انگلیس ، استرالیا و کانادا و نیوزلند، بهمین سادگی که شما تعریف کرده اید نیست و چندین فاکتور مهم دیگر هم در ان دخیل است که بدون انها اصلا نباید در مورد وضعیت اشتغال تحلیل بنیادی داشت . چرا که این تحلیل بجای انکه شما را براه درست ببرد، از راه درست منحرف میکندو زمانی که مثلا زیر بنای امار اشتغال بد باشد اما مثلا نرخ بیکاری و میزان شغل جدید در فارکس فاکتوری خوب امده باشد، درانصورت پیش بینی شما برعکس میشود و جنابعالی میفرمایید که اصلا فندامنتال بدرد نمیخورد و باید از تکنیکال استفاده کرد. ثانیا : تحلیل تراز تجاری در کشور های کانادا استرالیا و نیوزلند، مانند وضعیت اشتغال دارای پارامترهای زیادی است و اصلا بنظرم از این روش برای تحلیل استفاده نکرده و توصیه میکنم که همان تحلیل تکنیکال خود را ادامه دهید. امار تورم در اروپا میتواند اروپا را جابجا کند مثل سقوط یورو در یکی دو هفته اخیر پس از انتشار امار تورم.
    از این نوع تحلیلهای فاندامنتال در سایتهای مختلف زیاد دیده شده و بنظرم باید ایده های درست را وارد بحوث فاندامنتال ایران کنیم. اما از زحمتتان سپاسگذارم.
    با تشکر
    امید سرایی

    1. 3.1

      مدیر

      در اینده منتظر ویدئو های بهتر و کامل تر از حضرت عالی هستیم.

    2. 3.2

      javad fallahian

      سلام بسیار متشکرم از توجه جنابعالی اما بهتر است به چند نکته مهم توجه فرمایید
      ۱- در واقع در این ویدیو ها هدف تنها معرفی شاخص های مهم سایت فارکس فکتوری بوده و هدف آموزش تحلیل فاندامنتال نبوده
      ۲- همانطور که فرمودید تحلیل فاندامنتال به عوامل بسیار زیادی از جمله اوراق قرضه ، نرخ های بهره بین بانکی و برخی اخبار که به صورت زنده از شبکه های مربوط به حرفه پخش می شود و …. بستگی دارد در یک سری ویدیو در حدود ۵۰ دقیقه نمی گنجد
      ۳- دلیل ساخت این ویدیو ها به این دلیل است که باور بفرمایید بسیار افراد حتی با این سایت هم آشنایی ندارند چه برسد به اینکه تاثیر این شاخص ها را بر روی ارز مورد معامله بدانند و بعضا در تایم های پایین هم معامله می کنند
      ۴- این ویدیو ها صرفا برای شناسایی و زمان اعلام این شاخص ها و تاثیرش بر روی ارز به صورت لحظه ایی نه میان مدت ، ساخته شده که معامله گران دچار ضرر بر روی این شاخص ها نشوند
      ۵- با نظر شما کاملا موافقم که برای معامله گرانی که سالهاست در این حرفه هستند این ویدیوها بسیار مختصر و سطحی است ولی مطمئنا برای علاقه مندان تازه کار به این حرفه بسیار جذاب خواهد بود

    3. 3.3

      soroush

      سلام شما که انقد استاد هستی لطفا خودت چندتا ویدیو اموزشی بذار . البته اگه بلدی

  4. 5

    omidsaraee

    با سلام مجدد خدمت مدیریت محترم این سایت و اقای javad fallahian
    دوست عزیز ، هدف من از انتقاد از مطلب بالا، نادیده انگاشتن زحمات جنابعالی نبود و اگر این چنین برداشت کردید باید مرا ببخشید. فقط میخواستم که این ایده که به شاخصها بصورت جداگانه باید نگریست را اصلاح کرده و بسمت ایده کاملتر که تحلیل لقتصاد میباشد، سوق دهم. البته قبو ل دارم که بسیاری از افراد هنوز فارکس فاکتوری را نمیشناسند و این مطلب به انها کمک خواهد کرد که در زمان صدور اخبار مهم به رنگ قرمز اصلا معامله نکنند.
    البته بسیاری از افراد هستند که بسیار جلوتر از ان بوده و شاید هم با این روش در حال معامله کردن هستند و در انتها موفق نمیشوند و به انتقاد از تحلیل فاندامنتال میپردازند. صحبت من بیشتر با انها بود که لازم است دید خود را نسبت به ان عوض کنند. مثلا شاخص امروز اشتغال در کانادا اگر براساس مطلب بالا تحلیل شود، احتمالا خوب بنظر می اید . اما زمانی که به عناصر دیگر اشتغال کانادا که امروز صادر شد، مینگریم در میابیم که اتفاقا وضعیت اشتغال کانادا بسیار بد بود. اما چرا دلار کانادا پس از سقوط نسبی در ابتدای کار مجددا افزایش پیدا کرد، دلیل ان قیمت نفت است که در حال لفزایش است و این باعث شد که معامله گران به اینده ماه بعدی اشتغال کانادا خوشبین تر شده و انرا بخرند.
    من معمولا نظراتم را در سایتهای مختلف میدهم و هدفم هم تنها افزایش اگاهی ان دسته از افرادی است که میخواهند تحلیل بنیادی را بصورت اصولی بدانند.
    در هر صورت اگر جسارتی کردم پوزش میخواهم.
    باتشکر

    1. 5.1

      مدیر

      ممنون از توضیحات تکمیلی شما. بخش فاند با این مطلب از اقای فلاحیان شروع شده. امیدوارم هر کسی دانشی داره در این زمینه به دیگران هم انتقال بده. تا این بستر اگاهی پر بار تر شود.

      در مورد تحلیل تکنیکال منابع بسیار هست ولی فاند متاسفانه کار زیادی نشده

    2. 5.2

      soroush

      این همه توضیح میدید فکر کنم وقت میذاشتید میتونستید یه ویدیو خوب اموزشی برای سایت ارسال کنید. دوست عزیز تو این صفحه کسی از شما سیگنال خرید و فروش نخواسته که داری دلار کانادا رو تحلیل میکنی

  5. 6

    jake

    ممنون از اقای فلاحیان که ویدئو رو ساختند و همینطور از مدیر سایت
    و البته از شما دوست عزیز چون نکاتی که گفتید به جاست.

    در خصوص سایت هایی مثل forex factory – fxstreet – investing – myfxbook و…. که تعدادشون زیاد ! و تقویم اقتصادی دارند نکته ای که باید در نظر بگیرید این سایت ها و شرکت ها انالیزور هایی دارند که اینها میان و اخبار رو ریت بندی میکنند و هر سایتی که سه تا ایکان قرمز زده باشه قبول نکنید گاهی وقتها ساده ترین اخبار و گزارش ها رو هم پر اهمیت جلوه میدند. پس از این نظر فرد تحلیلگر بایستی به اخبار شاخص ها و گزارش ها باید تسلط کافی داشته باشه و اهمیت اونها رو تشخیص بده . برای مثال خبر ایپلویمنت چنج کد رو در دو سایت اینوستینگ و فکتوری مقایسه کنید یکی گفته اهمیت زیادی داره و یکی گفته عادیه !!
    این از بحث اکونومیک کلندر !!!
    ——————————————————–
    در خصوص اینکه شاخص هایی که گفتند چقدر صحت داره و نحوه تحلیل و ….

    ببینید فاندامنتال و تکنیکال مانند دولبه دو قیچی هستیند که بدون وجود یک لبه اون یکی کار نخواهد کرد البته میتونید ببرید ولی نه به اون ظرافتی که مد نظر ماست.
    پس هرکسی که میگه فاندامنتال بدرد تحلیل نمیخوره کاملا در اشتباه و البته با دوتا تقویم اقتصادی خوندن هم کسی تحلیلگر فاندامنتال نخواهد شد.
    دو ماه پیش دلار به خاطر اینکه حقوق کارگران نسبت به ۸ سال قبلش کمترین “افزایش” رو داشت ضعیف شد در حالی که اکونومیک کلندر میگفت باید بره بالا !!!!!!! پس در دنیای اقتصاد عوامل بسیار متعددی میتونند تاثیرگذار باشند.
    ————————————————————–
    در خصوص قضیه افزایش دلار کانادا بعد از خبر ضعیف شدن Unemployment Rate که دوستمون گفتید به خاطر افزایش قیمت نفت دلار کانادا داره میره بالا باید بگم : قیمت نفت چند روزی میشه که داره بالا میره و از کمترین حدی که داشت که حدودا ۴۰ دلار بود به ۴۹ دلار رسیده ! و بحث امروز و دیروز نیست البته نمیگم تاثیر نداره بلکه تاثیر حرکت امروز مربوط به نفت نبود بلکه :
    ۱- تنها یکی از اخبار مربوط به مشاغل منفی اومد و با وجود اینکه نرخ بیکاری مهم تر بود ولی تاثیر ایمپلویمنت چنج هم کم نیست.
    ۲- دلار امریکا ضعیف بوده که دلیل اصلی برگشت قیمت به سطح قبلیش بود.
    ۳- وضعیت اقتصاد کانادا در این مدت یکی دوماهی که گذشت رشد نسبی داشته. از جمله نکات مهمی که میشه بهش اشاره داشت :
    -افزایش تولید ناخالصی در ماه جون
    -افزایش نسبی صادرات و واردات در ماه جولای
    -افزایش نرخ ایپلویمنت چنج برای ماه اگوست که ۲ برابر بوده و همینطور افزایش نرخ بیکاری که ۰٫۲
    -افزایش تولید ساخت و ساز خانه های جدید
    -افزایش فروش تولیدات کارخانه ای برای ماه جولای
    -افزایش نسبی نرخ خرده فروشی
    -افزایش مقدار بودجه سالانه و همینطور کاهش بودجه ماهانه جولای
    -افزایش تولید ناخالصی ماه جولای
    -کاهش صادرات برای ماه گوست و همینطور افزایش واردات برای این ماه
    -افزایش ساخت خانه های جدید و کاهش قیمت اون برای ماه سپتامبر
    ۴- به قول دوست و استاد عزیزم کریس : “هر خبری که ضد روند باشه اکثر اوقات اینگولف خواهد شد”
    ——————————————————————-

    در خصوص تحلیل تکنیکال هم باید نکته رو عرض کنم خدمتتون که وقتی اقتصاد یک کشور رو به پیشرفت باشه اگر صادر کننده خوبی است بهتره که قیمت ارزش در حد نرمال به بالا باشه یعنی بیش از حد قوی نباشه !! ولی وقتی وارد کننده خوبی است بهتره قیمت ارزش بالا باشه !! و چون اکثر کشور ها دوست دارند صادر کننده باشند تا وارد کننده همیشه میخواهند ارزشون رو در یک محدوده خوب نگه دارند !
    به طور مثال ۴۰-۵۰ روز پیش که خبره تولیدات حوزه نیویورک اعلام شد و چون منفی اومد دلار ریزش پیدا کرد و صادر کننده های امریکا به این باور رسیدند که به خاطر افزایش قیمت دلار نمیتونند محصولات خودشون رو در بازارهای دیگر کشور ها به فروش برسونند !
    یا انگلستان که در جولای یا اگوست سال ۲۰۱۴ فهمید که قیمت ارزش بالا رفته و مقدار صادراتش داره کمتر و کمتر میشه ! و این ضربه بدی به اقتصاد کشور میزد.
    و همینطور استرالیا و نیوزلند در سالهای گذشته … حالا تنها برای صادرات نیست واردات هم جزئی از همین قضیه است.

    عذر میخوام به خاطر پرحرفی فقط میخواستم بگم که تنها با اکونومیک کلندر نمیشه تحلیل فاندامنتال انجام داد باید خیلی مسائل رو کنار هم بچینید.
    از دوستان کسی ناراحت نشه از حرفای من چون قصد تخریب ندارم تنها میخوام به اطلاعات موجود اضافه کنم.
    با تشکر
    jake
    FxB

    1. 6.1

      jake

      در بالا در قسمت :

      “-افزایش نرخ ایپلویمنت چنج برای ماه اگوست که۲ برابر بوده و همینطور افزایش نرخ بیکاری که ۰٫”
      منظورم ۲ صدم هستش. نه ۲ دهم !!
      اشتباه تایپی بوده

  6. 7

    omidsaraee

    خیر دوست عزیز
    فکر کنم که بدرستی اطلاعات شاخصها را دنبال نکرده اید. رشد ناخالص داخلی کانادا افت داشته است.۰٫۳% همچنین تراز تجاری کانداد نیز بسیار ضعیف بوده و اگر عناصر داخلی انها را که مهم هستند دنبال کنید درمیابید که اتفاقا صادراتش پایینتر بوده است(۳٫۶% کاهش ) . ایمپلویمنت چینج بدون دانستن میزان مشارکت اصلا بدرد نمیخورد. درضمن میزان کاری که کشور کانادا ایجاد کرده بیشترا در کارهای نیمه وقت بوده و در تمام وقت نیروی کارش را از دست داده است.
    بقیه شاخصهایی که اشاره کردی فعلا اهمیتی ندارند چرا که زمانی که مشکل کانادا در این چند شاخص مهم حل شد به شاخصهای کم اهمیت تر دیگر توجه بیشتری میشود. (تورم نیز کاهش داشته است). پس در مجموع باید عرض کنم که وضعیت اقتصاد کانادا زیاد خوب نیست و در دوهفته اخیر ما بایستی شاهد ریزش دلار کانادا باشیم اما برعکس بدلیل قیمت نفت افزایش پیدا کرد.
    البته دلار کانادا منظورم فقط usdcad نیست. در تمام جفت ارزها باید ضعیف شدن و یا قوی تر شدن ارز یک کشور را در نظر گرفت. نفت تا دیروز در حال افزایش بود و بهمین دلیل دلار کانادا هم در حال افزایش است. وچون نمودار نفت در روند صعودی خود خط روند بسیار مهمی را شکسته است، بهمین دلیل هنوز تریدرها عقیده دارند که نفت بیشتر افزایش پیدا خواهد کرد و در مقابل ان دلار کاناد هم افزایش پیدا میکند
    دوست عزیز دلار کانادا تا ۹۰% به قیمت نفت حساس است چرا که ۲۵% از صادرات کانادا را نفت و محصولات نفتی و گازی تشکیل میدهد.
    امیدوارم که منظورم را بدرستی رسانده باشم. شاید مقاله ای را که قبلا در مورد اقتصاد کانادا نوشته ام ، اگر پیدا کردم زمینه میکنم.
    باتشکر

  7. 8

    omidsaraee

    البته یادم رفت اضافه کنم که مصرف داخلی کشور کانادا که ۶۸% از اقتصاد کانادا را تشکیل میدهد و جنابعالی ان را با نام خرده فروشی نوشته اید، نیز در قسمت دcore retal sales کاهش داشته است از ۰٫۵% به ۰% کاهش داشته است. و عمده فروشی هم کاهش شدیدی داشته است. در ضمن اجازه خانه ساری هم که همه جز این گروه هستند، افت داشته است. من دقیقا متوجه نشدم که جنابعالی چه امارهایی را دنبال می کنید؟

  8. 9

    jake

    ببین دوست من وقتی که نرخی اعلام میشه تاثیرش رو روی جفت ارز و سهام های خاص کشور در لحظه میگذاره ولی تاثیرش رو روی اقتصاد اون کشور به تدریج لطفا به نکات اولیه تحلیل فاندامنتال توجه کنید .
    عزیز شما اون ۳ صدم که میفرمایید در حقیقت سه صدم نبوده بلکه مقدار از منفی ۲ صدم به مثبت ۵ صدم رسیده ! لطفا دقت کنید به چیزی که میخونید.
    قضیه تراز تجاری برای ماه جولای افزایش داشته ! به خاطر اینکه در این ماه مقدار صادرات و واردات مثبت بوده !! درماه اگوست صادرات کاهش ۱ ممیز ۶۴ ملیاردی داشته و همینطور واردات افزایش هشت صدم ملیاردی داشته ! و همینطور کاهش یک ممیز هفتادو یک ملیاردی !!!!!
    همین که میفرمایید ایمپلویمنت چنج بدون دانستن میزان مشارکت بدرد نمیخوره نشون میده که جبهه خاصی نسبت به فاند در ذهنتون ایجاد شده !
    لطفا بفرمایید چرا ایمپلویمنت چنج رو همیشه همراه با اخبار نرخ بیکاری اعلام میکنند و چرا اکثریت سایت های خبری اون رو حائر اهمیت میدونند.
    لطفا عناصر داخلی که میگید صادرات کانادا رو پایین اورده برای ماه جولای رو بفرمایید.
    شاخص هایی که از نظر شما اهمیت ندارند هم جالب چون ساخت و ساز یکی از مهمترین عناصر برای تعیین اقتصاد در ماه گذشته میباشد.
    در ضمن شما لطفا تفاوت core retail sales رو با retail sales برای من بنویسید. و اینکه امار هرکدوم چه چیزی رو بیان میکنه . و همینطور عمده فروشی :*)
    لطفا بفرمایید که با چه منبعی میفرمایید نرخ تورم کاهش داشته !!! اونی که کاهش داشته سی پی ای بوده نه اینفلیشن !!! و هنوز چند روزی مونده تا نرخ تورم ماه سپتامبر رو بدند ! پس اگر منبعی دارید معرفی کنید.

    http://www.inflation.eu/inflation-rates/canada/historic-inflation/cpi-inflation-canada-2015.aspx
    http://www.tradingeconomics.com/canada/inflation-cpi

    در ضمن کجای دنیا وقتی تورم کاهش داشته باشه اقتصاد تضعیف میشه ؟؟ لطفا روند حرکتی ارز رو با اقتصاد کشور یکی نکنید .
    در خصوص امار مشاغل حق با شماست و من هم نگفتم نرخ بیکاری بهتر شده !!
    Unemployment increased by 18,400 to 1,364,500 from 1,346,100 in August, while employment was little changed for the fourth consecutive month in September rising by 12,100 to 17,978,100, as part-time employment rose by 74,000, being largely offset by a decline of 62,000 in full time. Meanwhile labour force increased by 30,600 to 19,342,600 from 19,312,000.
    http://www.tradingeconomics.com/canada/unemployment-rate
    ببین دوست عزیز نمیدونم چقدر تجربه ترید و تحلیل دارید ولی چیزی که میگی !!! کرولیشن بین دلار کانادا و قیمت نفت در تایم نیم ساعت و یک ساعت نیست عزیز بلکه در تایم های بالاتر !! , و جابه جا شدن ۵۰-۶۰ پیپ دلار کانادا چندان تاثیری روی جهت حرکت روندش نداره که قیمت نفت باعث بشه اون سریع بیاد و حرکتش رو بزنه !!
    در ضمن شما در پست اول فرمودید usdcad به خاطر قیمت نفت این واکنش رو نشون داد ! در حالی که ریزش شدید دلار امریکا در مقابل دلار کانادا از روز های اول همین ماه شروع شده پس روند نزولی قبل از رایزینگ نفت وجود داشته !!
    اشتباه نکنید من نمیگم کرولیشن ندارند بلکه میدونم کانادا روزانه بیش از ۲ ملیون بشکه برای امریکا صادر میکنه و همینطور بزرگترین صادر کننده نفت برا امریکاست بحث من این که حرفی که زدید در مورد واکنش بعد از خبر نسبت به نفت اشتباه است.
    + مطالب که در مورد شاخص ها در بالا اشاره کردم دارید کلیت رو اشتباه بررسی میکنید .
    با تشکر
    jake
    FxB

  9. 10

    مدیر

    دوستان عزیز به علت اختلال در سایت ۵ کامنتی که پاک شده بود همه را این دیدگاه مجدد به این مطلب اضافه میکنن
    ===========================================
    ===========================================
    jake
    jakefxb@gmail.com
    ۵٫۲۲٫۷۷٫۵۷
    فرستاده شده در ۱۳۹۴/۰۷/۲۰ در ۱۵:۴۹

    من مغلطه میکنم ؟؟؟؟؟؟
    پس این رو چی میگید ؟
    نقل قول از شما : “همه میدانند که تورم یک کشور که بسیار مهم است همان cpi , core cpi میباشد”
    و حرف فعلیتون :”CPI در تحلیل بنیادی مهمترین شاخص تورم هست.”
    حالا بگو من مغلطه میکنم ! نمیدونم شاید من برخلاف شما نمیتونم بحث رو برگردونم و از حقایق فرار کنم . و به جای ابراز دلایل منطقی و با سند و مدرک دارید نظرات خودتون رو تحمیل میکنید با ارائه بیش تر از نظرات خودتون !!!!!!!
    دیشب به یکی از دوستان نزدیک این صفحه رو معرفی کردم و اولین چیزی که بعد از خوندن مطالب گفت : “چرا وقتت رو طلف میکنی روی این افراد ” بود و واقعا عصبانیم میکنه که داشت حقیقت رو میگفت.
    دوست گرامی من هرچقدر سعی میکنم بحث رو کش ندم شما هی ادامه میدی !!
    ببین ذهینت شما هرچی که باشه ، برای خودتون اهمیت داره و مطمئن باش با این دلایل نمیتونی ضعف اطلاعات خودت رو به من منتقل کنی ! حال هی کش و قوس بیا .
    اقا اصلا شما تریدر @ شما موفق ، من هیچی از بازار نمیدونم و تنها شما و” دوستانتون ” از بازار و فاند سر در میارید اصلا شما اون ۲ درصد تریدر های موفق ایرانی رو تشکیل میدید.
    پس برو موتور بازیت رو بکن دوست عزیز من دیگر حرفی با شما ندارم.
    تریدر باید تکنیکال رو با فاندامنتال بررسی بکنه !! حالا هرچقدر که میخواهید مطالب خودتون رو تکرار کنید.
    من چندین سال هم تکنیکال و هم فاند کار میکنم و شما نه ۱۰۰ نفر هم مانند شما نظراتشون رو بیان کنند تا وقتی که دارم سود میکنم میچسبم به باور های خودم تا اینکه بخواهم با افکار شما ضرر کنم.
    تریدر حرف نمیزنه اثبات میکنه ! تو این سال ها امثال شماها انقدر صحبت کردند که گوشم پر شده !! شماهم تمایل دارید حاضرم با شما تحلیل لایو ارائه بدم در حضور همه دوستان سایت !!!!!!!
    تا اونجا که متن ها ثابت میکنه من از شما سوال پرسیدم و شما سوال نکردید بلکه تیکه انداختید :)) فکر میکنم با شما باید به مانند خودتون رفتار کرد.
    امیدوارم با این موتورتون به دیوار نخورید !
    اثبات مطلبی به شما دردی رو از من دوا نمیکنه پس من هیچی از بازار فاند نمیدونم و شما بزرگترین فاندامنتالیست دنیا هستید و به زودی رئیس بلومبرگ میشید. لطفا تموم کنید!!
    “من چرا دارم دوباره بعد از چند سال تو سایت های ایرانی فعالیت میکنم واقعا نمیدونم و از اینکارم بسیار پشیمونم”
    موفق باشید
    ===========================================
    ===========================================
    omidsaraee
    omid_nabeghe2005@yahoo.com
    ۲۱۳٫۲۱۹٫۳۸٫۶۳
    فرستاده شده در ۱۳۹۴/۰۷/۲۰ در ۰۹:۵۴

    دوست عزیز
    این اخرین مطلبی که ایراد کردی بحث را به بحث فلسفی کشاند. مطالب قبلی، همه جز ء علم اقتصاد بودند ولی جنابعالی فکر میکنی که مطالب فاندامنتال جزء فلسفه هست(کمااینکه خودت اقرار کردی) و بمانند همان روحانیون کلیساها که گالیله را باوجود اظهار حقیقت مجازات کردند، چرا که به نفعشان نبود، شما هم به نفعتان نیست که به حقایق موجود باور کرده و اقرار کنی که تا بحال در مورد بحوث فاندامنتال اشتباه میکردی . جنابعالی میخواهی از انکار حقیقت به معرفت برسی. ممطمئن باش که قدرت حقیقت بسیار قدرتمندتر از باورهای جنابعالی است و یکروز خودش را بشما نشان خواهد داد.

    “همین که شما فکر میکنید فاندامنتال و تکنیکال یک چیز جدا هستند و هرکسی میتونه یک بخشی از اون رو پیگیری کنه نشون میده که ذهنیتتون از ریشه اشتباه است.”
    این مطلب شما هم نوعی مغلطه بود یعنی میخواهی به زبان اشاره بگویی که چون من فکر میکنم که فاندامنتال و تکنیکال از هم جدا هستند پس اصلا فارکس نمیدانم.
    خیر دوست عزیز . اخبار فاندامنتال موتور بازار هستند و تکنیکال هم روشی برای پیدا کردن جهت درست بازار است. خیلیها فقط میتوانند جهت درست بازار را تشخیص دهند اما فکر میکنند که در مورد موتور بازار(فاندامنتال) اطلاعات کافی دارند. بعضی از این افراد موفقند نه بواسطه انکه در مورد موتور بازار (فاندامنتال) اطلاع دارند.بلکه فقط به خاطر اینکه جهت بازار را از طریق ابزار تکنیکال پیدا می کنند و در زمانهایی که موتور اصلی بازار (فاندامنتال) برخلاف نظر انها حرکت میکند، با گذاشتن استاپ لاست از خود محافظت میکنند. این افراد ممکن است که فکر کنند که چون مثلا کمی در مورد شاخصها اطلاعات دارند، همه چیز را در مورد بازار میدانند ولی اینطور نیست و موفقیت انها فقط بواسطه تحلیل تکنیکال هست اگر تعداد معاملات موفقی که این افراد با استفاده از تحلیل فاندامنتال وارد شده اند را بگیرید در میابید که برایند انها منفی هست و بیشتر ضرر داده اند تا سود. نمونه اش بسیاری از افراد موفق ایرانی هست که بهمین صورت موفق شده اند. اما مشکل اینجاست که انها قبول دارند که تکنیکالیست هستند و بیشتر معاملاتشان را با این روش بدست می اورند، اما شما قبول ندارید. با دانستن دوتا شاخص که نمیشود گفت که من فاندامنتال خیلی میدانم اما هنوز ندانم که cpi مهمترین شاخص تورم میباشد و یا با بالابردن نرخ بهره، جلوی پیشرفت اقتصادی گرفته میشودو .. و بهمین دلیل بجای انکه جواب سئوالات مطرح شده را بدهم با مغلطه یک بحث علمی را به بحث فلسفی میکشانم و در اخر هم مانند مغالطه کاران بزرگ یک مثال از گالیلاه می اورم تا یکجور خودم را از گرداب بحثی که خودم اغاز کرده ام و بدلیل عدم اطلاعات اینجانب نمیتوانم برهان درست بیاورم ، بیرون بکشم.
    بسیاری دیگر از دوستان هم مثل خودم با استفاده از موتور بازار(فاندامنتال) ترید میکنند. البته تاحدی از روشهای تکنیکال اطلاع دارند ولی این اطلاعات انقدری نیست که بتوان گفت که تکنیکال را مثل افراد موفق در مطلب بالا میدانند. از روش تکنیکال برای ورودهای مناسب و یا خروج استفاده میکنند.
    افرادی که تکنیکالیست هستند، شاید لازم نباشد، که بر همه چیز بحوث فاندامنتال مسلط باشند بلکه با همان دارایی کم از فاندامنتال مثل دانستن شاخصها، کار خود را پیش میبرند اما هیچکدام ادعا ندارند که خیلی تحلیل فاندامنتال میدانند بلکه همه خود را تکنیکالیست موفق معرفی میکنند.
    دوست عزیز لذت بردیم از جنابعالی. بنده دیگر ادامه نمیدهم و فکر کنم تا همینجا کافی باشد. بعضی از اصول فاندامنتال را من در مطالب قبلی خود بیان کردم که همگی انها مانند f=ma در میان فاندامنتالیستها بعنوان یک اصل پذیرفته شده است. فقط لازم است که یک تحلیلگر واقعی فاندامنتال را پیدا کرده و با ایشان درمیان بگذاری تا به حقیقت برسی
    باتشکر
    امید سرایی
    ===========================================
    ===========================================
    jake
    jakefxb@gmail.com
    ۵٫۲۲٫۷۷٫۵۷
    فرستاده شده در ۱۳۹۴/۰۷/۲۰ در ۰۶:۰۰

    همین که شما فکر میکنید فاندامنتال و تکنیکال یک چیز جدا هستند و هرکسی میتونه یک بخشی از اون رو پیگیری کنه نشون میده که ذهنیتتون از ریشه اشتباه است.
    ادامه نمیدم بحث رو چون نه شما دانشی رو که من انتظار داشتم دارید و نه من ظاهرا دانشی که شما میخواهید !
    اگر بحثی دارید در ادامه برای خودم بفرستید و اگر بخواهید عمومی هم میکنیم.
    در ضمن مغلطه ای در حرف های من نبود و من از هرجا دلیل و مدرک میارم یا اونجا تحلیل هاش درست نیست یا به روز نیست و…
    دیگر خرفی ندارم.
    نقل قول

    این کامنتها چقدر زیبا مارو به چندصد سال قبل میبره
    گالیلو گالیله فیزیک‏دان و ستاره‏شناس ایتالیایى در ۱۵ فوریه ۱۵۶۴ به دنیا آمد و ضمن تحصیل در دانشگاه، قانون پاندول را کشف نمود و پس از فراگیری علوم متعدد به نجوم روی آورد. وی در سال ۱۶۳۲م، در ردّ عقاید بطلمیوس درباره منظومه شمسی کتابی تحت عنوان “محاوره درباره دو منظومه بزرگ جهان” نوشت و برخلاف جریان غالب فکری مبنی بر ساکن و مرکز بودن زمین، اعلام کرد که زمین به دور خورشید می‏گردد.
    انتشار عقاید گالیله مخالفت مقامات کلیسا را برانگیخت و اعتراضات شدید را علیه گالیله به وجود آورد. گالیله نمی‏توانست مخالفین خود را به وسیله تجربه و مشاهده محکوم کند، زیرا آنان هیچ‏گونه استدلال غیرمذهبی را نمی‏پذیرفتند. برای مقامات کلیسا هر چیز غیر از کتاب مقدس و ارسطو بی‏ارزش بود و کلیسا هرگز اجازه نمی‏داد که یک فرد غیر روحانی، کتاب مقدس را مطابق میل خود تغییر دهد.
    سرانجام، سال بعد، پاپ، گالیله را به رُم احضار کرد و نظراتش را کفرآمیز خواند. گالیله پس از بازجویى‏های همراه با اهانت، شکنجه، آزار و حبس، برای حفظ جان خود، به انکار عقیده‏اش پرداخت و سرانجام در ۲۲ ژوئن ۱۶۳۳م در کلیسای سنت ماری همانند یک گنه‏کار و مجرم به محاکمه کشیده شد. دستگاه کلیسا، گالیله را وادار کرد که یا عقاید خویش را انکار کند یا با مجازات مرگ رو به رو شود

    “وسعت دنیای هر کس… به اندازه ی وسعت ذهن واندیشه اوست”


    ===========================================
    ===========================================
    omidsaraee
    omid_nabeghe2005@yahoo.com
    ۲۱۳٫۲۱۹٫۳۸٫۶۳
    فرستاده شده در ۱۳۹۴/۰۷/۱۹ در ۲۱:۱۹

    من معمولا وارد بحث و جدل بی مورد نمیشوم اما لازم دیدم که فعلا جلوی احساساتم را نگرفته و جوابهای ایشان را که پر از مغالطات است را بصورت خلاصه بنویسم:
    “اما جنابعالی پس از چندماه احتمالا یا ابتدا بدو بیراه به تحلیل فاندامنتال گفته و فقط تکنیکال را ادامه میدهید و یا اصلا بازار فارکس را ترک میکنید.”
    دوست عزیز مطلب من را بدرستی بخوان . من گفتم که در فاندامنتال موفق نیستید اما در مورد تکنیکال شاید بدرجات بالایی رسیده باشید. باید نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید. همین الان از من بپرسی که چقدر تحلیل تکنیکال میدانی من میگویم خیلی کم و این نقطه ضعفم را هم قبول دارم و بهمین دلیل در مجادلاتی که مربوط به تکنیکال هست هیچوقت وارد نمیشوم. چون میدانم که ممکن است مانند جنابعالی دچار مغلطه شوم/. اما زندگیم را بابت فاندامنتال داده ام و بهمین دلیل با خیال راحت جواب شما را میدهم و بدرستی میفهمم که براساس دانش شما چقدر در فاندامنتال تبحر دارید.
    اطلاعات جنابعالی در زمینه تحلیل USDCSD و ان هم مسلما تکنیکال شاید بمراتب از من بالاتر باشد اما اطلاعات پایه ای فاندامنتال جنابعالی از جمله ارتباط نرخ بهره با اقتصاد، تعریف تورم، سیاستهای پولی و مالی و … همگی پایین هستند. و باید مسلما این حقیقت را قبول داشته باشید همانطور که من قبول دارم در تکنیکال بسطح جنابعالی شاید نرسم و چون دقیقا مطمئن نیستم که چقدر در زمینه تکنیکال خبره هستید، همیشه در مورد اصول تکنیکال با دیگرا ن محتاطانه صحبت میکنم و اگر بحثی پیش امد معمولا خودم را عقب میکشم.

    ” نرخ تورم با cpi یکی نیستند درست که سی پی ای تاثیر گذاری عمده ای داره ولی اینها یکی نیستند دوست عزیز نرخ تورم قراره روز ۲۳ اکتبر ساعت ۱٫۳۰ gmt اعلام بشه !!”
    دوست عزیز خود شما در بالا فرمودید که نرخ تورم واقعی را در روز ۲۳ اکتبر نشان میدهند و من در همان روز در تقویمهای اقتصادی مختلف گشتم اما فقط همین دو مورد را در انروز پیدا کردم: CPI و CORE CPI و اگر جنابعالی چیز دیگری پیدا کردید بمن بگویید. جنابعالی در دانشنامه ویکیپدیا بدنبال معنی CPI هستید؟ دوست عزیز در رشته های مختلف اصطلاحانی وجود دارد که مخصوص ان رشته است. وکیپدیا که متخصص در رشته اقتصاد نیست. هر اصطلاحی در هر رشته ای مفهوم خاصی دارد که فقط کسانی که در ان رشته سالها کار کرده اند ان را درک میکنند. CPI در تحلیل بنیادی مهمترین شاخص تورم هست. حال شما از هر تحلیلگرر بنیادی سئوال کن و بپرس که برای دنبال کردن تورم یک کشور اولین و مهمترین شاخصی که دنبال می کنید کدام شاخص است؟ جواب انرا بمن بدهید شاید من تابحال گمراه بودم.
    GDP کانادا از ۰٫۴ در صد به ۰٫۳% رسیده است و شاید اشتباه لقطی باشد که باید مرا ببخشید اما قبلا بشما گفتم که این اتفاق در TueDec 23 هم افتاد و GDP از ۰٫۴% به ۰٫۳% رسید ولی چند روز بعد بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را پایین اورد تا اقتصاد رونق بیشتری بگیرد(البته قبلا در پرانتز دراین مورد گفتم). و چند وقت بعداز ان، پایین اوردن نرخ بهره اثر خودش را گذاشت و GDP افزایش پیدا کرد. پس بواسطه این پایین اوردن نرخ بهره بانک مرکزی ، مجددا اقتصاد شکوفا شد(اگر اقتصاد بد عمل کند ، نرخ بهره را پایین می اورند تا اقتصاد خوب شود.)اگر در همان زمان نرخ بهره را بالا میبرد، انوقت یک سونامی بوجود می امد که در دوره بعد حتما GDP به -۰٫۵% میرسید.
    دوست عزیز فارکس فکتوری بزرگترین سایت تقویم اقتصادی است و همه جهان بدلیل سهولت کارکرد با ان از ان استفاده میکنند. ولی برای دیدن اخبار اقتصادی، تحلیلها، نرخ ارزها و .. بهترین سایتها بلومبرگ ، رویتر و .. میباشد. دوست من تقویم اقتصادی یعنی نشان دادن شاخصها و زمان صدور شاخصها همراه با اهمیت انها و نه بیشتر. همه سایتها هم تقویم اقتصادی دارند اما فارکس فاکتوری از همه انها بهتر عمل کرده است.
    اکنون به قشنگترین سئوال شما جواب میدهم که ان موضوع بحران سال ۲۰۰۸ امریکا میباشد تا شاید حداقل این مورد را بصورت کاملا منطقی ببینید.
    دوست عزیز اقتصاد امریکا تا حدود سال ۲۰۰۷در بالاترین حد خودش بود و این اقتصاد خوب از دوران کلینتون اغاز شد و تا حدودا ۲۰۰۷ ادامه داشت. اگر کسانی را که در امریکا هستند سئوال کنی که بهترن دوران زندگی در چه زمانی بود میگوید دوران کلینتون و چند سال اول دوران بوش. در زمان بوش بدیلی جنگهای مکرر امریکا توجهی به اقتصاد نشد . در این زمان اقتصاد هر روز شکوفاتر شد تا اینکه (همانطور که قبلا توضیح دادم، اگر اقتصاد خیلی خوب عمل کند، باعث تشکیل حباب میگردد و در مطالب قبلی خودم به تفسیر به ان اشاره کرده ام. )در حدود سال ۲۰۰۷ این رشد بیش از حد اقتصاد باعث ترکیدن حباب در بخش مسکن شد و قیمتهای مسکن به یکباره سقوط کردند. این ترکیدن حباب بسرعت به بخشهای دیگری از جمله اشتغال و … سرایت کرد. میلیونها دلار در سهام به علت ترکیدن حباب در چند هفته از دست رفت. همچنین بسیاری از کارخانه در چند ماه ورشکست شده و کارگران زیادی بیکار شدند . همین امر باعث شد که بانک مرکزی سریعا مداخله کرده و نرخ بهره را در چند دوره پایین اوردتا اقتصاد مجددا شکوفا شود البته مدتها طول کشید تا اقتصاد مجددا به حالت تعادل رفته و مجددا این بانک تصمیم بگیرد که نرخ بهره را پس از چند سال افزایش دهد چرا که مجددا اقتصاد بحالت تعادل خود در اواخر ۲۰۱۴ بازگشته بود.
    دوست عزیز کشورهای کانادا ، انگلیس ، اروپا، نیوزلند و استرالیا، هیچوقت بدلیل ساختار بانکی خود نرخ بهره خود را پایینتر از ۰ (منفی نمیکنند) واندکی بالاتر از ۰ قرار میدهند . مثل امریکا که ۰٫۲۵% و انگلیس ۰٫۵% میباشد. اگر این مقدار پایین نرخ بهره نتواند که اقتصاد را بالا ببرد، از سیاستهای پولی دیگر مثل تزریق پول بیشتر و .. استفاده میکنند.
    بانک مرکزی انگلیس هم نرخ بهره را تا ۰٫۵% پایین اورد تا اقتصادش سروسامان بگیرد و چون این مقدار نرخ بهره کفایت نکرد، از سیاستهای پولی بیشتر مثل تزریق پول استفاده کرد. در سال ۲۰۱۵ هم اعلام کرد کلیه تدابیرش بثمر رسیده و اقتصادش به بالاترین حد خود رسیده است و از امروز به بعد میخواهد نرخ بهره را بالا ببرد.
    زمانی که کشوری اعلام میکند که نرخ بهره را میخواهد بالا ببرد، یعنی میخواهد جلوی تشکیل حباب و ترکیدن ان را بگیرد و اتفاقی را که در سال ۲۰۰۸ برای کشور امریکا افتاد ، مجددا اتفاق نیفتد. چرا که با بالا بردن نرخ بهره، خرید سهام، تولید بیشتر و .. هر روز کمتر شده و مردم پول خود را در بانک میگذارند و این خود جلوی ترکش حباب را میگیرد. نمونه انرا در نشست بانک مرکزی امریکا ببین. دودل است که در این زمان که اقتصاد امریکا در بالاترین حد خود قرار گرفته ایا اگر نرخ بهره را بالا نبرد، حباب نمی ترکد و یا اصلا هنوز به ترکش حباب نرسیده و باید اجازه دهد که اقتصاد بیشتر رشد کند و نرخ بهره را دست نزند.
    در ضمن من کاملا انتقاد پذیرم و به اشتباهاتم اقرار میکنم . ژاپن ماهانه ۸۰ بیلیون ین پول بدون پشتوانه چاپ میکند و این مورد را میتوانید در اخرین نشست بانک مرکزی این کشور پیدا نمایید.
    و اما ارتباط نفت و دلار امریکا کاملا معکوس است و اگر دلار امریکا پایین برود نفت بالا خواهد رفت اما در این مورد بخصوص عوامل خیلی مهمتری از جمله اخبار امده از روسیه بو … باعث افزایش نفت شد و دلار کانادا هم افزایش پیدا کرد. سهم امریکا در ان کمتر بود. در این مورد فقط تجربه و پیگیری اخبار میتواند انرا ثابت کند و مدرک دیگری در دست نیست . البته شاید حرف جنابعالی درست باشد ولی با این میزان تبحر در فاندامنتال، نمیتوانم ادله جنابعالی را بپزیرم و اگر حداقل اصول بنیادی را میدانستید شاید یه یک نتیجه کلی میرسیدیم.
    این مواردی بود که بهتر دانستم بشما گوشزد نمایم. مهم نیست که نظر جنابعالی در مورد این مطالب چیست کسانی که سررشته ای از تحلیل فاندامنتال دارند، مطمئنا منظورم را فهمیده اند.
    جنابعالی در معرض عموم به من جواب دادید و من هم در معرض عموم به ان جواب میدهم . انتخاب با خوانندگان است.
    پس در انتها صحبتم را خلاصه میکنم:
    اگر اقتصاد کشوری ضعیف باشد، بانک مرکزی نرخ بهره را پایین می اورد تا مردم بدلیل نرخ بهره پایین از بانکها قرض گرفته و سرمایه گذاری کنند که این خود باعث پیشرفت اقتصاد و افزایش تورم میگردد
    اگر اقتصاد کشوری به حد عالی رسیده باشد، نرخ بهره را بالا میبرند تا مردم دست از سرمایه گذاریها شسته و پول خود را در بانک پس انداز کنند که این خود باعث افت اقتصاد و کاهش تورم میگردد.
    زمانی که تورم پایین باشد، این بدان معناست که اقتصاد کشور در رکود قرار دارد . چرا که خرید محصولات کارخانجات کمتر شده است و مردم کمتر خرج میکنند و بیشتنر تمایل دارند که پول خود را در بانک بگذارند و همین باعث پایین امدن قیمت کالاها میشود.
    برعکس موضوع بالا هم صادق است./
    باتشکر
    ===========================================
    ===========================================
    jake
    jakefxb@gmail.com
    ۵٫۲۲٫۷۷٫۵۷
    فرستاده شده در ۱۳۹۴/۰۷/۱۹ در ۱۸:۱۷
    مطالبتون باعث میشه تا کمی مسرور بشم !
    اکی پس ادامه میدیم :

    —————————
    ان دوستی که این ویدیوها را در این سایت درست کردند و من از ان ویدیو ها نقد کردم، بسیار دموکرات تر از شما بود و بسیار انتقاد پذیر بود و مطمئن باش که ایشان در اینده بجاهای بلندی در فارکس خواهند رسید اما جنابعالی پس از چندماه احتمالا یا ابتدا بدو بیراه به تحلیل فاندامنتال گفته و فقط تکنیکال را ادامه میدهید و یا اصلا بازار فارکس را ترک میکنید.
    بله منی که ۷ سال دارم ترید میکنم با حرفای شما که فکر میکنید درست ! قرار فورکس رو ترک بکنم و موفقیت های چند ساله ام رو نادیده بگیرم 🙂 دقیقا حق باشماست.
    من احساس میکردم شما تنها اقتصاد دان ماهری هستید اما الان به این نتیجه رسیدم که شما روانکاو خوبی نیز هستید.
    ————————–
    من در بالا فقط مواردی از مغالطات شما را اوردم که اگر به هرشخص اماتوری که اصول بنیادی را در حد پایین بداند، نشان دهی متوجه میشود که اطلاعات شما ناقص است. و در مورد موارد دیگری که شما فرمودید و من در بالا ذکر نکردم، چون هنوز مفاهیم پایه ای را نمیدانی هرچقدر صحبت کنم مثل همان مثال استاد ریاضی و شاگردش میباشد. پس بهمین جا بسنده میکنم. علت انکه در ابتدا به مطلبت پاسخ دادم ان بود که فکر کردم حداقل تا سطحی از پایه اطلاع داری اما الان متوجه شدم که در خیالات خودت سیر میکنی.

    بله حتما حق با شماست چرا که من گفتم جی دی پی ۳ صدم اومده پایین در حالی که در سه ماه گذشته چنین چیزی مطرح نشده !
    من گفتم دلار کانادا واکنش سریع و انی نسبت به افزایش نفت دارد و قدرت دلار امریکا رو نادیده گرفتم
    من در خیالات خودم سیر میکنم و مباحث پایه ای رو نمیدونم و من هستم که اعلام میکنم جی دی پی هرچی باشه اقتصاد هم همونطوره ! و من هرچقدر از شما دلیل و مدرک میخوام شما به جای پاسخ به سوال دلایل غیر قابل استناد میارید.
    ————————-
    اجازه دهید که نسبت به این توهین شما تحت تاثیر قرار نگیرم و بگویم که از نظز من جنابعالی بجای انکه شاخصهای اقتصادی را در سایتها دنبال کنی ، ابتدا اصول پایه بنیادی را یاد بگیری در انوقت به تمام مطالبی که در بالا گفتی، در اینده خواهی خندید. بنظرم جنابعالی بسیار جوان هستید و احتمالا ۲ یا ۳ ماهه که وارد مبحث فاندامنتال شدید و سریعا هم تحت تاثیر تحلیلهای چند نفر از بزرگان قرار گرفتید اما هنوز ارتباطات مهم پایه ای در فاندامنتال را که ان بزرگان میدانند، شما نمیدانید. اکنون میخواهید با مغلطه حرفهایتان را جلو ببرید . مثل یک کودکی که هنوز نمیداند ۲ بعلاوه ۲ میشود ۴ و با استاد ریاضیش در مورد انتگرال بحث میکند و هی تحلیلهای بزرگان را برخ او میکشد.

    توهینی نبوده دوست من ! هر فردی نسبت به شخصیت خودش از مطالب برداشت میکنه . اگر فکرمیکنید توهینی صورت گرفته به خاطر این که خودتون احساس میکنید توهین کردید. در حالی که هیچ چیزی نبوده.
    جوان بودن یا نبودن تاثیری در اینکه فردی اشتباه بکنه نداره ! در ضمن من از روزی که فارکس رو شروع کردم فاند رو هم شروع کردم و برعکس شما من در بین افکار ایرانی فاند یاد نگرفتم شاید بزرگترین تفاوت ما همین باشه.
    ببین دوست من شما ابتدا به مطالبی که میگی فکر بکن سپس اون رو نشر بده اینطوری نتیجه بهتری میگیری یا حداقل مطلبتون رو قبل از نشر یکبار مرور بکنید.
    چشم استاد بنده حتما در نزد شما فاند یاد خواهم گرفت 🙂
    ————————————–
    دوست عزیز برای تحلیل هیچکس بسایت فارکس فکتوری نمیره . فارکس فکتوری بزرگترین سایت برای تقویم اقتصادی است و هر تریدری بپرسی حتما همین را بشما میگوید.
    در ضمن تحلیل خودتان را به تحلیل بزرگان نچسبانید . همه انها اصول اولیه فاندامنتال را میدانند. همه ارتباط نرخ بهره و اقتصاد را میشناسند. همه میدانند که تورم یک کشور که بسیار مهم است همان cpi , core cpi میباشد و این شاخص نسبت به بقیه ارجح تر است. همه میدانند که تراز تجاری چیست و باید ماه به ماه رصد شود. همه انها به اخرین اپدیت شاخصها دسترسی دارند. همه انها میدانند که اروپا و ژاپن در حال افزایش نقدینگی کشور خود برای افزایش تورم هستند.

    همین حرفتون ثابت میکنه که از فاند در حد فروم ها و اساتید ایرانی اطلاعات دارید وگرنه هیچ کس فورکس فکتوری رو بزرگترین سایت برای تقویم اقتصادی نمیدونه !! ببینید دوست من ! شما اگر با تریدر های ایرانی کار بکنید من با تریدر هایی از کشور های امریکا یا انگلستان یا استرالیا کار میکنم و مطمئن باشید برعکس حرف شما فورکس فکتوری رو چندان سایت پر اهمیتی جلوه نمیدند.
    بزرگترین سایت اقتصادی دنیا بلومبرگ است عزیز کمی تحقیقاتتون رو افزایش بدید.
    تحلیل من برگرفته از تحلیل بزگان است پس حرف های شما تنها از روی عصبانیت است که درک میکنم . شما واژه تورم رو نمیدونید چیه و با شاخص قیمت مصرف کننده دارید اشتباه میکنید !!!!
    سی پی ای چیست :
    The Consumer Price Index (CPI) measures the change in the price of goods and services from the perspective of the consumer. It is a key way to measure changes in purchasing trends and inflation.
    “measures the change in the price of goods and services from the perspective of the consumer”
    در متن بالا میتونید ببینید که گفته این شاخص تاثیر عمده ای روی تورم دارد !!! نگفته که این همان تورم است.
    شما رو دعوت میکنم به جای اینکه با تعصب به متن من نگاه کنید بیاید و این لینک از دانشنامه ازاد رو ببینید و حتما قسمت Measures رو با دقت تمام مطالعه کنید که بارها گفته شده سی پی ای تاثیر گذاری بالایی داره ولی تورم نیست !!!! شما من رو به نداشتن اطلاعات پایه محکوم میکنید در حالی که سی پی ای رو با تورم یکی میکنید .
    شما من رو به کم تجربگی متهم میکنید ولی به جای این اتهامات بی ریشه و اساس بهتره مطالب من رو نپیچونید تا از اونها اشتباه برداشت نشه ! من چه زمانی گفتم ترید بلنس بدرد نمیخوره و نباید دیده بشه ؟؟؟ دوست عزیز شما اصلا مطالب رو میخونید یا فقط تایپ میکنید؟؟؟
    در حقیقت این شما بودید که در پست اولتون فرمودید :
    “ثانیا : تحلیل تراز تجاری در کشور های کانادا استرالیا و نیوزلند، مانند وضعیت اشتغال دارای پارامترهای زیادی است و اصلا بنظرم از این روش برای تحلیل استفاده نکرده و توصیه میکنم که همان تحلیل تکنیکال خود را ادامه دهید.”
    شما همه رو به کم دونستن یا ندونستن محکوم میکنید و خودتون رو بالاتر از همه میپندارید که در نوع خودش جالب , و هر چیزی که سایرین بگند رو رد میکنید و فقط شما درست میگید !!
    جایی گفتید “فکر کنم که بدرستی اطلاعات شاخصها را دنبال نکرده اید. رشد ناخالص داخلی کانادا افت داشته است.۰٫۳%”
    با اینکه من از شما مدرک خواستم ولی هنوز نگفتید که چه منبعی گفته این ماه جی دی پی ۳ صدم درصد کاهش داشته !!!!!!!!!!
    میفرمایید اروپا و ژاپن میخواهند تورم را افزایش دهند ولی به این نکته توجه دارید که ژاپن تا دو ماه پیش وضعیت اقتصادش به چه شکل بوده !!! یا اروپا چطور از رکود شدید خودش داره تلاش میکنه خارج بشه و بعضی از کشور های حوزه اروپا چطور از اونها خارج شدند؟؟ شما لحظه وضعیت کشور رو میسنجید ولی باید علاوه براون گذشته رو هم مد نظر قرار بدید !!! وقتی یک تحلیلگر میگه قیمت یک ماه پیش هرچی بوده تموم شده دیگه بدرد نمیخوره واقعا من خنده ام میگیره چون بسیار بسیار اشتباه است.
    ——————————————-
    “ببینید تورم دست دولت نیست که بخواهد ان را به صورت لحظه ای افزایش دهد یا کاهش !! تزریق نقدینگی هم راه حل کارایی نیست بلکه تاثیر گذاری نسبی دارد.”
    اگر راه حل مناسبی نیست پس چرا ژاپن و اروپا ماهانه ۶۰ بیلیون یورو برای اینکار خرج میکنند؟ حتما احمق هستند باید از شما یاد بگیرند. پولشان را دارند دور میریزند. در ضمن مگر نگفتید که کشورهای صنعتی میخواهند تورم خود را پایین بیاورند؟چرا نظرتان عوض شد؟
    چه منبعی دارید که ثابت کنه ژاپن سالانه ۶۰ بیلیون یورو وارد میکنه ؟؟؟ خیر باید از شما یاد بگیرند
    “در ضمن مگر نگفتید که کشورهای صنعتی میخواهند تورم خود را پایین بیاورند؟چرا نظرتان عوض شد؟”
    خواهش میکنم – خواهش میکنم قسمتی که من این حرف رو گفتم رو برام کپی پیست کنید. 🙂
    چون مطلبی که من گفتم این بوده : “در ضمن کجای دنیا وقتی تورم کاهش داشته باشه اقتصاد تضعیف میشه ؟؟ لطفا روند حرکتی ارز رو با اقتصاد کشور یکی نکنید .”
    و برداشت شما این بوده :”در ضمن مگر نگفتید که کشورهای صنعتی میخواهند تورم خود را پایین بیاورند؟چرا نظرتان عوض شد؟”
    برای همین که میگم مطالب من رو نمیخونید ! برعکس شما که فکر میکنید من بسیار جوان هستم احساس میکنم شما بسیار مسن هستید و نمیتونید اونطور که باید مطالعه کنید.
    در خصوص تورم بیشتر تحقیق کنید چون برخلاف تلاش شما برای نادیده گرفتن اطلاعات من این شما هستید که بسیاری مطالب رو نادیده میگیرید !! گرچه میدونم دوباره میخواهید یک بحث فلسفی دیگر رو راه بندازید و بگید من اشتباه میکنم
    برعکس ایران نرخ تورم برای کنترل نیست دوست عزیز بلکه تاثیری هستش که اقتصاد روی قدرت خرید مردم میگذاره .برای تغییر اون باید الزامات تغییرش رو فراهم کنه و تزریق نقدینگی تنها یکی از چند عواملی است که میتونه این کار رو انجام بده.
    ——————————————–
    “هنوز نمیدانی که وقتی که اقتصاد یک کشور عالی عمل میکند نرخ بهره را بالا میبرند. این مطلب را از هر کسی که تازه اصول پایه فاند را شروع کرده بپرسی همین را بشما میگوید.”
    این دیگه بزرگترین جوکی بود که من تا به حال شنیدم !
    من که نمیتونم به شما چیزی رو ثابت کنم چون تا به حال که کار محالی بوده ولی دوستان خواننده لطفا برید و هیستوری نرخ بهره امریکا رو مشاهده کنید. سال ۲۰۰۸ که بدترین دوران اقتصادی امریکا شروع شده بود نرخ در کجا قرار داشته و سال ۲۰۱۲ که امریکا کاملا رکود رو پشت سر گذاشت نرخ کجا بوده !!
    اگر به گفته شما بود الان باید نرخ بهره امریکا بسیار بالا میبود !! ولی میبینید که با وجود اتفاقات بسیار گسترده بزرگ امریکا همچنان نرخ بهره رو تکون نداده !!!!!!!!!! البته تنها امریکا میتونید انگلیس – ژاپن و…. رو مقایسه کنید.
    ——————————————–
    ” نرخ بهره یک نوع ابزار نیست برای بالا پایین کردن اقتصاد که هر موقع اتفاق ناچیزی تو مارکت رخ داد نرخ رو بالا پایین کنند شما ببین اقتصاد پوند از اواسط سال ۲۰۰۹ تا الان دچار تغییر و تحول خیلی خیلی زیادی شده اما هیچ وقت نرخ بهره رو افزایش یا کاهش ندادند.”
    نرخ بهره انگلیس ۰٫۵% است. میخواهید از این بیشتر پایین بیاورد؟ بجایش سیاستهای انبساطی را بیشتر کرد که همان چاپ پول بدون پشتوانه به ارزش ۳۷۵ بیلیون پوند بصورت ماهانه و هنوز هم ادامه دارد و همان میتوانست باعث تغییر سطح انتظارات گردد.

    ای بابا خودتون گفتید وقتی اقتصاد یک کشور خوب باشه نرخ رو بالا میبرند میخوام بگم از سال ۲۰۰۹ تا الان شما فکر نمیکنید اقتصاد پوند برای حتی مدتی کوتاه بهتر بوده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    متاسفم
    ——————————————
    “اگر تحلیلگر خوبی باشید خواهید دونست که اقتصاد رو به صورت چند مرحله ای بررسی میکنند از کوچکترین که ۱ ماه هستش شروع میشه و به ترتیب به ۳ ماه – ۶ ماه -۹ ماه – ۱۲- ۲۴ و… همینطور میره بالا پس زمانی که نرخی اعلام میشه که نسبت به ماه گذشته ضعیف دلیل نمیشه که تاثیر بسیار زیاد بگذاره بلکه باید مقدار تضعیف رو سنجید و با گذشته مقایسه کرد سپس به نتیجه رسید.”
    دوست عزیز من میخواهم تریدر کنم نه علم اقتصاد بیاموزم. من اقتصاد دان نیستم بلکه تریدر هستم . برای ترید همان تحلیل ماهانه کافی میباشد اما اگر وزیر اقتصاد شدم حتما برای ۳ ماه ، ۱۲ماهه و …. هم برنامه ریزی میکنم.برای ترید کردن فارکس معمولا ۲۰۰ پیپ هم سود خوبی است.

    بهتر بود این رو در ابتدا میگفتید تا انقدر بحث رو طولانی نکنیم ! تناقض در حرف های شما به قدری بیداد میکنه که من احساس میکنم شما حتی تریدر هم نیستید.
    ——————————————
    “شاخص های مهم یک کشور اگر بد باشد حق با شماست : ولی نرخ gdp رو شما برای ماه سپتامبر یعنی روز ۳۰ سپتامبر نگاه کنید ! با اینکه کاهش ۱ دهم درصدی داشته اما با رنگ سبز بر روی اکثر سایت های خبری نشون داده شده در حالی که شما این موضوع رو فکر میکنید بد بوده و باید دلار کانادا ریزش میکرد اکثر سایت های تحلیل بزرگ این رو به عنوان دلیل اصلی رایزینگ کانادا میدونند. ”
    “در حالی که شما میفرمایید اقتصاد رو باید لحظه ای بررسی کرد @ البته حرف شما کاملا صحیح ولی شما منکر این هستید که باید قیمت حال رو با گذشته مقایسه کرد ”
    دوست عزیز اگر به رنگ سبز نوشته شده یعنی اینکه نسبت به پیش بینیها بهتر بوده است و نه نسبت به ماه قبل . نسبت به ماه قبل کاهش داشته است . خودتان میگویید که باید نسبت بماه قبل مقایسه کرد و این درست است.

    دقیقا همینطوره !! و میبینید که بعد از اعلام چه تاثیری روی دلار کانادا داشته !!!!! !!! !!! !!! در حالی که به نسبت گذشته کمتر بوده اما اون تاثیری رو نگذاشته که شما و تریدر های همانند شما انتظار داشتند.
    ————————————————
    ” کانادا هیچ وقت نمیاد با کاهش ۱ دهم درصدی که داشته نرخ بهره رو بالا ببره از این مورد مطمئن باشید.”
    چرا یکبار در تاریخ ۲۱ ژانویه ۲۰۱۵ نرخ بهره خود را از ۱% به ۰٫۷۵% رساند. اگر به اخرین GDP که ماه قبل خود یعنی در TueDec 23 سال ۲۰۱۴ نگاه کنید درمیابید که از ۰٫۴% به ۰٫۳% کاهش داشته بود و در ضمن رنگ ان هم بقول شما سبز بود.(البته این موضوع را فقط برای شما میگویم که بدانی اطلاعات پایه ای شما غلط است. دوستان فاندامنتالیست ما بخوبی میدانند که دلیل ان کاهش که بصورت غیر منتظره بود، دلایل دیگری از جمله مهمترین ان سقوط قیمت نفت بود)

    دوست من که مدام من رو نداشتن اطلاعات محکوم میکنی !! بازهم دارید کلی میبینید.
    جی دی پی ماه بعدش که افزایش داشت رو چی میگید ؟ در ۳ مارچ قیمت کاهش یافته شما ک میفرماید به -۲صدم رسیده افزایش و به +۳ صدم میرسه !! و قیمت نفت از ۱۸ مارچ صعودی بوده !!! پس چرا نرخ بهره رو بالا نبردند ؟؟؟؟
    با این تفاسیر شما باید نرخ رو افزایش میدادند !!!
    در ضمن نرخ بهره از ۸ سپتامبر ۲۰۱۰ ثابت بوده ولی قیمت نفت از این زمان تغییر و تحولات بسیاری داشته !!
    حالا دوباره بگید من هیچی از فاند نمیدونم و شما و دوستان شما بزرگترین فاندامنتالیست های دنیا هستید .
    ————————————————–
    لطفا روز ۲۳ اکتبر در فارکس فاکتوری و یا هر سایت دیگری بروید تا ببینید که چه شاخصی در ان اعلام میشود؟
    این صحبت شما من رو کاملا از ادامه بحث نا امید کرد.
    من دیگه واقعا هیچ چیزی برای گفتن ندارم .
    یعنی از حیرت نمیتونم چیزی بگم
    جالب که با همه اینها من رو متهم میکنید به نداشتن اطلاعات پایه.
    ———————————————————
    در اخر لطفا بحث رو ادامه ندید که نه حرف های شما برای من منطقی ایجاد میکنه و نه ظاهرا صحبت های من.
    پس بی دلیل بحث رو ادامه ندید.
    ولی اگر مایل هستید من فرصت طومار نوشتن ندارم دوست عزیز همینطوری هم کلی درگیر ترید و چارت و گروهم پس لطفا ایدی اسکایپ من رو که : jake.fxb2 است ادد کنید و در اون به صورت صوتی باهم بحث میکنید اگر نیاز بود بحث رو ضبط میکنیم و برای دوستانی که تمایل دارند ارسال میکنیم.
    ———————————-
    در ضمن مطمئن باشید من در این بازار انقدر تجربه دارم که بتونم گلیم خودم رو از اب بکشم بیرون و امیدوارم شما هم به این تجربه برسید.
    در خصوص اموزش مطالب فاند اگر مطلبی دارید یا دوست دارید منتشر کنید حتما اقای ودائی عزیز در صورت صلاحدید منتشر میکنند و میتونید علمتون رو با تریدر ها به اشتراک بگذارید.
    بله حق با شماست من تفاوت ۲+۲ را نمیدانم ! و شما انتگرال میدونی.
    اوه درست این شما بودی که تغییر نرخ از -۲ صدم به مثبت ۵ صدم رو فکر میکردید نرخ جی دی پی کاهش ۳ صدمی داشته ! فکر میکنم استاد انتگرال نمیتونند یک تفریق ساده رو انجام بدند.
    بازهم میگم لحن من هیچ مشکلی نداشت و هر کسی بست به نوع شخصیت و افکارش مطالب رو میخونه و اگر شما احساس میکنید که لحن نامناسبی داشتم طرز برداشت شماست و در حقیقت من هیچ گاه قصد بی ادبی به هیچ کس رو نداشتم . وگرنه نه من شما رو میشناسم و نه با اثبات به شما چیزی به من میرسه یا از من کم میشه که بخواهم با لحن تند چیزی رو تحمیل کنم.
    هدف من از شرکت در بحث تنها ایجاد کردن مطلبی بود که ایندگان بدونند باید چطور به فاند نگاه کرد. و زمانی که میگید usd / cad یعنی اینکه دارید ارزش پولی ۲ اقتصاد رو باهم مقایسه میکنید نه فقط یکی !!!!!!
    اما بر خلاف انتظارم بحث کش پیدا کرد و از یک تحلیل ساده رسیدیم به بحث روی …. 🙂
    ولی از طرف دیگه یادگاری هستش برای ایندگان که حداقل بدونند چه چیزهایی رو باید بخونند و بررسی کنند حالا اگر کسی حال خوندن طومار به این بزرگی رو داشته باشه.
    سخن اخر :
    لطفا بحث رو کش ندید و تموم کنید چرا که بهتره همینجا تموم بشه ولی اگر نمیخواهید تموم بشه خواهشا از طریق اسکایپ تماس بگیرید تا صحبت کنیم.

    jake
    FxB

  10. 11

    Mohsen

    ممنون از مدیر محترم سایت که اینقدر پر تلاش هستند . خیلی ممنون.
    امیدوارم که بخش بنیادی سایت مثل تکنیکال قوی بشه .
    ممنون

    1. 11.1

      مدیر

      ممنونم از شما امید وارم مفید واقع شود

  11. 12

    masper

    خسته نباشید در مقابل زحمات شما قطره در مقابل دریاست
    می دونستی اینو آیا ؟

    1. 12.1

      مدیر

      ممنون از لطف شما بزرگوار

  12. 13

    omid

    بسیاربسیارمفیدوکاربردی بود…درودبرفراچارت وجناب فلاحیان عزیز

  13. 14

    soroush

    باتشکر از جناب فلاحیان و مدیریت محترم سایت.برام جالبه اکثر ماها فقط فکر تخریب هستیم. به نظر من اقای فلاحیان کارشون شایسته تقدیره چرا که اموزشی که تهیه کردن هم برای مبتدی ها مناسبه و هم شروعیه برای این قبیل ویدیو های اموزشی.هر کسی میتونه از این کلیپ ها انتقادکنه اما بعضی دوستان میان و میخوان بگن مثلا یه چیزایی حالیشونه و مطالب قلنبه سلمبه مینویسن ونیش و کنایه میزنن که خارج از چارجوب انتقاده . شما ها اگه چیزی بلدید مثل استاد فلاحیان ویدیو اموزشی بذارید تو سایت که بقیه هم استفاده کنند. من بیام هزارتا کامنت برازم و از کار ایرادات بنی اسرائیلی بگیرم هیچ فایده ای نداره.

  14. 15

    sadegh007

    این آقای jike فقط فاز کلکل داره!
    چند تا ویدیو داره من بیچاره دانلود کردم یه اینگلف میگه باقیشو کلکل میکنه با دشمنه فرضی…
    فیووریتش هم دو تا جمله است:
    باز من چرا آمدم تو این سایتای ایرانی؟ (انگار دعوت نامه دادن براش)
    من دارم پول در میارم چرا وقتمو حروم این و اون کنم (محض رضای خدا هم نمیکنه یه عکس از حسابه میلیون داریش بزاره پوزه کل دشمنان فرضی رو بزنه)
    از اینها که بگذریم دمه مدیر این سایت واقعا گرررررم

    1. 15.1

      soroush

      سلام دوست عزیز اولا jake درسته نه jike
      دوما بستگی به یاد گیرنده داره بنده قبل از اینکه با ویدیو های جیک اشنا بشم همیشه کال میشدم اما ویدیو های جیک ذهنمو باز کرد و فعلا تو سود هستم البته نه سودی که مدنظر شماست …. اینکه جیک چقدر سود میکنه یه امر شخصیه و من بشخصه ندیدم تریدر های خیلی بزرگ هم بیان و مطابق میل شما عکس از حسابشون بذارن… نمیگم جیک بهترینه بهترینه اما بیاید و فضارو طوری فراهم کنیم که همه کسانی که از فارکس مطلبی بلدند بیان و اونو در اختیار ما قرار بدن و باور کنید تخریب فقط بقیه اساتید رو دلسرد میکنه که اونام مطالب اموزشی نذارن
      گفتید دشمن فرضی . به نظرم حق با جیکه کسانی رو میشناسم که برای رسم یه خط روند دارن پول میگیرن . حالا که کسی مثل جیک داره یه مطلب بسیار مهم رو با تسلط کامل توضیح میده نیایم ایراد بگیریم.شما احتمالا با پرایس اکشن اشنا نیستید و نمیدونید که جیک چه مطالب مهمی رو توضیح میدن .

      1. 15.1.1

        sadegh007

        من بحثی با کسی ندارم ولی اگر ویدیویی دارید که ایشون با دشمن فرضی سایه زنی نمیکنه و پرایس اکشن درس میده لطفا لینکشو بدید من حتما میبینم تو همین صفحه هم میام هم از ایشون هم از باقی افراده این سایت معذرت خواهی میکنم.
        در مورد قسمت دوم صحبتتون هم باید بگم از بی سوادی و جهل بعضی از این مردم سالهاست یه عده پول در اوردن الان هم درمیارن…
        تو هیچ کدوم از آموزشهای این اساتید بطور کامل هیچ بحثی به پایان نرسیده مثلا استاد جیک. آقای کریس همش میگه تو ترید لایو اینهارو یاد میدم که من ترید لایوی ندیدم اگر شما دیدید لطفا آدرس لینکنشو بدید

  15. 16

    mrb128

    با سلام و تشکر و خسته نباشید خدمت مدیر سایت
    عرض سلام و احترام به آقای جواد فلاحیان دارم .
    از زحمت شما برای ایجاد این ویدئوی کاربردی ، مختصر و مفید و به اشتراک گذاشتن معلومات کمال تشکر خودم را اعلام میکنم. باز هم منتظر ویدئوهای شما هستیم.

پاسخ دهید